[VB6] Runtime Error 430

Pagina: 1
Acties:

• SuperJERK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 23:20
Ik heb een programmatje gemaakt welke ik nu dus aan een vriend van mij wil heb gegeven. Via de wizzard heb ik er een mooi setup filetje van gemaakt.

Het instaleren van het programma gaat goed. Helaas krijgt die vriend van me een fout bij het starten van het programma:
"Class does not support Automation or does not support expected
interface"

Ik heb deze link,
http://www.experts-exchan...ual_Basic/Q_20910675.html
gevonden met daarin als het goed is een antwoord op hoe je dit probleem kan oplossen. Alleen ik snap nu niet wat ik moet doen :/

Zijn er mensen die dit wel snappen? :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SuperJERK schreef op 12 mei 2004 @ 18:26:
Ik heb een programmatje gemaakt welke ik nu dus aan een vriend van mij wil heb gegeven. Via de wizzard heb ik er een mooi setup filetje van gemaakt.

Het instaleren van het programma gaat goed. Helaas krijgt die vriend van me een fout bij het starten van het programma:
interface"

Ik heb deze link,
http://www.experts-exchan...ual_Basic/Q_20910675.html
gevonden met daarin als het goed is een antwoord op hoe je dit probleem kan oplossen. Alleen ik snap nu niet wat ik moet doen :/

Zijn er mensen die dit wel snappen? :)
Dat je het niet snapt komt omdat daar geen antwoord staat maar een vraag.... Misschien kun je beter ff doorgooglen naar een Nederlandse site? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

MDAC geïnstalleerd op die bak van je vriend?

Met het googlen op de exacte foutmelding tussen quotes kom je al een heel eind hoor :)

[ Voor 51% gewijzigd door Coltrui op 12-05-2004 20:22 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Geef eens wat (relevante!) code, en wat meer info over de foutmelding die je krijgt. Zoals je topic nu is, is het bijna onmogelijk je probleem op te lossen.

Ik heb nog niet naar je link gekeken, omdat jouw melding door allerlei oorzaken naar voor kan komen. Dat wat in die link besproken wordt hoeft dus niet het antwoord op jouw vraag te zijn! (of hetzelfde probleem als het jouwe...)

My personal website

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
SuperJERK schreef op 12 mei 2004 @ 18:26:
interface"
Vaak een duidelijk geval van DLL/OCX version incompatibilities. Dwz je hebt je project ontwikkeld met een nieuwere versie van een DLL of OCX en je vriend heeft nog een oudere versie. Check eens al je DLL en component references.
O ja en zorg dat altijd de laatste Service Pack van VB geinstalleerd hebt!

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Heb dan zelf maar eens gegoogled op de exacte foutmelding en de eerste 4 results even neergepletst:
Solution:

The MDAC components are not installed. These are available on the Quality Suite CD and online at http://www.sqcpack.com/mdac.htm.
ANSWER:

This error can occur if you have an invalid MDAC installation on your computer. PR-Tracker requires that MDAC 2.5 or higher be installed on a computer to run. PR-Tracker installs MDAC 2.5 (with no service pack).

The are many ways that an MDAC installation can be invalid and Microsoft provides and MDAC checker which you can download and run to troubleshoot your MDAC installation. You can get it from http://www.microsoft.com/data/download.htm#CCinfo
RESOLUTION
Install MDAC 2.6
This error may occur when software attempts to access a database file by referencing libraries that are a different version than those installed on the computer. Microsoft provides a set of software libraries that programs use to interact with databases; these libraries are known collectively as Microsoft Data Access Components (MDAC). These components are normally included with application programs that need them and are installed automatically during the setup process. A problem can occur if the incorrect version of MDAC is included on the installation disk, or if MDAC is already installed on the computer and the setup process does not overwrite MDAC with the new version. When the software references one version of MDAC but a different (usually older) version is installed, Error 430 is the result.

• SuperJERK
NMe84 schreef op 12 mei 2004 @ 19:38:
[...]

Dat je het niet snapt komt omdat daar geen antwoord staat maar een vraag.... Misschien kun je beter ff doorgooglen naar een Nederlandse site? :?
Bij "Accept Answer" staat toch het antwoord?
Wezen schreef op 12 mei 2004 @ 20:21:
MDAC geïnstalleerd op die bak van je vriend?

