Toon posts:

[XP] fout configscherm en rundll32?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuwe snelkoppeling in windows XP probeer te maken krijg ik een foutmelding dat Rundll32 in gebruik is of dat ik er geen toegang tot heb. Eenzelfde soort fout krijg ik in elk pictogram in het Configuratiescherm. Alleen ik ben aangemeld met een Administrator account. Het terug zetten van een systeemherstelpunt heeft tot nu toe nog geen effect gehad...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even exact welke foutmelding je krijgt :)
Verder - heb je een recente virusscanner (zo ja - welke, zo nee waarom niet?) ? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 12 mei 2004 @ 19:45:
Vertel even exact welke foutmelding je krijgt :)
Verder - heb je een recente virusscanner (zo ja - welke, zo nee waarom niet?) ? :)
In het configuratiescherm krijg ik dit:

Titel: Configuratiescherm

Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.

Ik heb als virusscanner Avast!4 Home met de nieuwste updates en ik heb ook al met Antispy gescand en ook met Hijackthis om te kijken of er iets vreemds tussen stond.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand het?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat doet het als je Start -> run -> desk.cpl doet?
Wat doet een 'control desk.cpl' ?

Verwijderd

Topicstarter
Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.

Volgens mij heeft het met rundll32.exe te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen met de command
expand D:\i386\rundll32.ex_ c:\windows\rundll32.exe

rundll32 proberen te vervangen, dit had alleen geen effect, het lijkt wel alsof er toch iets tussen mij en rundll32 zit, het een of andere proces...

//Edit: ondertussen ook via veilige modus opgestart, dan kan ik wel in het configuratiescherm komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 22:59 ]

Pagina: 1