Toon posts:

[98] kan niets geen programma's starten*

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc gehad met veel virussen. Ik heb netsky.b eraf gehaald zo'n 150 x, en nog een paar virussen. Maar ik weet niet meer welke. Maar, nu komt het probleem. Alles wat ik start begint met een fout; jdzgwk.exe kan niet gevonden worden. Maar dat kan wel kloppen want deze bestaat helemaal niet. Ik heb geprobeerd ik het register te komen, maar dit werkt ook niet. Ook niet als ik deze verander naar een regedit.com. Dit werkt ook niet. Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij toch regedit opstart en ik zo toch het programma in kan komen om deze irritante melding uit te schakelen. Msconfig werkt ook niet. Precies dezelfde fout dan weer. Als jullie nog vragen hebben, hoor ik het graag.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Ik denk haast dat je pc te fucked-up is om nog mee te werken, zou je niet een herinstallatie overwegen?

Verwijderd

André schreef op 12 mei 2004 @ 16:03:
Ik denk haast dat je pc te fucked-up is om nog mee te werken, zou je niet een herinstallatie overwegen?
Goed punt want er is een gerede kans dat je virusscanner misschien niet alles heeft gerepareerd, maar ook bepaalde bestanden in quarantine heeft gegooid en die werken dus niet meer.

Verwijderd

pc is waarschijnlijk niet fucked up maar wel je shell
is oud verschijnsel was een registry key die je moest veranderen maar weet niet meer welke het was, zal zo eens even op norton kijken wat die ook alweer te melden had.

had je nog een pc met zelfde OS?
zo ja moet je volgens mij de registry key :HKEY_CLASSES_ROOT\exefile
even kopieren en in de foute pc zetten dan zou die het volgens mij weer moeten doen.

succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus totaal helemaal niets veranderen. Ik heb net ook geprobeerd een reg bestand te openen. maar dit werkt dus ook niet. Ook een nieuwe register heb ik geprobeerd. Ik heb de oude iig proberen terug te krijgen, wat niet lukt. Iemand nog tips?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hernoem het naar .scr of open je register vanaf een andere PC / installatie.

Dit is al tientallen, zo niet honderden keren gevraagd hier in WOS, in SA en in BV. Check even die topics voor het geval we iets vergeten :Y)

Heel foute oplossing, maar bij een PC die zo f*cked-up is zou ik backuppen en formatteren - je weet niet wat er nog is achtergebleven. Zeker als je niet hebt onthouden waar je mee was besmet :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 20:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Opstarten met een bootdisk naar DOS en dan dmv regedit.exe je register naar een tekstfile kopieren. Dan krijg je een tekstfile van 7 a 8MB of zo, die dan ff met arj op pkzip inpakken en dan op een windows machine de tekstfile openen en de fouten eruit halen (dus die foutmelding op dat bestand in ieder geval en de verwijzing waar ie .exe bestanden mee moet openen weer terug aanpassen).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik kan deze topics niet vinden. Iemand een link?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Misschien werkt dit wel:

Copier regedit.exe naar regedit.scr (even zoeken waar de andere *.scr bestanden staan).
Stel deze in als screensaver en klik op voorbeeld. Na wellicht een paar foutmeldingen wordt regedit gestart (onder o.m. NT werkt dat).
Nu is het mogelijk om in HKEY_CLASSES_ROOT\ExeFile de instelling te wijzigen (haal de verwijzing naar de exe weg).

We have just one world, but we live in different ones...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:55:
sorry, ik kan deze topics niet vinden. Iemand een link?
Eeeeuhm. Huh :?
GoT > Zoeken > 139 topics gevonden
Waar zocht je op dan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gevonden wat het was. Het virus swen@mm heeft op de pc gestaan. Even een *.inf bestand gedownload bij symantec, en deze geinstalleerd. Deze heeft aanpassing gemaakt in register, en nu doet alles het weer :D.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor de je de volgende keer de correcte procedure volgt; dan kom je vanzelf hier uit. Dit is verder een heel erg zoekertje; en deze gaat dus ook dicht. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.