Toon posts:

HP/Compaq Proliant 1600 SmartArray 3200 probleem/vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Proliant 1600 server draaien met een Smart Array 3200 controller. Ik heb een Array gemaakt met daarin 2 logical drives met ieder 3 discs. Logical drive 1 is een RAID 5 en Logical drive 2 is een RAID 1+0. Logical drive 1 wordt gemirrored op logical drive 2 in dit geval.

Nu wil ik met de Compaq Array Configuration Utility de 2e logical drive verwijderen zodat mirroring verdwijnt. Als ik logical drive 2 echter probeer te verwijderen uit de array dan lijkt het erop dat logical drive 1 ook verdwijnt (dus de complete Array, inclusief alle data). Weet iemand of dit klopt? En zo ja, wat zijn mijn opties?

Als het allemaal een beetje vaag klinkt dan hoor ik het graag en probeer ik het anders te formuleren :D.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dus als ik het goed begrijp heb je dit:
Array A:
1 logical drive(1), 3 disks in RAID 5
1 logical drive(2), 3 disks in RAID 1+0 (Heb je dus 1 disk niet gebruikt)

En beide logical drives zijn elkaars mirror.. Dat vind ik erg knap.
Volgens mij is het met een SA3200 niet mogelijk een dergelijke situatie te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik dus ook, maar zo zit het inderdaad in elkaar...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

2 disks in raid 0, 3 disks in raid5 en die op elkaar gemirrored (raid1) gaat het om?
Inderdaad erg vreemd, want dit kan (helaas, wilde zelf nl. naar raid5+0 gaan met 2*4 disks op zo'n ding) niet.
Misschien, wie weet, compaq en alles :P dat de raidset op een andere (nieuwere) controller, die de functionaiteit wel bied is geinitialiseerd, en daarna hierheen verhuist. (Mocht dat zo zijn, iemand een smart te leen waarme ik mijn 5+0 kan initialiseren) ?

Het probleem zit hem denk ik erin dat je met de 3200 geen controller over de "3nd layer" logische disk hebt, anders zou je hem zover ik weet nl. gewoon uit radi1 mode kunnen halen.

Ik zou je echter adviseren om toch even na te gaan hoe hij nou precies geconfigureerd is, want bovenstaande klinkt toch een beetje als erg vage setup :)

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er echt als volgt uit.

ARRAY A
- Logical Disk (1) - 3x 36.4 - RAID 5
- Logical Disk (2) - 3x 72.8 - RAID 5 (was RAID 1+0, maar heb ik vanmorgen omgezet)

Probleem blijft als ik logical disk 2 weg wil knikkeren uit de array dat dan de hele array verwijderd zal worden. Erg vaag!

Verwijderd

RAID 1+0 met 3 schijven?
echter, klik je in ACCU software wel de logical disk aan en niet prongelijk het array?
Pagina: 1