Toon posts:

[ASP.NET] Paging van een ASP:Repeater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit mogelijk is... ik ben aan een design voor een guestbook bezig, ik heb mijn repeater, werkt allemaal perfect, enkel dat hij alles onder elkaar toont (logisch)

Mijn vraag is weet er iemand hoe ik hiervan de paging kan bepalen ? (10 berichten per page bv)

Ik heb een
DataReader: dbread
waaruit ik mijn gegevens ophaal

Mijn Repeater zelf noemt drGuestbook

En mijn item's die ik ophaal zijn
<%#Container.DataItem("Email")%>
<%#Container.DataItem("nickname")%>
<%#Container.DataItem("titel")%>
<%#Container.DataItem("bericht")%>

Verder heb ook nog het veld GBID in mijn databaseontwerp.

Iemand die me hierbij zou kunnen helpen.

PS: De toepassing is geschreven in VB.NET !!!! geen C# oplossingen aub :)

tnx for hulp

Verwijderd

gebruik een datalist... die heeft paging er in gebouwd, anders moet je zelf je SQL Query dynamisch maken met LIMIT of TOP o.i.d. en dus meegeven vanaf waar de select moet werken, en de juiste records selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
in een DATAGRID zit er Paging standaard ingebouwd, en dit is niet van toepassing hier, omdat een datagrid een statisch design heeft die in geen enkel geval deftig kan gebruikt worden voor een guestbook of dergelijke.

En een datalist geeft gewoon een lijst weer van de beschikbaredata, hierin ben je ook weeral niet volledig vrij van design, wat dus wel een vereiste is. Dus is de DataRepeater de enige oplossing. En paging moet mogelijk zijn, enkel weet ik niet hoe...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
WooTz heeft het al gezegd.
Je moet enkel het gedeelte van de records ophalen dat nodig is, en als de user de volgende pagina opvraagt, de andere records. Dit kan je doen door gebruik te maken van de TOP clause in T-SQL, etc...
Er zijn voorbeelden genoeg van te vinden op internet.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Erhm.. :? 't is beiden .Net; VB.Net of C# maakt niets uit. Als je C# niet kan vertalen naar VB.Net, dan kan je, afgezien van enkele specifieke syntaxzaken, geen VB.Net. Omgekeerd geldt hetzelfde verhaal.

Verder kan je goed aan de gang met TemplateColumns, lijkt me, om een en ander goed te formatten?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

datalist of datagrid zijn zo en zo flexibeler dan een repeater, ik snap niet waarom je die niet kan gebruiken. Maar ok, dan dus gewoon TOP gebruiken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
Ik denk niet dat een datagrid flexibeler is dan een datalist of een repeater hoor. ;)

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

ik ken ze nooit uit mijn hoofd datalist en datagrid, maar een van die geeft je toch volledige controle over alles? Terwijl een repeater aardig basic is in mijn ogen, voor een gastenboek is die waarschijnlijk wel ok. Maar met een van die andere kan je toch wat meer fancy dingen doen imo.
Pagina: 1