Toon posts:

[XP] repareer optie windows - hoe dan?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo daar,

Mijn computer meldt bij het opstarten spontaan dat Windows (XP pro) niet kan worden opgestart omdat het volgende bestand niet meer ok is: \system32/config/system

De suggestie wordt gedaan om Windows via de cd rom op te starten en dan naar set up te gaan en de optie "R" van repareren te kiezen. Als ik dat doe, beland ik in een dos-achtig scherm. Moet dan eerst kiezen bij welke "installatie" van Windows me ik wil aanmelden. Ik kies dan maar "1" (weet niet waaruit ik kan kiezen).

Vervolgens krijg ik "c:\windows"" op het scherm. Door het intypen van "help" kan ik dat een lijst opdrachten te zien krijgen, varierend van "attrib" tot "type" - maar hoe kan ik nu die file repareren??? Moet ik uit die lijst van opdrachten er 1tje kiezen.

Weet iemand hoe ik Windows weer aan de praat kan krijgen. Op deze pc staat een grote hoeveelheid muziek die ik absoluut zondag op een feestje moet draaien ... :(

alvast heel veel dank, hitone

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer eerst eens fixboot en fixmbr te draaien (fixboot zou het op moeten lossen, fixmbr kan handig zijn als je ook gezeur hebt met je mbr).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - verder, lees dit even door: http://support.microsoft.com/?kbid=307545