Toon posts:

9600XT troubleshoot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem gaf ik aan bij asus:

email:

Operating System : Windows XP Pro EN

[Problem Description]
My problem is my videocard.

When i'm playing games like Counterstrike, Unreal Tournament 2004, Farcy etc. on all resolutions from 1024*768 - 1600*1200 sometimes my system hangs.

My system doesn't respond anymore and my monitor goes blank and on stand-by because he's getting no signal.

I tried all the Catalyst drivers that ATI supports but none of them work.

I also tried to turn the fastwrites off/on but with no success.
I did this in the BIOS and in the display properties.

Many people i spoke with the same motherboard and videocard do have this problems too.

I also went back to the shop where i bought the card and they gave me a new one which has got the same problem.

My powersupply is 350 watt so that could not be the problem in my oppinion.

I Hope you can solve this problem because i'm looking for it for 4 month's now,

with regards,

=======

Na 2 weken wachten op reactie ben ik weer gaan bellen met de support van asus en zij gaven mij het volgende antwoord op dit probleem:

- je powersupply is te laag, moet 380 zijn (wat mij sterk lijkt omdat ik weinig aparaten op mijn pc heb aangesloten)

- AGP appature size ipv 128 MB naar 32 MB zetten in je BIOS. Wat ATI asus als oplossing gaf.

Ik hoop hierbij meerdere mensen te helpen,

modjes sorry voor het openen van het topic maar dit leek me de enige mogelijkheid om dit probleem snel uit de wereld te helpen.

mvg,

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarom zou dat niet aan je voeding kunnen liggen? Geef eens wat specs dan?

Verwijderd

Topicstarter
Mobo: Asus av7v8X-X
videokaart: Asus Radeon 9600 XT
mem: 512 DDR PC2700
Asus CDROM 40X
LiteOn CD-R/RW 16 speed
Voeding: Aopen Lownoise 350 Watt

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Post je voedingswaarden eens zowel stressed als onbelast. Heb je al je updates geïnstalleerd ;)
Je kan met mbm zien hoe het met de afwijkingen is. Overigens heb ik wel vaker gehoord dat er problemen zijn met dat mobo en gpu, het zou interessant zijn om te testen of je met een andere grafische kaart van nvidia dat probleem ook blijft ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Das allemaal Bullshit. Ik heb ook een 9600XT van Asus. In mijn comjoeter zitten:

4 hds
2 soundcards
videokaart
2400+
2 netwerkkaarten
2 casefans
2 optische drives
1 floppy drive
1 latje 512 mb

owja mijn Agp aperture size staat mooi op 128 :+

en dit trekt hij makkelijk met een 350 Watt voeding. Nu weet ik wel dat het niet alleen om het aantal Watt gaat maar ook het Amperage, maar tog :).

edit:
ernstige typo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
@nawintjuh

Wat zijn jouw specs?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb je wel een bios-update geprobeert en/of andere/nieuwe Via Hyperon chipset drivers ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

En heeft het veranderen van de agp aperture size je probleem verholpen SILV3R?
Ik heb hetzelfde mobo en videokaart (Asus av7v8X-X enAsus Radeon 9600 XT) en krijg mijn systeem niet stabiel:
UT 2004 crasht random. Vertical sync uitzetten lijkt hier te helpen.
Battlefield Vietnam crasht altijd na een paar minuten spelen. Beeld 'bevriest', pc start alleen terug op met reset.
3Dmark2001 geeft de ene keer een normale score van 11000+, dan weer 6500 zonder dat er iets veranderd is aan de instellingen van mijn pc.
Wat erger is: ook bij gewoon gebruik van de pc , dus zonder 3dgames,heb ik problemen: monitor schakelt naar standby op willekeurige momenten, enige remedie is weer de resetknop.
Het zoeken op verschillende forums levert een massa resultaten op maar geen remedie. o.a. op het 3DRage forum is er een lange thread te vinden over het monitor signal loss - probleem.
Mijn voeding kan het probleem niet zijn: nieuwe 380 W antec truepower.

Verwijderd

Topicstarter
Welke Catalyst drivers heb je geinstalled? Ik draai op dit moment 3.8 en heb nu nog geen problemen gehad.

Ik heb trouwens mijn vertical sync aan vanwege vage "blur" lijnen bovenin mijn beeld.

Heb je je Fastwrites ook uit staan in je bios?

Na het veranderen van die aperature size naar 32 MB heb ik nog geen problemen kunnen constateren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 13:15 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het kan natuurlijk ook aanje cpu liggen die te warm wordt. Hoe warm wordt je cpu stressed, en het lijkt me dat je je pc niet overgeklokt hebt toch ?

Dit om gewoon uit te sluiten dat het niet aan de vga+mobo combi ligt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-05-2004 13:21 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
95 graden is heet... mijne is 54 graden stressed en normaal een graadje of 34

Verwijderd

Ik draai de catalyst 4.4. Fastwrites uit. Niets overclocked.
Misschien moet ik ook maar eens een oudere catalyst-versie proberen. Dit schijnt voor sommigen de problemen te verhelpen.

Verwijderd

mijn 9600xt werkt ook prima op 'AGP appature size' 128 MB en ik fastwrites AAN staan.

verder heb ik een 300Watt voeding, met daarop aangesloten:
Asus P4P800 moederbord
P4 2,6GHz
1x 512MB geheugen
2x cd-rom
1x tv-kaart
en dus die 9600xt.

hij staat nu net aan en is 39 graden.

het lijkt mij dus sterk dat het aan een slappe voeding ligt, of dat je fastwrites moet uitzetten. het is bij mij niet nodig.

oja, met alle catalyst-drivers werkt dit: vanaf 3.9 t/m 4.5 nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 14:10 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 14:09:

...of dat je fastwrites moet uitzetten. het is bij mij niet nodig.
sorry, maar dat zegt dus niks. Je hebt een ander mobo dan de TS met een heel andere chipset. Bij de AMD-borden is het bekend dat het ene (type)bord wel met fastwrites overweg kan en het andere niet. Fastwrites kan wel degelijk problemen geven.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 18:06:
@nawintjuh

Wat zijn jouw specs?
Welke specs wil je weten. Die specs van mijn sig (zo heet dat tog? :*) ) kloppen nog, afgezien van de videokaart. Das een Asus 9600XT geworden
Pagina: 1