Duur geheugen noodzakelijk voor oc?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Als ik mijn Northwood 2.8ghz 800fsb ooit in de toekomst wil gaan oc'en met 10% a 15% naar zo'n 3.1ghz (niet echt extreem) is dan het standaard (pc3200) geheugen genoeg. Of ben ik dan verplicht beter geheugen te nemen en dus ook minimaal 1.5 keer duurder? Die pc kost me nu al zoveel, dus liever niet :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04

Exigence

dnkroz

Duur geheugen is niet per se goed geheugen. Het geheugen wat je nu hebt zou met een beetje geluk, hogere volts, en slechtere timings waarschijnlijk wel 10-20 MHz hoger kunnen hoor.

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 21:09
Je kan opzich ook met een divider een ratio aangeven bv 5:4 dat je ram wat langzamer loopt dan de bus van je cpu dus opzich heb je niet zo snel nodig. Maar een 1:1 ratio werkt natuurlijk wel wat sneller (niet veel maar toch) dus mocht je echt alle geheugen bandbreedte willen gebruiken dan ben je beter af met snel geheugen anders is pc3200 goed zat.

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Met geheugen is het net zoals met alle andere oc's, je moet gewoon een beetje geluk hebben, die dingen zijn gegarandeerd tot pc3200 maar het kan best dat ie veel harder loopt. Van bepaalde merken is het wel bekend dat ze het bv veel beter doen als andere (denk aan mushkin met bh-5 chips) Vaak is tehenwoordig het geheugen de limiterende factor aangezien er pci/agp lock is. In DOC staat er ergens wel een ddr overclock topic, kijk daar anders eens wat voor geheugen je het best kan nemen.

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Als je beter geheugen neemt hoeft dat niet eens 1.5x duurder te zijn.
Kijk bijv maar ins naar de pc3500 rammetjes van GEIL, of een A-data ddr500 latje.

Zo duur is dat niet, maar als je toch oced, waarom ga je dan ( als je cpu dat kan) verder dan die 3.1?

Heb hier op een 2.4ghz piv, oced @ 3.2ghz @1.76volt :X dit met Geil dimmetjes die op 2-2-2-5 lopen.
Dus duik de pricewatch in, en kijk naar wat snellere latjes,omdat een piv bandbreedte lekker vind maakt cas niet heel veel uit.
Dus neem de snelste reepjes die je aanvaardbaar vind kwa budget,
en vergeet niet om een goede voeding aan te schaffen,want een bagger voeding kan je oc ophouden.

Tot zover mijn Speach :+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Kijk hier eens: [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic (deel 5)[/rml]

Staan vele voorbeelden in..
Met standaard geheugen kun je best een eind komen, maar je kunt ook pech hebben.. Dus als je voor zeker wilt gaan weet je wat je te doen staat :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.