Toon posts:

Check full duplex (dos)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een actie om heel het netwerk op 100 MBit te plaatsen. Nu wil ik graag weten of ik bijvoorbeeld via een dos command de netwerkinstellingen van een ander IP adres kan opvragen....

Ik kan niet via de switch die gegevens opvragen... Dat heb ik al opgezocht...
Op google en GoT kan ik ook niet niets vinden

Dus ik zoek:
Commando om 10/100 half/full duplex van een betreffend ip adress op te vragen.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

herformuleer je vraag nog eens want ik snap er geen snars van.

Wil je dat op je lokale bak doen of kijken hoe een andere DOS-bak dat heeft?

Wat voor een switch heb je?
Een beetje 10/100 switch (zelfs merk el-cheapo) heeft leuke meerderkleurige ledjes die aangeven of het 10/100 en full/half duplex is wat er aan een poort zit.

[ Voor 41% gewijzigd door Liam op 12-05-2004 15:03 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

een beetje hub/switch heeft tegenwoordig een kleuraanduiding voor 10 of 100Mbit. kan je zo van je hub/switch aflezen welke PC's 10 of 100Mbit zijn.

edit:
aaargh Liam_xi jij met je edit :P
spuit 11 dus

[ Voor 19% gewijzigd door JohnD op 12-05-2004 15:05 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Klopt klopt... dat heeft deze switch (3com 3300 XM) ook.
Je kan via de web-interface opvragen welke instellingen een aanlsuiting heeft.

Alleen nu wil het volgende dat deze informatie niet klopt. Ik had namelijk mijn pc-nic ingesteld op 100Tx FullDuplex maar de switch bleef aangeven dat ik op half duplex zat. De Switch informatie klopt dus niet altijd.
Ik heb de switch aangepast zodat hij niet meer op AUTO stond maar dus op fixd 100Tx FD (zelfde als pc). Hierna was de netwerk performance dus te merken!

Nu wil ik graag van de andere gebruikers op het netwerk dezelfde gegevens opvragen!. Ik wil dus via een script of command gegevens opvragen van andere NIC. of deze is aangesloten als een 100Tx FD.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:32:
Klopt klopt... dat heeft deze switch (3com 3300 XM) ook.
Je kan via de web-interface opvragen welke instellingen een aanlsuiting heeft.

Alleen nu wil het volgende dat deze informatie niet klopt. Ik had namelijk mijn pc-nic ingesteld op 100Tx FullDuplex maar de switch bleef aangeven dat ik op half duplex zat. De Switch informatie klopt dus niet altijd.
Ik heb de switch aangepast zodat hij niet meer op AUTO stond maar dus op fixd 100Tx FD (zelfde als pc). Hierna was de netwerk performance dus te merken!

Nu wil ik graag van de andere gebruikers op het netwerk dezelfde gegevens opvragen!. Ik wil dus via een script of command gegevens opvragen van andere NIC. of deze is aangesloten als een 100Tx FD.
duplex voor pc's gewoon op auto laten staan. duplex kun je alleen i de switch checken, je kunt op een rustig netwerk wel op afstand of je met een 10mb of 100mb host te maken hebt.

als je ping -l 65500 <hostnaam> doet op een pc die 100mb draait zul je zien dat de 10 mb hosts met een rtt van rond de 120ms antwoorden en de 100mb's met rond de 12ms

suc6