Op zoek naar nieuw luidspreker setje, hard en goedkoop.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-07 11:45

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een leuke pc met een Creative AUDIO pci 128 geluidskaart, daarin een splitter waarmee ik in totaal 4 boxen en een subwoofer van geluid voorzie.

Ik heb een leuke grote zolder met een aantal discolampen, allemaal goed geisoleerd.. en ik draai regelmatig ff HARD muziek.

Nu wilde ik 2 nieuwe (iets meer professionele) boxen aansluiten ( het liefst op me subwoofer )

Mijn subwoofer is een U.S. Blaster - 0.03% 1Khz 1W - 750 watt PMPO - AC 230V~50hz.. kan de Ohm's niet vinden je sluit de boxen aan dmv een rode en een zwart draadje :P.. ik heb er nu 2 boxen op van me Stereotoren.

Is het mogelijk om hier professionelere boxen op aan te sluiten? of raden jullie aan een versterker(tje) te kopen? Welke boxen raden jullie aan? ( tussen de 50 en 100 euro per STUK )

Raden jullie ook een andere geluidskaart aan?

Plaatje ter verduidelijking:

www.link2links.nl/voorbeeld.JPG

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Verwijderd

Ja, ik denk dat je een nieuwe versterker moet kopen. En een nieuwe sok en een opblaasbaar aapje is ook altijd handig.
Zonder dollen:

1. Waarom ben je niet tevreden?
2. Wat voor spullen heb je nog meer dan die US blaster?
3. Wat gaat er het meeste vervormen dan?
4. Leestekens, kom op het is geen basisschool meer joh.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
- Niet tevreden omdat ik vind dat deze boxen niet hard genoeg kunnen ( beginnen te kraken ) en veel hoge tonen, weinig BASS ( veel te weinig )

- Behalve die US blaster heb ik 2 Boxen van me stereotoren afgehaald ( ik geloof dat het 2 boxen van Sony zijn.. heb er helaas geen Specs van, maar super zijn ze niet )
En ik heb 2 redelijk uit de kluiten gewassen Computerboxen van Target ( TRG-S420-3D )

- Wat er het meest gaat vervormen zijn de lage tonen ( bass enz )

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Koop lekker een Logitech setje ofzo... Dat is al way better dan die US blaster meuk...

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Plague schreef op 12 mei 2004 @ 16:11:
Koop lekker een Logitech setje ofzo... Dat is al way better dan die US blaster meuk...
ff lezen voordat je post ofzo.. dit "meuk" setje bestaat alleen maar voor de subwoofer uit US Blaster.. en blaast nu al beter dan een logitech setje..

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 16:13
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal, maar dat wil niet zeggen dat je niks in de groep mag gooien toch? :P
Ik zou denken pc -> versterker -> boxen
PcBoxen en naverwante apparatuur is heel mooi als je er dicht bij zit maar om een kamer met volume op een goede geluidssterkte te voorzien van herrie heb je meer nodig. Dat meer kan een normale versterker leveren lijkt me.

Plant eens een boompje

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Je komt in de buurt :)..

Ik wil meer ja.. ik wil perse nieuwe boxen..
welke raden jullie aan?
en moet ik perse een Versterker kopen of kan ik ook iets op me subwoofer proberen aan te sluiten..

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
koop gewoon een fatsoenlijke versterker + goede boxen. Zelf heb ik een pioneer voorversterker (voor surround, amplifier e.d.) en daarachter een hele grote kenwood, puur om 4 signalen heftig goed te versterken. Daarin 4 x 80 watt boxen en het blaast als een trein...

Ff specifiek voor jou: als je blijft klooien met computer boxjes e.d., dan kom je nooit echt hard & mooi. Om hard te gaan in een grote ruimte (alles boven de 4 vierkante meters) heb je gewoon een goede versterker + echte boxen nodig. Computer meuk is nu eenmaal bedoeld voor bij je compu, niet om een grote ruimte mee van geluid te voorzien.

edit:
Versterker weet ik toevallig nog wel voor je te vinden trouwens, vriend van mij heeft er 1 in de aanbieding: http://www.marktplaats.nl...udio&u=receivers&ID=22248

kost een paar centen (rond de 150 denk ik) maar dan heb je er wel een waar je een tijdje mee vooruit kan, en die kwalitatief en kwantitatief erg goed is..

