Ik heb momenteel een testomgeving draaien met Win2kAS en Exchange2000 op dezelfde machine. Deze testomgeving zal later in een bedrijfje moeten gaan draaien. Eén van de wensen is standaard een disclaimer in alle uitgaande mail, dus ik ben gaan zoeken en kwam de volgende link tegen. Hier wordt uitgelegd hoe je in een SBS-omgeving de klus kan klaren. Ik besef me dat ik hier geen SBS-setup heb, maar ik heb het toch maar geprobeerd. Op de pagina staat ook een link naar Microsoft met de uitleg van het verhaal voor Visual Basic. Ik heb de verhalen goed doorgenomen en ben aan de slag gegaan.
Wat heb ik allemaal gedaan?
Ik heb een 2e Virtual SMTP-server aangemaakt in Exchange. De eerste stuurt SMTP naar de smarthost, op dezelfde machine, via poort 26. De tweede luister op poort 26 en vertuurt via poort 25 naar buiten. De tweede staat relaying toe vanaf het lokale IP-adres, om SPAM te voorkomen. Ik heb scripts gedownload op de eerste site en deze geregistreerd met bijgeleverde batch-bestanden. Het batch-bestand om te registreren bevat volgende
Ik heb de 2e Virtual SMTP-server weer verwijdert en ben terug gegaan naar de oude setup. Ik heb de scripts die ik hierboven had geïnstalleerd geunregd. Vervolgens heb ik in de code van het batchbestand wat hierboven staat de 2's veranderd in een 1, omdat ik nu maar 1 Virtual SMTP-server heb. Daarna de scripts weer geregd. Weer geen probleem met verzenden, maar nog steeds geen diclaimer.
Ik kwam tegen dat OE cdonts.dll installeerde en dat hier misschien het probleem door kwam. Ik heb cdonts.dll opnieuw geregistreerd, zonder resultaat. Hetzelfde geldt voor smtp_cdonts.dll.
In de search kwam ik veel topics tegen met als oplossing 3rd-party software. Dat wil ik dus niet! Het vervuild (onnodig) het systeem en kost meestal geld.
Wie kan me helpen om het .vbs-script werkend te krijgen?
Wat heb ik allemaal gedaan?
Ik heb een 2e Virtual SMTP-server aangemaakt in Exchange. De eerste stuurt SMTP naar de smarthost, op dezelfde machine, via poort 26. De tweede luister op poort 26 en vertuurt via poort 25 naar buiten. De tweede staat relaying toe vanaf het lokale IP-adres, om SPAM te voorkomen. Ik heb scripts gedownload op de eerste site en deze geregistreerd met bijgeleverde batch-bestanden. Het batch-bestand om te registreren bevat volgende
code:
Het resultaat is dat mail gewoon netjes naar buiten gaat, maar zonder disclaimer.1
2
3
4
| cscript smtpreg.vbs /add 2 onarrival SMTPScriptingHost {RETURN}
CDO.SS_SMTPOnArrivalSink "mail from=*@mydomain.com"
cscript smtpreg.vbs /setprop 2 onarrival SMTPScriptingHost {RETURN}
Sink ScriptName "C:\Program Files\Exchsrvr\Scripts\EventSinkScript.vbs" |
Ik heb de 2e Virtual SMTP-server weer verwijdert en ben terug gegaan naar de oude setup. Ik heb de scripts die ik hierboven had geïnstalleerd geunregd. Vervolgens heb ik in de code van het batchbestand wat hierboven staat de 2's veranderd in een 1, omdat ik nu maar 1 Virtual SMTP-server heb. Daarna de scripts weer geregd. Weer geen probleem met verzenden, maar nog steeds geen diclaimer.
Ik kwam tegen dat OE cdonts.dll installeerde en dat hier misschien het probleem door kwam. Ik heb cdonts.dll opnieuw geregistreerd, zonder resultaat. Hetzelfde geldt voor smtp_cdonts.dll.
In de search kwam ik veel topics tegen met als oplossing 3rd-party software. Dat wil ik dus niet! Het vervuild (onnodig) het systeem en kost meestal geld.
Wie kan me helpen om het .vbs-script werkend te krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 13:46 ]