Toon posts:

[XP Pro] Geeft problemen met installatie van grote bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik het systeem van een kennis van me bij me thuis staan. Het betreft een AMD 2000+ met een Gigabyte 7ZXE mobo en 512 mb SD-RAM geheugen. Op het systeem heeft Windows 2000 een jaar lang probleemloos gefunctioneerd. Een maand geleden is er door iemand XP Pro geinstalleerd, maar het is sindsdien onmogelijk om grote programma's te installeren. Telkens gaat het mis met de volgende melding: 'Het *.CAB bestand is beschadigd ...'. Deze foutmelding krijg ik zowel bij een installatie vanaf de DVD-speler als vanaf de CD-brander. Kleine programmaatjes (zoals WinRAR en Adobe Acrobat Reader) laten zich wel installeren, maar bij de grote programma's (Office XP, Pinnacle Studio 9) gaat het telkens mis.

Ik heb XP al opnieuw geinstalleerd, compleet met BIOS-update en alle nieuwe drivers. Geen resultaat. De IDE-kabels vernieuwd: geen resultaat. Geheugen verwisseld: geen resultaat.

Waar moet ik hier aan denken?

Verwijderd

Al geprobeerd om de hele installatie-directory van een groot programma eerst een op je HDD te plaatsen en daarna te installeren?

Lijkt me een Windows-installer probleem anders; geloof dat er wat in de FAQ staat.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet. Ik ben helaas zo iemand die het niet pikt dat iets niet werkt. Omwegen wil ik liever niet, ik wil gewoon dat het werkt zoals het moet werken! Haha! :)

Verwijderd

mem getest?
hdd gedefragmenteerd?
smrtdrv gebruikt?

:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 17:27:
mem getest?
ja, al was het maar een 'quick test' (maar vlak ervoor en ernaar zijn er problemen gesignaleerd, dus als het aan het geheugen hád gelegen, dan waren er wel fouten ontdekt)

hdd gedefragmenteerd?
sterker nog: geformatteerd

smrtdrv gebruikt?
met de installatie van XP? :?
Bij de weg: ik ben nu trouwens alle partities opnieuw aan het aanmaken. Eerder heeft me dit ook al eens geholpen bij een weigerachtige 98SE installatie. You never know!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
De oorzaak lijkt te zijn gevonden. De harde schijven waren niet helemaal lekker aangesloten (niet vreemd aangezien het een raadsel is om een Samsung HDD qua jumpers goed in te stellen). Verder bleek dat ook na het verwijderen van een 3Com netwerkkaartje alles weer naar behoren werkt.
Pagina: 1