Toon posts:

[WINXP] Wijzigen geheugengebruik, crashed XP (PC Gids)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de nieuwe uitgave van PCGids, zit een boekje over Overklokke en Ttweakn van Windows. Ik heb er een paar geprobeerd, wat resulteerde dat m'n XP crashde doordat toegang tot bepaalde files niet meer mogelijk was en m'n profile ook niet meer benaderbaar was. Kortom problemen om m'n me schijf te benaderen. Windows gaaf op als reden dat er diversen hardware fouten waren.
Gelukkig kon via systeemherstel de schade terug gedraaid of beperkt blijven.

Tips die werden gegeven:
- Als 512MB of meer intern geheugen had, de optie Memory use op System usage te zetten.
Na een reboot kreeg ik me XP niet meer aan de praat.

-Om optimaal vann het intergeheugen te maken en onnodig de pagefile te raadplegen, in de registry HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControleSet\Control\Session Manager\Memory Management die waarde 1 geven
Na reboot zelfde resultaat. XP gaf bovenstaande foutmeldingen

Ik ben toen maar gestopt, maar in feite zijn dit niet zo'n schokkende wijzigingen. Hoe kan mijn XP hierover over z''n nek gaan? En zijn er mensen waarbij dit wel geslaagd is?

Verwijderd

Je interne geheugen is in mijn ogen te klein om je pagefile uit te schakelen. Vooral als je ook nog x aantal andere programma's hebt die automatisch opstarten in/tijdens Windows.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kiekerusan

Bij mij staat alles in 1 GB RAM en ik gebrui geen pagefile.sys op de hD's.

ARME AOW’er

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik met 512MB de pagefile uitschakel, werkt over het algemeen een stuk soepeler. Generals knalt er echter wel uit. Dit komt denk ik omdat de Peak Commit Charge (zie Taskmanager -> tabblad Performance) groter is dan mijn intern geheugen/swapfile.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op 12 mei 2004 @ 16:02:
Als ik met 512MB de pagefile uitschakel, werkt over het algemeen een stuk soepeler. Generals knalt er echter wel uit. Dit komt denk ik omdat de Peak Commit Charge (zie Taskmanager -> tabblad Performance) groter is dan mijn intern geheugen/swapfile.
General vrat hier soms 480Mb als we op het netwerk speelden op een mega-grote map. En dan kan je in de problemen komen als je "maar" 512Mb intern geheugen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 15:41:
Je interne geheugen is in mijn ogen te klein om je pagefile uit te schakelen. Vooral als je ook nog x aantal andere programma's hebt die automatisch opstarten in/tijdens Windows.
De pagefile wordt niet uitgeschakeld, alleen het intern geheugen wordt beter gebruikt. Ik heb bovendien 1 GB geheugen.

Waar het mij om gaat, waarom crashed XP als deze wijzingen doorvoer.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je al eens getest met memtest, kan misschien zijn dat je geheugen niet helemaal lekker is en aangezien hij je geheugen beter gaat gebruiken, kan het zijn dat hij dus rotte plekken aanspreekt, oid dan hé hoeft niet persé te zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen. Toch vaag als ik de cache van Programma's naar System cache verander, dat daardoor XP fout loopt. Er word in mijn ogen niet meer intern geheugen aangesproken ofzo.
Pagina: 1