Toon posts:

Canon A75/Minolta G400 of Olympus C460?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ook ik ben op zoek voor een camera onder de 350 euro.
Na enig zoeken denk ik dat mijn keuze gemaakt zal moeten worden tussen de volgende modellen:

Canon A75
Minolta Dimage G400
Olympus C460

Alleen de Canon heeft slechts 3,2 Mpix, tewijl de andere 2 er 4 hebben. Alle drie hebben ze 3x optische zoom en ze liggen qua prijs (op www.internetcameradirect.nl) enorm dicht bij elkaar. En als ik er extra geheugenkaarten bij wil kopen dan kom ik mooi op de 350 euro uit :)
Ik ben niet zo zeer op zoek naar gadgets als wel gewoon naar foto's van goede kwaliteit! De bediening moet bij voorkeur eenvoudig.

Graag zou ik horen waar jullie voorkeur naar uit zou gaan (eventueel met motivatie :P). Bij voorbaat dank voor de hulp.

Vriendelijke groeten,
Ruud

Edit: Dogooder wees me in mijn eerste thread op een aantal zaken die nog van belang konden zijn zoals type geheugen en accu/lader. Aangezien ik hier helemaal niets vanaf weet is informatie hierover altijd welkom!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Ik denk dat iedereen massaal de A75 gaat adviseren, en eigelijk is er ook niet veel mis met die camera. De minolta ondersteund wel diverse formaten geheugen (memstick, SD en MMC)

G400 - http://www.dcresource.com...e_g400-review/index.shtml
A75 - http://www.dcresource.com...ot_a75-review/index.shtml

[ Voor 32% gewijzigd door Vrieskist op 12-05-2004 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de snelle reply!

Inderdaad lijkt de Canon A75 hier ook erg populair. Ik vraag me wel af hoe de gebruikersvriendelijkheid is. Mijn broer heeft een Olympus C360(?) en die vind ik erg eenvoudig in het gebruik. Dat wil zeggen, ook zonder handleiding kan je zelf uitvinden hoe alles werkt. Zo ook voor de A75?

P.S. Ik hoop dat deze thread niet verwezen wordt naar: Welke camere tussen de 250 en 500 euro :P

• Vrieskist
Na een tijdje went elke camera wel :)
En je thread zal wel niet worden verplaatst, er zijn meer vergelijkende topics.

Ik heb overigens nog wel een memorystick liggen van 128mb, dus als je de g400 koopt :D

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt hoogst waarschijnlijk de A75. Ook omdat die direct leverbaar is :P
Nu nog een vraagje over het geheugen. Is 64 Mb toch nog wel voldoende voor normaal gebruik?
Waar moet ik rekening mee houden als ik geheugen koop?

Bvd,
Ruud

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nu nog een vraagje over het geheugen. Is 64 Mb toch nog wel voldoende voor normaal gebruik?
Nounou, dat kun je zelf toch wel uitrekenen? Een 3 mp foto op goede kwaliteit is zo'n 1-1.5 Mb. Reken maar uit wat voor kaartje je zelf nodig denkt te hebben dan.

Alors.

• Vrieskist
in de reviews van dcresource staat atlijd hoeveel mb een foto inneemt op elke resolutie :)

Verwijderd

Topicstarter
Vrieskist schreef op 12 mei 2004 @ 16:30:
in de reviews van dcresource staat atlijd hoeveel mb een foto inneemt op elke resolutie :)
Dank je Vrieskist. Met zo'n reply kan ik tenminste iets :)

Lol, ik zie dat het inderdaad erg gemakkelijk is weergegeven :P Nou ja, drukke dag zullen we maar zeggen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:04 ]

Pagina: 1