Toon posts:

2003 SMB Server AD Schema herstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een foutje gemaakt op een 2003 Small Business Server.
Ik heb de OU's die bij de installatie aangemaakt worden verwijdert, omdat ik een eigen stuctuur hanteer welke ik makkelijker vind werken.

Aangezien ik normaal "volledige" 2000 en 2003 omgevingen beheer heb ik me niet druk gemaakt op de SMB Consoles om gebruikers aan te maken en te beheren.
Nu zijn de OU's weg en werken de SBS Consoles niet meer en het ergste is dat ik ook geen simpele wijzigigen meer kan maken.

Ik weet niet of het eroverheen installeren van SBS 2003 een goed plan is, laat staan dat het uberhaubt werkt. Ik denk dat handmatig de OU's weer aanmaken zoals ze ooit bestaan hebben het best werkt, maar dan heb ik wel een overzichtje nodig van de tree. Dus hier komt de vraag...

Wie heeft een overzichtje van de tree die SBS 2003 bij de installatie aanmaakt.
Het betreft een UK versie, dus graag de benamingen in het UK.

Mvg. Jeroen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 15:40 ]

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:56
Waarom doe je geen authorative AD restore, vanaf het punt waarop alles nog goed was? Met het schema zelf is immers niets mis. Jou doel is om je AD structuur hersteld te krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door LeNNy op 12-05-2004 19:52 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

Daarnaast wil ik als wannabee-PNS-mod (:+) even zeggen dat het NIET de bedoeling is om hier oplossingen naar elkaar te gaan mailen. Post het gewoon hier zodat we er allemaal van kunnen leren.

En je mailadres in dit formaat posten zorgt er binnen no time voor dat je wordt gespammed.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

zet eerst je view in adc.msc maar us op advanced few en dan zie je een container staan met lost and found.. mag voor je hopen dat je deze goed geconfigureerd hebt... dan is het simpel recoveren namelijk... basics 2003.

en anders wordt het inderdaad een restore van backup tape waarbij je aangeeft wat je wilt restoren..

[ Voor 20% gewijzigd door mutsje op 12-05-2004 21:10 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Handmatig aanmaken gaat waarschijnlijk niet eens werken omdat de verschillende OU's "onder water" middels hun unieke hash aangesproken worden. Als jij nieuwe OU's aanmaakt met toevallig dezelfde naam als eerder verwijderde krijgen ze niet dezelfde hash.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B