AMD 2600+ met Zalman CNPS 6000 CU

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Zalman CNPS6000CU.
Mijn temps met radeon 9600pro waren 45 graden niet overgeclockt.
Case temp was 33/34 graden.
Mijn temps met radeon 9800pro zijn nu 52 graden niet overgeclockt.
Case temp is nu imiddels 27/28 graden.

Waarom is mij proccessor temp zo gestegen?

Alle temps zijn met fans op full speed dus behoorlijk veel lawaai waar ik dus vanaf wil, of wel lawaai en dan minstends kunnen overclocken naar een 3000+.
Wat nu dus niet echt wil omdat mijn temp. dan stijgt naar 62 graden en hoger.

Nou heb ik het volgende al gedaan:
Opnieuw monteren inc nieuwe koelpasta Artic Silver 5.

Kan het wezen dat de koeler niet helemaal goed klemt of weet ik veel?

Of ligt het gewoon omdat het een vlut koeler is zoja welke moet ik dan aanschaffen om wel het gewenste resultaat te krijgen.

Groeten,
Arjen

PunlArjen

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:56
Eigenlijk geef je al aan wat het punt is... je hebt je vidkaart vervangen door een andere.. die wordt schijnbaar heel wat warmer.. ( warmte gaat omhoog richting je cpu en warmt je cpu koeler op misschien?)

heb je dat regel kastje er tussen? haal die er eens tussen weg.. misschien niet helemaal 100% dat als je hem voluit hebt staan dat ie niet echt 100% open staat..

Zalman koeler zijn ook om stil te zijn... niet echt om mee te overklokken.. het kan wel maar dat is niet de doelstelling van zalman

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Wat dacht je van een extra kast koeler plaatsen? Het is overduidelijk dat de extra hitte die de radeon 9800 produceert niet voeldoende afgevoerd word en dus je case (cpu) temperatuur boven in je kast stijgt. Probeer eens met een open kast je cpu temperatuur te meten. Als hij dan nog steeds hoger is komt het wellicht omdat je zalmanheatsink vol met stof zit of niet voldoende contackt maakt met je processor.
Succes :D

• arjentjuh
Heb al ipv van 1 fan nu 4 fans.
heb toch erbij vermeld dat hij eerst 33/34 graden was met 9600pro en nu met 9800 pro en al die extra fans 27/28 graden.
dus ligt niet echt aan case temp.

PunlArjen

• arjentjuh
Pleaz kan iemand mij tips geven
Groeten,
Arjen

PunlArjen

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
heb je de fans wel goed staan voor een mooije airflow. bv 2 intake en 2 outtake fans.

ik heb een kast met een fan naast de i/o porten. als die intake is word alles een paar graden warmer dan als die outtake is.

een 9800pro word warmer dan een 9600pro dus het is logisch dat de temperatuur stijgt in je kast

voor een andere cpu koeler kan ik een volcano 12+ wel aanraden. mijn 3000+ word er op min rpm 39/41 graden idle en 48/50 graden load. op max rpm daalt de temp tot 32/34 idle en 43/46 graden load. op max schreeuwt hij het uit en min fluisterd hij. met dichte kast op kamertemp van ongeveer 20 graden met thermaltake pasta en twee casefans.

of ga voor een thermalright die werken ook heel goed maar zijn zonder fan en duurder. of zo'n swiftech 462 V block is ook goed maar zonder fan

[ Voor 124% gewijzigd door ikman op 12-05-2004 21:15 ]

• arjentjuh
mijn airflow is genoeg.
heb 4 fans 2 intake, 2 outtake.
heb nu mijn cpu opnieuw gemonteerd met nieuw bevestiging klipje.
de temp is 1 graden gezakt ongeveer.
hij is nou stressed 50 graden standaard en idle 45.

toch was hij eerder stressed 45 graden.
terwijl ik nu veel meer airflow heb en m'n 9800pro heb gekoelt met vga silencer dus warmte word daardoor van dat ding ook naar buiten geblazen.

kan het nergens anders aan liggen?

Groeten,
Arjen

PunlArjen

Verwijderd

Welke temperatuur meet je? Ik denk dat je het hebt over de socket-temp. Het kan zijn dat de airflow is beïnvloedt door het plaatsen van je 9800 met cooler. Ik heb hier een 9800Pro Ultimate met 92mm erop. Als ik de 92mm op de onderste sink zet en dus aan de bovekant uit laat steken, daalt de sockettemp met 4 graden, en dat terwijl ik watercooling heb. De temperatuur van de interne diode van de CPU is niet verandert.
Tip: Zoek uit hoe je met MBM5 je diode-temp kan uitlezen. Zet de oude videokaart erin en kijk wat de diodetemp is. Vervang je videokaart door je 9800 en kijk nogmaals naar je diodetemp. Als de diodetemp ongeveer dezelfde temp is, is er niks aan de hand en hoef je je nergens druk over te maken.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Een nieuw topic openen is echt niet nodig arjentjuh, en groeten mag je ook achterwege laten :)

AMD 2600+ met CNPS 6000 CU en Radeon 9800 Pro Heatsinks

^^^ daar verder.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.