[ Voor 23% gewijzigd door Rac-On op 12-05-2004 16:29 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
rac-on schreef op 12 mei 2004 @ 16:27:
koop gewoon een fatsoenlijke versterker + goede boxen. Zelf heb ik een pioneer voorversterker (voor surround, amplifier e.d.) en daarachter een hele grote kenwood, puur om 4 signalen heftig goed te versterken. Daarin 4 x 80 watt boxen en het blaast als een trein...

Ff specifiek voor jou: als je blijft klooien met computer boxjes e.d., dan kom je nooit echt hard & mooi. Om hard te gaan in een grote ruimte (alles boven de 4 vierkante meters) heb je gewoon een goede versterker + echte boxen nodig. Computer meuk is nu eenmaal bedoeld voor bij je compu, niet om een grote ruimte mee van geluid te voorzien.
daarom heb ik de boxen van me subwoofer ook vervangen door boxen van me stereo toren >:)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
en dat hang je vervolgens aan een usblaster basmodule met build-in versterker? Wat denk je nou zelf? Je hebt het over een grote zolder. Nu weet ik niet aan wat voor inhoud ik moet denken, maar voor mooi geluid, heb je gewoon een goede versterker + minsten 4 x 80 watt nodig...

De vraag is wat er bij jou voor vervorming zorgt. Kunnen je boxen het volume niet aan, of je bas module? Als het goede boxen zijn (stereo setje zegt geen fuck, die van mij is 1500 euro, die van mijn vriendin 150), is de oorzaak waarschijnlijk je bas module, ook die is namelijk niet gemaakt voor een dergelijke ruimte, maar voor kleine compu boxjes...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Als ik je zo hoor moet er gewoon veel kabaal uit komen. Je moet misschien gaan voor een paar monitors, deze zijn hard aan te sturen zonder dat ze snel schade op lopen. Ga naar een goede hifiwinkel en luister daar eens naar wat 2e hands spul. In elke fatsoenlijke stad hebben ze wel een Hobo oid, waar je voor niet al te veel geld een paar leuke speakers koopt.
Mocht dit nog niet genoeg herrie geven, ga dan eens aan een andere versterker denken.
Suc6.

Verwijderd

Het is moeilijk in te schatten welke eisen je stelt, maar ik zou eerst eens naar een Logitech Z-560 of Z-680 luisteren. Als daar de bas te min van is kun je natuurlijk verder kijken.

Je zal dan echt aan een aparte versterker moeten. Dat hoeft niet zoveel te kosten (2e hands, max €100) en daar kun je dan een setje normale luidsprekers mee aansturen.

Je kunt dan met 2 fatsoenlijke zuilen een heel aardig niveau halen. Dat hoeft echt niet verschrikkelijk duur te zijn, JBL en Infinity hebben al behoorlijke zuilen voor een redelijke prijs.

Als dat ook nog te weinig bas geeft kun je kijken naar meuk bij de Conrad bijvoorbeeld. zo'n 2x18" subkast voor iets van €200. Maar dat is dus echt een kwantiteit boven kwaliteit oplossing. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:05 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
ff lezen voordat je post ofzo.. dit "meuk" setje bestaat alleen maar voor de subwoofer uit US Blaster.. en blaast nu al beter dan een logitech setje..
euhmm...dit zijn feiten:

1 750Watt PMPO is al reden genoeg om het een ''meuk'' setje te vinden.

2 U.S Blaster beat Logitech? :? , ik denk van niet hoor, als jij een Logitech set zou hebben (150-400€) zou je echt niet mekkeren over de bass.

3 en die US Blaster bestaat niet uit alleen een subwoofer, er zit een actieve module (versterker) in wat volgens mij wel voor wat vervorming zorgt.. :/

Ik ga er vannuit dat jij wil blazen met je set, flinke bass, zuivere tonen, flink volume, dat merk ik namelijk op aan jou manier van praten over audio, maar jammergenoeg merk ik dit niet aan jou huidige systeem.

Je vraagt naar goede boxen voor 50-100€, als je dan voor DIY zou kiezen kan je een aardig setje maken :) , Als ik jou was zou ik dan kiezen voor mooie zuilen, omdat jij een grote kamer hebt.
Plaats in elke zuil een mooie 8'' (20cm) woofer met behulp van de T/S parameters, filter deze NIET!, zodat je ook het midden-gebied er nog een beetje uit perst.
Nu de tweeter nog...mooie dome tweeter in iedere box, hoeft niet veel geld te kosten.

