Heb een pagina, met een menu aan de linkerkant. Dit menu bevat een aantal links die naar bepaalde methods wijzen. Deze methods geven informatie op het scherm dmv de tekst van labels te veranderen. Hieronder een voorbeeld van de code:
test.aspx
test.cs
Nu is het de bedoeling, bijvoorbeeld, dat als je op button_one klikt dat er een formulier weergegeven wordt dat door dezelfde pagina verwerkt wordt. Het mooiste is dat een bepaalde method gemaakt wordt die aangeroepen wordt als je het formulier submit.
Nu kan dit wel gerealiseerd worden door zelf id's te maken en een select in de Page_Load method, maar goed, kan het niet op een andere manier. Anders kan ik net zo goed gewoon asp gebruiken.
Een andere manier is bepaalde server componenten al aan te maken en invisible te maken en pas visible te maken als het formulier opgevraagd wordt, waarna ze weer invisible worden als het formulier gesubmit wordt, maar goed, als je 100 links heb die allemaal naar een ander formulier wijzen, dan wordt de code erg groot en onoverzichtelijk.
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Enige suggesties en adviezen. Ik ben een beginnend asp.net pagina schrijver....kritiek bijna gewenst
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, want ik vind het moeilijk te beschrijven
test.aspx
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <%@ Page Language="C#" Inherits="test" Src="test.cs" %>
<html>
<head>
</head>
<body>
<form runat="server">
<asp:Label id="UserLabel" runat="server" /><br>
<asp:Label id="TitleLabel" runat="server" /><br>
<asp:Label id="MainLabel" runat="server" /><br>
<asp:LinkButton id="Button_One" text="button one" onclick="Button_One_Click" runat="server" /><br>
<asp:LinkButton id="Button_Two" text="button two" onclick="Button_Two_Click" runat="server" /><br>
</form>
</body>
</html> |
test.cs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| using System;
using System.Data;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Security.Principal;
public class test : System.Web.UI.Page
{
public Label UserLabel;
public Label MainLabel;
public Label TitleLabel;
public void Page_Load (object sender, EventArgs e)
{
UserLabel.Text = WindowsIdentity.GetCurrent ().Name;
}
public void Page_Unload ()
{
}
public void Button_One_Click (object sender, EventArgs e)
{
TitleLabel.Text = "bla";
MainLabel.Text = "bliep";
}
public void Button_Two_Click (object sender, EventArgs e)
{
TitleLabel.Text = "bliep";
MainLabel.Text = "bla";
}
} |
Nu is het de bedoeling, bijvoorbeeld, dat als je op button_one klikt dat er een formulier weergegeven wordt dat door dezelfde pagina verwerkt wordt. Het mooiste is dat een bepaalde method gemaakt wordt die aangeroepen wordt als je het formulier submit.
Nu kan dit wel gerealiseerd worden door zelf id's te maken en een select in de Page_Load method, maar goed, kan het niet op een andere manier. Anders kan ik net zo goed gewoon asp gebruiken.
Een andere manier is bepaalde server componenten al aan te maken en invisible te maken en pas visible te maken als het formulier opgevraagd wordt, waarna ze weer invisible worden als het formulier gesubmit wordt, maar goed, als je 100 links heb die allemaal naar een ander formulier wijzen, dan wordt de code erg groot en onoverzichtelijk.
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Enige suggesties en adviezen. Ik ben een beginnend asp.net pagina schrijver....kritiek bijna gewenst
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, want ik vind het moeilijk te beschrijven