Toon posts:

Disclaimer Exchange2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een testomgeving draaien met Win2kAS en Exchange2000 op dezelfde machine. Deze testomgeving zal later in een bedrijfje moeten gaan draaien. Eén van de wensen is standaard een disclaimer in alle uitgaande mail, dus ik ben gaan zoeken en kwam de volgende link tegen. Hier wordt uitgelegd hoe je in een SBS-omgeving de klus kan klaren. Ik besef me dat ik hier geen SBS-setup heb, maar ik heb het toch maar geprobeerd. Op de pagina staat ook een link naar Microsoft met de uitleg van het verhaal voor Visual Basic. Ik heb de verhalen goed doorgenomen en ben aan de slag gegaan.

Wat heb ik allemaal gedaan?
Ik heb een 2e Virtual SMTP-server aangemaakt in Exchange. De eerste stuurt SMTP naar de smarthost, op dezelfde machine, via poort 26. De tweede luister op poort 26 en vertuurt via poort 25 naar buiten. De tweede staat relaying toe vanaf het lokale IP-adres, om SPAM te voorkomen. Ik heb scripts gedownload op de eerste site en deze geregistreerd met bijgeleverde batch-bestanden. Het batch-bestand om te registreren bevat volgende
code:
1
2
3
4
cscript smtpreg.vbs /add 2 onarrival SMTPScriptingHost {RETURN}
 CDO.SS_SMTPOnArrivalSink "mail from=*@mydomain.com"
cscript smtpreg.vbs /setprop 2 onarrival SMTPScriptingHost {RETURN}
 Sink ScriptName "C:\Program Files\Exchsrvr\Scripts\EventSinkScript.vbs"
Het resultaat is dat mail gewoon netjes naar buiten gaat, maar zonder disclaimer.

Ik heb de 2e Virtual SMTP-server weer verwijdert en ben terug gegaan naar de oude setup. Ik heb de scripts die ik hierboven had geïnstalleerd geunregd. Vervolgens heb ik in de code van het batchbestand wat hierboven staat de 2's veranderd in een 1, omdat ik nu maar 1 Virtual SMTP-server heb. Daarna de scripts weer geregd. Weer geen probleem met verzenden, maar nog steeds geen diclaimer.

Ik kwam tegen dat OE cdonts.dll installeerde en dat hier misschien het probleem door kwam. Ik heb cdonts.dll opnieuw geregistreerd, zonder resultaat. Hetzelfde geldt voor smtp_cdonts.dll.

In de search kwam ik veel topics tegen met als oplossing 3rd-party software. Dat wil ik dus niet! Het vervuild (onnodig) het systeem en kost meestal geld.

Wie kan me helpen om het .vbs-script werkend te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 13:46 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
www.gfi.com

mailessentials freeware, heb je een gratis disclaimer voor exchange

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 12 mei 2004 @ 14:19:
www.gfi.com

mailessentials freeware, heb je een gratis disclaimer voor exchange
Nog even dan voor de duidelijkheid:
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 13:45:
...
In de search kwam ik veel topics tegen met als oplossing 3rd-party software. Dat wil ik dus niet! Het vervuild (onnodig) het systeem en kost meestal geld.

Wie kan me helpen om het .vbs-script werkend te krijgen?
Lezen a.u.b. Ik wil dus geen 3rd-party software hebben draaien.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt tussen de Msg.DataSource.Save en de pEventStatus = cdoRunNextSink statements het volgend stukje
code:
1
2
3
Set WshShell = WScript.CreateObject( "WScript.Shell" )
WshShell.Logevent 0, "Added disclaimer succesfully"
Set WshShell = Nothing
opnemen. Dan kun je in ieder geval in je eventlog zien of je script wel of niet runt.
Als het script niet blijkt te runnen, moe je 's gaan kijken naar de rechten op de script file en op de folder waarin je'm geplaatst hebt.
offtopic:
Je moet tzt wel die toegevoegde code weer weghalen, want het is nog al "dure" code; kost veel processor cycles

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Heb de code ertussen gezet en een e-mail naar buiten gestuurd. In de event-log verschijnt helemaal geen bericht, dus het script lijk niet (helemaal) te werken. Ik heb de rechten even gecontrolleerd, maar dat zou het probleem niet mogen zijn. Ik ben ingelogd als administrator als ik de boel test. Ik heb het script wel op de C:\ in een map staan. Ik heb nergens kunnen vinden dat dit niet goed zou zijn. Is het zinvol om op meerdere plaatsen je code in te voegen om te kijken of er delen van het script wel lopen?