Als je €300 hebt, zou dit bovenstaande echter wel mogelijk zijn, zoek de juiste winkels, de versterker is qua watt's echt niet belangrijk, met een 2x20Watt amp pers ik meer uit mijn JBL subwoofer, dan met mijn Marquant Tube-woofer op een 2x200Watt amp.

Ik begrijp dat het moeilijk is om jezelf ervan te overtuigen,dat je oude vertrouwde US Blaster subwoofer ''SET'' aan vervanging toe is, kijk voortaan niet naar de PMPO waarde, maar naar de RMS waarde :)

Succes!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Barry|IA schreef op 12 mei 2004 @ 17:02:
[...]kijk voortaan niet naar de PMPO waarde, maar naar de RMS waarde :)

Succes!
Als je boxen uitzoekt is ook de RMS waarde totaal nutteloos. Als je hard wil kun je nog het beste kijken naar woofer oppervlak en soort systeem (gesloten/bassreflex).

Verwijderd

Ik persoonlijk ben ook wel fan van DIY maar het verdient de nodige verdieping en tijd. In dit geval denk ik dat je beter kunt kijken naar de raveland speakers van conrad. Bijvoorbeeld een 12 of 15 inch sub en 2 satelieten. Niet dat deze qua kwaliteit en geluidsniveau vergeleken kunnen worden met "echte" PA speakers maar voor een zolderkamer is het met de juiste versterker meer dan genoeg. Koop dan meteen een 19"2x150watt versterker erbij en met die discolampjes kun je meteen een drive-in beginnen :)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:16

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je goedkoop en hard wilt gaan, ga dan naar een DJ-materiaal-shop. Daar hebben ze JB Systems, dat is het basis-materiaal dat hard kan gaan. JBL heeft een goede kwaliteit/prijs-verhouding. US blaster en andere meuk liggen onder de lat van minimum-kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 12-05-2004 17:25 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:16

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 17:05:
[...]
Als je boxen uitzoekt is ook de RMS waarde totaal nutteloos. Als je hard wil kun je nog het beste kijken naar woofer oppervlak en soort systeem (gesloten/bassreflex).
PMPO is pure onzin, PMPO is de aller-aller-grootste-vermogen dat je kan halen. In praktijk laat men zo'n speaker ontploffen door 230V op de spreekspoel te zetten en de ontploffings-watts zetten ze op de doos.

RMS watt zegt iets zoals pk's van een auto iets zegt, maar als je professioneel boxen gaat uitzoeken, moet je idd ook op andere factoren letten.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 17:05:
[...]
Ik bedoelde losse speakers uitzoeken, waarvan de T/S parameters bekend zijn, ik zelf kijk WEL naar de waarde RMS, maar dan meer naar de letters RMS, niet naar het getal daarvoor :) .
Als er PMPO staat, weet je gewoon al dat de ECHTE watt's aan de magere kant zijn, anders hadden ze die wel vermeld.
Ik weet idd ook wel dat de watt's niet veel uitmaakt, het gaat om het rendament van de speakers, en bij welk rendament (bijv. 92dB @1M) ook de toonhoogte nog acceptabel is.

Ik weet dat het conus oppervlak uitmaakt qua geluidsdruk, maar als je eemaal de T/S parameters gezien hebt, en deze zijn goed voor het doel, maakt de diameter van de conus uiteraard niet meer uit, ik heb namelijk veel STUGGE6'' speakers meegemaakt die meer volume door de kamer perst dan een 12'' Marquant/Raveland oid.

En duur zijn die 6''jes niet hoor €15 per stuk, JBL :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tweedehands versterker kopen + een paar leuke boekenplank-beukers. Als ik het zo hoor is elke overstap voor jou een grote (immers: van low-budget lo-fi naar hi-fi)

Magnat kan ik wel aanraden, 2dehands kan je vast wel een paar speakers uit de 'motion' serie krijgen of anders een paar tweedehands mordaunt-shorts. Beide bieden mijns-inziens veel waar voor hun geld.

Magnat's geven wel erg veel laag, dus dat moet je maar net liggen. Owja, zelfs nieuw zijn de speakers in mn sig (motion 220) spotgoedkoop (~60 euro per speaker) en je kan er gegarandeerd je hele zolder mee laten trillen (niet dat dat leuk is of mooi klinkt ofzo... :| )

[ Voor 21% gewijzigd door Tweeke op 12-05-2004 18:09 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Pagina: 1