Toon posts:

.VOB files bewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een digitale camera (sony DCR-TRV 12E) en een DVD-recorder
(Philips LX9000R).

Indien ik de camera aansluit op de front aansluiting van de dvd-recorder en ik neem rechtstreeks op DVD op. Dan wordt de film weggeschreven als .vob files.

Als ik de DVD met .vob files in mijn DVD speler stop, dan kan ik de files niet bewerken. Moet ik ze dan eerst omzetten naar .AVI / .MPEG. alvorens ze te bewerken ? Heeft dit kwaliteitsverlies als oorzaak ? en is er misschien een programma dat .VOB files kan bewerken ?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

met vriendelijke groeten,

Koes

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Koes, welkom op dit forum!!!

http://www.videohelp.com

m.a.w. We willen je best graag helpen, maar dan moet je wel zelf eerst het e.e.a. zelf uitgeprobeerd hebben...

[ Voor 51% gewijzigd door haggard op 12-05-2004 15:09 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het welkom heten.

Natuurlijk heb ik het een en ander allang geprobeerd,
maar nog geen resultaat behaald met verschillende programma's.

Dan kan ik nog wel 300 tooltjes en editors van www.videohelp.com gaan downloaden en proberen. Maar als er hier mensen rondkijken die er meer
verstand van hebben en die me zo kunnen vertellen welke software ik daar voor nodig heb, dan ga ik toch geen weken zelf lopen klootviolen ?

dus het lijkt me niet zo'n rare vraag.

met vriendelijke groeten,

Koes

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

De groeten hoef je niet te doen hoor, we weten en zien wel dat je er bent :)

Op dit forum gaat het zo bij het openen dat je zelf eerst laat zien wat je geprobeerd hebt. En dan welke fouten/meldingen je tegenkwam. Wat wel en niet lukte. Niet om anderen het werk te laten doen. Dus probeer een tooltje, en kom dan met de meldingen of dergelijke wat je niet lukte. Daar hebben wij veel meer aan :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nou, vooruit dan... Ik ben in een goeie bui vandaag...

Probeer het eens met FlaskMPEG (http://www.flaskmpeg.net).
Hiermee kan je de Audio/Videostream uit VOB files halen en naar AVI omzetten.... Je zal dan het video/audio moeten omzetten naar een editbaar ( 8)7 ) formaat... Dit is dan ook meteen de bottleneck, want óf je encode je video met een gratis encoder zoals bijvoorbeeld HUFFYUV met het nadeel dat dit MEGA veel ruimte op je harde schijf in beslag neemt óf met een gekochte encoder bijvoorbeeld de Canopus DV codec...
Als je dat allemaal een beetje uitgevogeld hebt, heb je een AVI file die je zo'n beetje in alle videobewerkingspakketten kan bewerken... Alla Pinnacle (zag dat je daar ook een topic over hebt), Premiere, etc.
Ik zou in ieder geval niet gaan voor bijvoorbeeld DivX of XviD omdat deze codecs de kwaliteit van je opnames degradeerd en ook door veel pakketten als niet "editvriendelijk" wordt ondervonden...

edit: HUFFYUF <- zie mij nou 8)7

edit2: Waarom sluit je niet gewoon je videocamera via firewire op je PC aan?!? Heb je meteen je video in editbaar formaat en scheelt je ECHT veel rompslomp!!!

[ Voor 21% gewijzigd door haggard op 12-05-2004 16:50 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Pagina: 1