Met het googlen op de exacte foutmelding tussen quotes kom je al een heel eind hoor :)
Dat heb ik dus gedaan en daarbij kwam ik uit op een hoop bende en een hoop vage antwoorden waar ik dus (helaas) niks van snap.
RESOLUTION
Install MDAC 2.6
Volgens mij heb ik die al geprobeerd te instaleren, maar aangezien ik als zoveel heb geprobeerd zal ik dat nog maar eens doen.

Edit: Nou ik heb dus MDAC 2.7 RTM erop staan. Dit betekend tochniet dat ik moet downgraden? :?

[ Voor 7% gewijzigd door SuperJERK op 13-05-2004 13:59 ]

• SuperJERK
Dit is dus de code van het programma. Ik maakt gebruik van VBMySQLDirect, welke ik dus ook op de computer van een vriend van me heb geinstalleerd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
'Using a recordset
    Dim pCnn As MYSQL_CONNECTION
    Dim pRs As MYSQL_RS

Private Sub Form_Load()
    'Instantiate connection and recordset
    Set pCnn = New MYSQL_CONNECTION
    Set pRs = New MYSQL_RS

'Open the connection
    pCnn.OpenConnection "****", "****", "****", "****"
End Sub

Edit: het gaat dus fout bij het "setten", als ik die regels eruit haal dan krijg ik geen foutmelding (helaas doet mijn programma het dan ook niet meer.....)

[ Voor 113% gewijzigd door SuperJERK op 13-05-2004 16:08 ]

• SuperJERK
OZ-Gump schreef op 12 mei 2004 @ 21:26:
Geef eens wat (relevante!) code, en wat meer info over de foutmelding die je krijgt. Zoals je topic nu is, is het bijna onmogelijk je probleem op te lossen.

Ik heb nog niet naar je link gekeken, omdat jouw melding door allerlei oorzaken naar voor kan komen. Dat wat in die link besproken wordt hoeft dus niet het antwoord op jouw vraag te zijn! (of hetzelfde probleem als het jouwe...)
Code staat boven dit bericht.

De enige foutmelding die ik krijg is:

Run-time error '430':
Class does not support Automation or does not support expected interface

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

SuperJERK schreef op 13 mei 2004 @ 13:43:

Volgens mij heb ik die al geprobeerd te instaleren, maar aangezien ik als zoveel heb geprobeerd zal ik dat nog maar eens doen.

Edit: Nou ik heb dus MDAC 2.7 RTM erop staan. Dit betekend tochniet dat ik moet downgraden? :?
Nee :)

Als op die bak van je vriend dezelfde versie van MDAC staat als op jouw ontwikkel-pc, kan het daar niet aan liggen.

• SuperJERK
Wezen schreef op 13 mei 2004 @ 15:11:
[...]
Nee :)

Als op die bak van je vriend dezelfde versie van MDAC staat als op jouw ontwikkel-pc, kan het daar niet aan liggen.
Maar wat is het dan wel?

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

SuperJERK schreef op 13 mei 2004 @ 16:23:
[...]

Maar wat is het dan wel?
Hoogst waarschijnlijk het dll/ocx verhaal JonkieXL.
Maar wij kunnen niet ruiken welke jij gebruikt...

• SuperJERK
Wezen schreef op 13 mei 2004 @ 16:36:
[...]
Hoogst waarschijnlijk het dll/ocx verhaal JonkieXL.
Maar wij kunnen niet ruiken welke jij gebruikt...
Mmm ik dacht dat ik wel een beetje verstand had van programmeren, maar kennelijk toch niet helemaal met betrekking tot VB.

Ik maak dus gebruik van VBMySQLDirect en deze heb ik dus ook op die computer van die vriend geinstalleerd.

Deze references staan aangefinkt bij: Project -> References...

Visual Basic For Applications
Visual Basic runtime objects and procedures
Visual Basic objects and procedures
VB Mysql Direct v1.0
Microsoft Internet Controls

Alleen VB Mysql Direct v1.0 kan ik wegklikken, alleen dan krijg ik een fout bij het starten van mijn programma.

Ik heb nogmaals Visualbasic Update over de computer van die vriend geinstalleerd maar dit helpt ook niet.

Hoe zou ik die DLL en/of OCX dingen checken? (want daar snap ik niet zoveel van). Met de wizzard horen die DLL's toch meegecopyeerd te worden?
Pagina: 1