Toon posts:

Emailadres omvormen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of het mogelijk is om een emailadres op een bepaalde manier om te vormen dat het nog wel email ontvangt.

Bijvoorbeeld bij FTP kun je het doen in de vorm van ftp.site.nl@ (wat dus anders is dan ftp.site.nl).
Bij domeinen kun je er een IP-adres van maken en soms er een poort achter zetten.

Is het ook mogelijk om een emailadres anders neer te zetten. Dus dat de mail nog wel aankomt, maar dat er toch iets anders staat?

Ik weet dat het bij verschillende emailaanbieders kan, maar ik zoek eigenlijk een oplossing voor alle emailadressen.

Verwijderd

Wat ik wel weet is dat er bij sommige providers het mogelijk is dat dit kan *@uwdomein.nl alles wat je i.p.v. het sterretje zet.. dus bijvoorbeeld klaas@uwdomein.nl of jan@uwdomein.nl maakt niet uit het komt dan op een account binnen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 11:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:14:
Wat ik wel weet is dat er bij sommige providers het mogelijk is dat dit kan *@uwdomein.nl alles wat je i.p.v. het sterretje zet.. dus bijvoorbeeld klaas@uwdomein.nl of jan@uwdomein.nl maakt niet uit het komt dan op een account binnen.
Dat is een catch-all adres, ik vraag me af of dat is wat ardjan wil/bedoelt.

Voor de rest vraag ik me af wat je in hemelsnaam wilt :P

[ Voor 8% gewijzigd door IceStorm op 12-05-2004 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, ik vind het moeilijk om uit te leggen.

Stel dat je je op een website aanmeldt, maar je wilt je er nogmaals aanmelden. Dan kan dat niet met het emailadres waarmee je je als eerste hebt aangemeld.

Nu vraag ik me af of je dat emailadres zo kunt schrijven dat je er wel mee kunt aanmelden.
Het emailadres moet wel gelijk zijn aan het oude adres, dus de email die naar het 'nieuwe' emailadres wordt gestuurd moet gewoon aankomen.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, dat kan niet (natuurlijk zou ik bijna zeggen). Neem toch een nieuw hotmail adres :+

Verwijderd

Topicstarter
Email op IP werkt denk ik ook niet hè?
Dus bijvoorbeeld test@198.162.144

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
volgens mij kun je wel piet@[ipvanserver] doen

[ Voor 5% gewijzigd door sjoerdb2 op 12-05-2004 16:37 ]

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10
Misschien dat je bij je provider een e-mail alias kan aanvragen

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
Nou, als je emailadres een alias is kan het wel degelijk.

Zo heb ik root@wanadoo.nl,

maar root@pop.wanadoo.nl werkt ook.

Op m'n werk heb ik

voornaam.achternaam@nl.yachtgroup.com

maar username@nl.yachtgroup.com werkt ook net zoals voornaam_achternaam@yachtgroup.com. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 12-05-2004 16:39 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 00:47

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Het kan volgens mij wel. Je kan je email adres op een bepaalde manier in een link coderen. Een harvester die de pagina bezoekt ziet dan geen adres maar de gecodeerde tekst. Je kunt dan als iemand op de link klikt een stukje javascript uitvoeren die je adres weer decodeerd, zodat er email naar toe gestuurd kan worden. Helemaal foolproof is dit niet, als iemand handmatig adresssen zit te harvesten kan hij er nog steeds aan komen, maar voor een automatische harvester is het al een stuk lastiger. Of is dit niet wat je bedoelde?

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 12-05-2004 16:40 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 06:55
http://jetable.org/

Misschien ook handig als je het alleen maar wilt gebruiken om ergens te reggen. :P :)

• Sendy
  • Niet online
Nou ja, lezen jullie wel goed? (retorisch)
Ik weet dat het bij verschillende emailaanbieders kan, maar ik zoek eigenlijk een oplossing voor alle emailadressen.
Jullie noemen alleen de uitzonderingen...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet over eenmalig registreren of mijn eigen emailadres. Ik weet dat er email aliassen zijn en dat er bedrijven zijn zoals spam.la.

Ik zoek gewoon een methode die voor alle emailadressen opgaat.

Het is mogelijk bij domeinnamen en ftp-adressen dus misschien ook bij email.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben bang dat je het niet geheel snapt wat er gebeurt bij ftp-adressen en domein-namen...

Jij zei "ftp.site.nl@" ipv "ftp.site.nl". Dat houd in dat "ftp.site.nl" als gebruikersnaam gebruikt wordt. Dit is dus een item van de URL.

Kortom: wat jij wil is compleet iets anders dan wat jij denkt dat je wil gok ik.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Geef eens een goed voorbeeld dan, want hoewel

www.tweakers.net

het prima doet, doen

[url]www.tweakers.net@[/url]

[url]www.tweakers@.net[/url]

[url]www@.tweakers.net[/url]

het niet (en dit was het voorbeeld dat je zelf gaf)...

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 12 mei 2004 @ 16:57:
Geef eens een goed voorbeeld dan, want hoewel

www.tweakers.net

het prima doet, doen

[url]www.tweakers.net@[/url]

[url]www.tweakers@.net[/url]

[url]www@.tweakers.net[/url]

het niet (en dit was het voorbeeld dat je zelf gaf)...
Hij bedoelt dat je om op een bepaalde website te komen je:

http://123.456.78.9

als adres kunt geven,

maar ook:

http://www.domein.nl

En dat wil hij ook voor zijn e-mail

• Sendy
  • Niet online
LSLarry >
En dit is ook helemaal niet waar. Mijn webserver (bijvoorbeeld) reageert niet op een ip adres (alleen). De @-truck zou echter wel werken. Slecht voorbeeld ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, sorry. Zoveel verstand heb ik er ook niet van. ;)

Ik wil alleen maar zeggen dat internet-adressen vaak op meerdere manieren zijn te schrijven terwijl ze toch hetzelfde zijn.
Mijn vraag is nu of dat ook op een bepaalde manier voor emailadressen kan.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 20:02
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:29:
Ja, sorry, ik vind het moeilijk om uit te leggen.