edit:
Net even het bestand EventSinkScript.vbs in Visual Studio gegooid. Krijg bij Implements IEventIsCacheable en Implements CDO.ISMTPOnArrival een error

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 20:03 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt overigens wel die tweede SMTP virtual server nodig; het script werkt alleen op SMTP messages en dus niet op MAPI messages zoals die door Outlook of OWA worden gegenereerd.
Je zou kunnen beginnen met een testje door met telnet naar port 25 te connecten en dan een mailtje naar buiten te sturen. (Als je relay settings dit toestaan, tenminste.)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen telnetten op localhost, omdat de provider poort 25 geblockt heeft. Heb trouwens nog nooit via Telnet een mailtje verstuurt. Zal eens in de help kijken. Ik zal straks ff testen met een tweede virtual smtp-server.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 14:31:
[...]

Nog even dan voor de duidelijkheid:

[...]

Lezen a.u.b. Ik wil dus geen 3rd-party software hebben draaien.
Nou nou, iets aardiger mag ook wel hoor.
Hij helpt je door een gratis tool aan te reiken.

Een freeware tool zal over het algemeen je server echt niet meer vervuilen dan die handvol eigen gebakken scripts.

Tijd voor een nieuwe sig..

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De makkelijkere oplossing is die mensen vertellen dat die disclaimers niet waar te maken zijn. Als ik een e-mail ontvang is die aan mij gericht, ongeacht of de verzender dat zo bedoeld had of niet. En dan mag ik er dus mee doen wat ik wil, ongeacht of er een automatische signature onder staat of niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:13
ik gebruik exact het zelfde script en bij mij werkt het wel.

je test toch wel met een extern mail adres he?

Als je namelijk iets naar je eigen organisatie stuurt werkt het niet.

Ik zal eens ff puzzelen voor jou!

okay, ik had dus ook dat probleem, lees eerst dit eens door:

[rml][ exchange2000] serieus disclaimer probleem[/rml]

en vervolgens:

[rml][ html] serieus html icm eventsink.vbs probleem[/rml]

ik heb deze methode gebruikt:

http://www.smallbizserver...tgoing_SMTP_messages.aspx

[edit]

bovenstaande web pagina kan niet meer gevonden worden :( da's minder.

[ Voor 52% gewijzigd door Grolsch op 13-05-2004 09:22 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

CyBeR schreef op 12 mei 2004 @ 22:31:
De makkelijkere oplossing is die mensen vertellen dat die disclaimers niet waar te maken zijn. Als ik een e-mail ontvang is die aan mij gericht, ongeacht of de verzender dat zo bedoeld had of niet. En dan mag ik er dus mee doen wat ik wil, ongeacht of er een automatische signature onder staat of niet.
True, die Disclaimers hebben geen enkele wettelijke waarde ;)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:13
Koffie schreef op 13 mei 2004 @ 09:37:
[...]

tjah, wat zie je als disclaimer, wij hebben automagisch onze bedrijf naam etc. eronder staan, dat heeft dan misschien geen wettelijke waarde, maar lijkt wel profesioneel en uniform!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58
Koffie schreef op 13 mei 2004 @ 09:37:
[...]

Dit klopt maar gedeeltelijk. Als jij een niet voor jou bedoelde e-mail krijgt, om welke reden ook, dan mag je niet doen alsof 'ie aan jou gericht is. En er is zeker niets mis mee om dat nog eens in een disclaimer te benadrukken.

Een 'aan deze e-mail kunt u geen rechten ontlenen' disclaimer is daarentegen niet zinvol.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Grolsch schreef op 13 mei 2004 @ 09:47:
[...]

tjah, wat zie je als disclaimer, wij hebben automagisch onze bedrijf naam etc. eronder staan, dat heeft dan misschien geen wettelijke waarde, maar lijkt wel profesioneel en uniform!
Dat is idd ook een manier van disclaimer ;)
Moet je alleen oppassen dat de users niet ook nog eens een autohandtekening invoegen :+

Anyway, we gaan nu wel heel offtopic.
Overignes heeft er in de C'T een tijd geleden een stuk over wetten/rechten en disclaimers gestaan.

Pagina: 1