Ik heb voor een vriend een nieuwe mobo en processor ingebouwd. Het betreft de asus kv7(oid) en aan TB 900. Ik heb dit in zijn oude kast gebouwd waarin eerst een pentium 233 zat. Nu heb ik het mobo ingebouwd en de nieuwe cpu erop gezet. Hij gebruikt weer gewoon z'n oude videokaart(banshee). Verder zitten er 2 hd's, cdrom en brander in. Alles aangesloten en ik zet um aan, bios videokaart komt voorbij en toen bleef ie hangen. PC meerdere keren gereset, de ene keer blijft ie hangen als de bios info van je videokaart voorbij komt, de andere keer nadat ie de cpu gedetecteerd, dan weer tijdens het detecteren van je hd's, het verste was toen ie tot het detecteren van de ultra ata/100 devices kwam...verder is ie nooit gekomen !!! Ik nog gecontroleert of de koeler er goed op zit(een alpha koeler), maar op het stukje koper zag ik al amd athlon staan, dus het lijkt mij dat de koeler goed op de cpu zit anders had ik die afdruk van de die niet op de onderkant van de koeler gezien. Ik heb al vaker op tweakers gelezen dat het dan misschien de voeding zou kunnen zijn, asus raad al een 200W voeding aan, zijn voeding is wel 235W, zou het toch de voeding kunnen zijn, aangezien die al wat ouder is, van een p2 233. Ik heb al alle hd's,cdrom en brander los van de stroom gehaald en nog blijf ie hangen.
Ook als ik snel de bios ingaat blijft ie daar ook hangen.
Dus leg het aan de voeding ?? Of toch de koeler, dat ie er toch niet goed op zit ?? Of zou het iets anders kunnen zijn ??
Bij voorbaat dank..
Ook als ik snel de bios ingaat blijft ie daar ook hangen.
Dus leg het aan de voeding ?? Of toch de koeler, dat ie er toch niet goed op zit ?? Of zou het iets anders kunnen zijn ??
Bij voorbaat dank..