sata raid op controller

Pagina: 1
Acties:

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
hey, ik heb ff vraagje :)

ik heb een abit nf7-s en heb nu 2 schijven op raid-o op men onboard controller, nu is het idee om er nog twee bij te doen op een controller in een van mijn pci sloten, is dit een goed idee of kan ik beter gewoon IDE gebruiken? :)

b.v.d /me

root is the money off all evil

• Bart©
  • Laatst online: 12-03 11:05
maakt niets uit, toch? Wil je die twee nieuwe schijven ook in RAID-opstelling configureren?

• wh1t3 sh4d0w
ja, moet ook in raid. Maar de vraag was dus of het verschil erg groot zou zijn tussen sata en IDE en of het wel slim is om het via die pci controller te laten lopen.

• Bart©
  • Laatst online: 12-03 11:05
Tsja, ueh... ATA is wel iets trager.. Maar of dat merkbaar trager is weet ik niet..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT

Je hebt IDE- en S-ATA RAID-Controllerkaarten. S-ATA is zoals al is gezegd, wat sneller.

Lees ook eens de FAQ van dit forum, daarin staat veel info. Met name hier is veel te vinden.

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
wh1t3 sh4d0w schreef op 12 mei 2004 @ 16:34:
ik heb een abit nf7-s en heb nu 2 schijven op raid-o op men onboard controller..
Welke onboard controller, de in de MCP (south bridge) geïntegreerde ATA133 controller of de Silicon Image SATA controller welke ook onder de noemer onboard valt?

Dit maakt namelijk wel wat uit omdat de SATA controller aan de PCI bus hangt en de ATA controller niet. Wanneer je nu nogmaals een stripe bestaande uit twee snelle disken aan je PCI bus hangt kan de bus een merkbare bottleneck gaan vormen in je systeem. Dit hangt natuurlijk ook af v.d. overige PCI devices die je hebt en het gebruik van de disken en de devices. M.a.w., niemand kan op basis van wat je hier vertelt iets zinnigs zeggen, althans wat zinnig is in de praktijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• wh1t3 sh4d0w
ik heb het over de onboard sata, en dus niet de onboard ata controller.

En het gaat me inderdaad om de door jou genoemde bottleneck. Ik heb verder niet veel pci devices, alleen men netwerkkaart. maar dit zou opzich al een bottleneck kunnen vormen op lans dus?

maar ik denk dat ik er gewoon nog 2 sata schijven bij aanhang aan een pci controller.... Ik zie wle wat het wordt :)

thx iig

Pagina: 1