Toon posts:

Ipod mini vraag ivm betere batterij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb immidels het grote ipod topic gelezen maar 1 ding vind ik er niet in terug :

Voor de gewone ipod kan je een extern batterijpack van Belkin kopen, hetwelke niet compatibel is met een ipod mini. (jammer genoeg)

De enige reden die me weerhoudt om binnekort een Ipod mini gaan te kopen is de batterij die erin zit, zeg nu zelf 8 uur is niet zo erg lang. Zijn er soms krachtigere batterijen te koop voor de mini?(die zo een 15 tot 20 uur meegaan, extern of intern maakt niet zo veel uit). Misschien zijn ze er nog niet omdat de ipod mini hier nog niet verkrijgbaar is?. Weet iemand hier iets over?Of maken ze zo een spullen alleen voor de gewone ipod :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me wel een oplossing, ik heb er reeds wat over gelezen op tweakers.net maar ik raak (tijdelijk) niet meer op die site. Er waren veel bedenkingen over. Ik hoopte eerder op iets "veiligers". Ideaal zou zijn : extern batterijpack (gewoon lithium of een paar AA batterijtjes) of een sterkere lithiumbatterij die je kan inbouwen ipv de originele batterij(lijkt me niet zo moeilijk dat inbouwen, er zijn veel tutorials beschikbaar).

Denk je dat ze dat nog gaan uitbrengen? Alvast bedankt voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 18:54:
[...]

lijkt me wel een oplossing, ik heb er reeds wat over gelezen op tweakers.net maar ik raak (tijdelijk) niet meer op die site. Er waren veel bedenkingen over. Ik hoopte eerder op iets "veiligers". Ideaal zou zijn : extern batterijpack (gewoon lithium of een paar AA batterijtjes) of een sterkere lithiumbatterij die je kan inbouwen ipv de originele batterij(lijkt me niet zo moeilijk dat inbouwen, er zijn veel tutorials beschikbaar).

Denk je dat ze dat nog gaan uitbrengen? Alvast bedankt voor de suggestie :)
Ik heb wel iets gelezen in de iriver thread (over dat harddisk ding typenummer geen idee)) dat iemand een superbatterij had gevonden bij een fabrikant.
Nu speelt dat ding 2 keer zolang.

Maar eh die mini kun je niet bepaald makkelijk en netjes openmaken.
De Belkin past wel heb ik gelezen maar hij past niet netjes achterop de minipod omdat deze uiteraard kleiner is dan de normale ipod.

ALs de batterij echt zo belangrijk is koop dan geen ipod, het is barre ellende de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voorlopig nog even afwachten en hopen dat Belkin ook een batterijpack voor de mini uitgeeft. Je zegt dat het gwn niet netjes op de kleinere ipod past?
Vind ik helemaal niet erg, ik moet gewoon extra stoom hebben voor lange treinritjes e.d, dan moet het er niet oppassen :P

Ik denk wel dat dit topic dicht mag nu. Was er een oplossing geweest had iemand hem zeker al geweten.

en mocht ik zelf op een goed product uitkomen zal ik het metteen laten weten.

greetz jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Ik heb even kort bekeken wat de specs zijn/waren van de Ipod mini. Nu zie ik dat daar ook een AC-Adapter bij zit, en ik weet dan haast ook wel zeker dat deze AC adapter 12-volt levert. Als je geen 2 linkerhanden hebt, stel ik je voor om zo'n batterypack te tweaken. En dan jouw eigen bevindingen hier te posten.

Zelf beschik ik niet over een iPod, maar de website die door stuart aangeleverd wordt, lijkt mij een heel leuk idee om de levensduur van mijn minidisk te verhogen.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 15:02:
Vind ik helemaal niet erg, ik moet gewoon extra stoom hebben voor lange treinritjes e.d, dan moet het er niet oppassen :P.
Als de speelduur van het apparaat erg belangrijk is, moet je wellicht overwegen een Flash-speler aan te schaffen i.p.v. wat jij nu hebt genoemd, een HD-speler. Even zo uit mijn hoofd, gaan die iRiver's zonder HD, maar met Flash-geheugen veel langer mee (oke, je hebt dan wel minder ruimte tot je beschikking), waarden van 24+ uur werden opgegeven door de fabrikant.

Natuurlijk moet je dat met een korreltje zout nemen, maar in elk geval toch langer dan de HD-spelers.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, de nieuwe irivers doen volgens de fabrikant 24 uur met 1 batterijtje, maar je hebt dan maximum 512mb tot je beschikking. Ik heb nu trouwens een iriver van 128mb maar dat is echt heel erg weinig (je krijgt er mss 45 liedjes op).

Zucht een mini met vervangbare lithium batterij was perfect geweest. Ik zou gewoon afwachten, er gaat hoogstwaarschijnlijk een bedrijf zijn die met een kant en klare oplossing voor de dag komt.

Ik heb lang naar een opl gezocht en ik wou gewoon weten of ik iets over het hoofd had gezien ;) Ik hoop op een reeks nieuwe accescoires bij de europese lancering van de ipod mini....

komt er niets uit tijdens die lancering ga ik toch maar eens knutselen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die belkin battery pack kan je gewoon aansluiten op de iPod mini, hij heeft namelijk dezelfde dock connector. De vraag is alleen hoe mooi die grote batterypack op je kleine mini staat, maar het werkt iig wel. Je kan namelijk ook gewoon de mini in de normale iPod dock stoppen, ok past niet helemaal mooi, maar de connector is pcies hetzelfde en het werkt.
Pagina: 1