In de nieuwe uitgave van PCGids, zit een boekje over Overklokke en Ttweakn van Windows. Ik heb er een paar geprobeerd, wat resulteerde dat m'n XP crashde doordat toegang tot bepaalde files niet meer mogelijk was en m'n profile ook niet meer benaderbaar was. Kortom problemen om m'n me schijf te benaderen. Windows gaaf op als reden dat er diversen hardware fouten waren.
Gelukkig kon via systeemherstel de schade terug gedraaid of beperkt blijven.
Tips die werden gegeven:
- Als 512MB of meer intern geheugen had, de optie Memory use op System usage te zetten.
Na een reboot kreeg ik me XP niet meer aan de praat.
-Om optimaal vann het intergeheugen te maken en onnodig de pagefile te raadplegen, in de registry HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControleSet\Control\Session Manager\Memory Management die waarde 1 geven
Na reboot zelfde resultaat. XP gaf bovenstaande foutmeldingen
Ik ben toen maar gestopt, maar in feite zijn dit niet zo'n schokkende wijzigingen. Hoe kan mijn XP hierover over z''n nek gaan? En zijn er mensen waarbij dit wel geslaagd is?
Gelukkig kon via systeemherstel de schade terug gedraaid of beperkt blijven.
Tips die werden gegeven:
- Als 512MB of meer intern geheugen had, de optie Memory use op System usage te zetten.
Na een reboot kreeg ik me XP niet meer aan de praat.
-Om optimaal vann het intergeheugen te maken en onnodig de pagefile te raadplegen, in de registry HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControleSet\Control\Session Manager\Memory Management die waarde 1 geven
Na reboot zelfde resultaat. XP gaf bovenstaande foutmeldingen
Ik ben toen maar gestopt, maar in feite zijn dit niet zo'n schokkende wijzigingen. Hoe kan mijn XP hierover over z''n nek gaan? En zijn er mensen waarbij dit wel geslaagd is?