Moederbord zowel DDR als SDRAM ?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb hier een moederbord liggen (Asus A7V333) en daarvoor had ik tot vanmiddag geen geheugen. Vanmiddag dus geheugen van iemand gekregen, maar dit is SDRAM geheugen. Wist alleen niet zeker of het wou werken met het moederbord. Dus nu keek ik op de website van Asus en kwam ik het volgende tegen.
Memory 3 x DDR DIMM Sockets
Max. 3* GB unbuffered PC2700 /PC2100/PC1600 non-ECC SDRAM Memory
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V333&langs=01

Betekent dit dat er nou wel of geen SDRAM geheugen in kan ?
Ik heb nl. nergens de handleiding meer van het bord

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DDR RAM heet eigenlijk DDR SDRAM. Mensen zijn lui en maken die afkorting gewoon nog korter.
Atlas schreef op 12 mei 2004 @ 18:37:
DDR past niet in SDram sloten B)
Je legt de nadruk verkeerd met die hoofdletters.
DDR sdram past niet in SDR sdram sloten.

[ Voor 55% gewijzigd door Voutloos op 12-05-2004 18:40 ]

{signature}

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

DDR sdram past niet in SDR sdram sloten B)

En dit had je toch heel makkelijk zelf kunnen uitproberen? Als de nokjes en uitsparingen niet overeen komen past het niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Atlas op 12-05-2004 18:52 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
Nee er kan geen SDRAM in pc1600/2100 is DDR200/DDR266
Sdram eindigt bij de KT133/KT133A chipset en SiS748 op de k7s5a dat zijn de laatste chipsets die sdram ondersteunten :) ik denk dat je het nu wel weet

[edit] Damn al 2 berichten voor mij

[ Voor 10% gewijzigd door SmoothTweaker op 12-05-2004 18:38 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Laat maar, is al gezegd :)

[ Voor 82% gewijzigd door Haan op 12-05-2004 18:39 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 16:44

Croga

The Unreasonable Man

SDRAM staat voor Synchronous Dynamic Random Access Memory.

SDRAM komt in twee smaken: Single Data Rate (SDR-SDRAM) en Double Data Rate (DDR-SDRAM).

Je moederbord ondersteund alleen dat laatste. Aan je OP te lezen heb jij dat eerste. Nee, dat gaat dus niet werken....

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 19:32
kheb zelf een ECS K7S5A, daar kan of DDR of SDR ram in.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Helox-in-a-box schreef op 12 mei 2004 @ 18:39:
kheb zelf een ECS K7S5A, daar kan of DDR of SDR ram in.
Ja maar dat zijn twee fysiek andere soorten sloten ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Hmmmmm, dit is dus mooi klote, kan ik nog steeds niet mijn server in elkaar zetten..... het is dus dubbel sided SDRAM, alleen heb net even de sloten bekeken, gaat idd niet passen.

Dan maar naar V&A.... :)

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:01

killswitch

killswitch+switch= death switc

kweet wel dat de a7? 266 serie van asus of (met via of ali of volgens mij zelfs met nvidea chipset) beide ondersteunen, dus sdr sdram en ddr sdram maar of de 333 serie dat doet weet ik niet zeker

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Ik heb alleen de topicstart gelezen en geloof me, het antwoord is gewoon te vinden met een héél klein beetje zoekwerk. Zie o.a. de RAM FAQ.

Dicht wegens :X

:P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, op Croga en Voutloos na wordt me hier toch een partij geblaat :o

Allereerst:
DDR is per definitie SDRAM!!!!!!!!!

Bekijk het even hierarchisch:
1) Er zijn meerdere vormen computergeheugen, een daarvan (zeer gangbaar) is Random Access Memory, RAM dus (itt ROM etc)
2) Binnen de groep 'RAM' zijn er meerdere types, waarbij voor systeemgeheugen meestal Dynamic RAM (DRAM) gebruikt wordt (itt het duurdere maar snellere Static RAM (SRAM) enzo)
3) Een van de modernere soorten DRAM is Synchronous DRAM, oftewel SDRAM (als je er per se een trema in moet doen, doe het dan tussen de S en de D, dus S-DRAM. Een trema tussen de D en R ('SD-RAM') maakt er Secure Digital van 8)7 ). Andere vormen van DRAM zijn bijv. Fastpage (FP), Extended Data Out (EDO) of (Direct)Rambus DRAM ((D)RDRAM)
4) Er zijn ondertussen een aantal soorten SDRAM, met de traditionele Single Data Rate (SDR) en de theoretisch snellerer Double Data Rate (DDR) en misschien DDR2.

Als je het dus over SDRAM hebt, heb je het per definitie over zowel SDR als DDR :o

Alle non-Rambus chipsets sinds zo'n 1998 ondersteunen SDRAM, maar dat zegt dus niets over welke vorm. Met PC66 SDR aankomen op een i875C dual channel DDR plank gaat dus niet werken 8)7

Antwoord is dus dat dit moederbord wel SDRAM ondersteunt, maar niet dit SDR-SDRAM, alleen DDR.

Moraal van dit verhaal: leer waar afkortingen echt voor staan en je snapt het vanzelf :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.