Kingston CL2 memory i.c.m. Asus K8V Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• LocoJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-01 13:37
Beste mensen,
Even een vraagje van een beginnende tweaker. :D

Ga begin juni een nieuwe pc halen. Ben er alleen nog niet uit wat voor geheugen ik neem. Ik ga voor een high end systeem met een athlon64 3200 en bovenstaand Asus moederbord. :P

Mijn vraag is of dit moederbord CL2 geheugen ondersteund.

Bij de Kingston geheugentest staat het er niet bij en op de site van Asus ook niet. Alleen CL3 en af en toe 2,5.

Ik ga denk ik voor Kingston ValueRAM HyperX 512Mb 400MHz CL2. Schijnt toch wel erg goed geheugen te zijn. Is dit ook nog een beetje overklokbaar??

Thanx voor de reacties alvast. _/-\o_

Greetz LocoJ

Assumption is the mother of all fuckups

Verwijderd

CL 2 geheugen werkt op alle MB's voor zo ver ik weet.
Wel zou ik even bij asus op de site kijken welk merk geheugen zij adviseren voor hun MB. Over het algemeen zit je met Corsair met asus MB's wel goed, Kingston heeft daarentegen wel eens wat mindere ondersteuning gehad voor Asus. :/

Overigens kan het best wel zo zijn dat Kingston verder geen problemen heeft met Asus, maar ik heb pas een stabiliteitsprobleem meegemaakt met een A7n8X-E in samen werking met kingston PC3200 geheugen.

edit: Ik zag net op de Asus site dat er wel wat kingston geheugen op stond maar niet de Hyperx cl2. Voor dit bord word samsung en infineon vaak genoemd.
NiteSpeed schreef op 11 mei 2004 @ 15:27:
99,9% zeker, verander je Kingston voor Corsair 2 x 512 en het werkt pérfect.
De reden? Kingston zuigt op Asus borden.
Deze opmerking kwam ik overigens ook net tegen. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 14:48 ]

Verwijderd

probeer de memory advisor op http://www.crucial.com/

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:15

Appie

F1RST Racing

Heb zelf 512 Kingston cl2 draaiende gehad op een K8V, geen problemen (was overigens pc2100)

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!