Stel dat je je op een website aanmeldt, maar je wilt je er nogmaals aanmelden. Dan kan dat niet met het emailadres waarmee je je als eerste hebt aangemeld.
Nee precies, en dat is maar goed ook, want als iedereen dat zou doen dan zitten de webmasters met een database gevult met kloontjes.

Het met een ander e-mail adres aanmelden word dus over het algemeen niet erg gewaardeerd. Ik denk dat jij het ook niet prettig zou vinden als jij een website zou beheren. :Y)

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ik beheer zelf verscheidene websites.
Ik wil het graag weten, het is niet de bedoeling om het meteen te misbruiken. ;)

• Booster
  • Laatst online: 03-05 10:49

Booster

Superuser

Mh, ik snap wat je bedoeld, maar binnen mijn kennis ken ik hiervoor alleen unicode voor het neerzetten van E-mail adressen in HTML code.

Ben bang dat websites waar je je E-mail adres invoert op een formulier niet 'slim' genoeg zijn om unicode om te voren naar een normaal E-mail adres.

De methode wordt gebruikt om E-mail adressen op een webpagina te zetten zonder dat spam-spiders ze kunnen oppikken om spam heen te sturen.

Voorbeeld:
E-mail normaal: piet@pietsdomein.nl
E-mail in unicode:
code:
1
2
piet@piets
domein.nl

(moet aan elkaar normaal)
Omzetten kan op http://infidesign.com/temp/unicode/index.cfm. Vergeet niet dat deze pagina automatisch "mailto:" in unicode toevoegd aan het begin van de string.

Enige wat in de buurt komt van jouw wensen is volgensmij de manier die MetHod al beschrijft.

[ Voor 20% gewijzigd door Booster op 13-05-2004 00:56 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 11:40
Ik denk dat de topicstarter meer doelt op zoiets als op marktplaats? als je daar bij de advertentie's kijkt zie je de meest vage mail adressen, maar ze werken wel :)

Hoe het werkt weet ik niet maar nu is het wellicht duidelijk wat de TS wilt? :P

Eve char: Warock <TEST>

• Booster
  • Laatst online: 03-05 10:49

Booster

Superuser

Nee wat de topicstarter wil is vrij simpel uitgelegt:

één E-mail ADRES op meerdere manieren noteren.

Makkelijk voorbeeld van een domein/IP-adres:
Je kunt de domeinnaam typen:
www.tweakers.net

Maar je kunt ook het IP-adres in dotted decimal noteren:
213.239.154.35 (= www.tweakers.net)
http://213.239.154.35

Of... in DWORD:
3589249571 (= 213.239.154.35 = www.tweakers.net)
(iedere
http://3589249571 (copy-paste maar naar je adresbalk)

Of... in octaal, hexadecimaal en dotted en non-dotted varianten, etc.

De TS wil dit, maar dan voor een E-mail adres, en zover ik weet is dat er gewoon niet ;)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
http://www.tweakers.net@google.nl

ik denk dat hij zoeits bedoeld?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Die link werkt met de juiste patches inmiddels niet meer ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Aetje schreef op 13 mei 2004 @ 02:39:
[...]

das dan jammer, want het kan zeker goed gebruikt worden :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 11:16

Sebastiaan

....

[...]

dat hangt toch echt van de browser af hoor. Bij mij werkt die link nog perfect in Opera

Verwijderd

Je kan ook een soort van "tijdelijk" email-adres aanvragen die alle mails die daarop ontvangen worden automatisch forwarden naar je huidige mail-adress.
Ik ben het regelmatig tegen gekomen, maar kan nu zo snel niet vinden waar het kan. 8)7
Ik weet dat het heel iets anders is als waar jij om vraagt, maar misschien dat dit je iets helpt.

Het voorbeeld dat jij geeft met website's die op verschillende manier wordt weergegeven is DNS, die zetten een IP-adres om in een Domain-name.
Ik geloof niet dat dit mogelijk is met Email-servers, maar zekerheid hierover heb ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
De TS wil dit, maar dan voor een E-mail adres, en zover ik weet is dat er gewoon niet ;)
Dat bedoel ik inderdaad. Bedankt voor je hulp.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Mag hopen dat die link het nog wel doet, anders kun je geen gebruikersnaam en wachtwoord meer invoeren enzo. 't Ging bij dat IE-verhaal over bepaalde chars erin waardoor in de statusbar het achterste gedeelte wegviel :)

• TRON
  • Laatst online: 04-05 12:27
Nee Osiris, bij IE werkt dat dmv die patch niet meer. Microsoft was te lui om het probleem goed op te lossen, dus is die manier van aanmelden/surfen helemaal geblokkeerd.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36
TRON schreef op 13 mei 2004 @ 13:32:
Nee Osiris, bij IE werkt dat dmv die patch niet meer. Microsoft was te lui om het probleem goed op te lossen, dus is die manier van aanmelden/surfen helemaal geblokkeerd.
Als het goed is zijn ze een nieuwe patch aan het bouwen want veel Win2000 PC's stopten er ook mee door deze brakke patch :)
Pagina: 1