djluc schreef op 12 mei 2004 @ 21:16:
[...]
En dan is PHP weer zo aardig om je te helpen en dit zelf te doen
Na een query eventueel mysql_free_result uitvoeren zou wel geheugen e.d. moeten besparen maar of het ook daadwerkelijk veel helpt weet ik niet. Per query een verbinding maken is niet iets wat je wilt als je even na denkt dat je dan dus per query moet gaan autoriseren e.d.
En dan ben ik weer zo gewend (door andere prog-talen/opleiding/cursussen/etc.) om het zelf te doen, dan heb ik niet het probleem dat als php6.0 dat niet meer doet dat ik er dan opeens problemen mee krijg.
Ieder zijn eigen idde, sommige mensen vinden het makkelijk dat php dit doet, maar ik vind het gewoon slordig en het gebeurt wel eens zoals ik hierboven al zei, maar omdat ik ook in andere script-talen en prog-talen bezig ben is het wel zo handig om een standaard methodiek aan te houden ( zoals eerst alle variabelen declareren en dan pas gebruiken, en alle db-connecties afsluiten).
Misschien ( heel misschien) is mijn manier iets langzamer omdat php de verbinding (misschien) iets sneller afsluit dan ik handmatig kan, maar het voordeel van een prog-methodiek handteren vind ik (in php tenminste) belangrijker dan dit (mogelijke) snelheidsvoordeel.