Ik heb op mijn from 2 editboxes waarin een gebruiker zijn/haar gebruikersnaam en wachtwoord moeten invullen om toegang te krijgen tot een MySQL-database. Ik maak contact via een Zeos-component (TZconnection).
Als ik de username dan wil opgeven haalt het programma deze uit de editbox username, evenals het wachtwoord. Mocht deze naam of het wachtwoord niet kloppen dan knalt het programma er lomp d.m.v.
Wat is de manier om deze netjes af te handelen met een gewone ShowMessage en het programma gewoon open te laten staan?
Als ik de username dan wil opgeven haalt het programma deze uit de editbox username, evenals het wachtwoord. Mocht deze naam of het wachtwoord niet kloppen dan knalt het programma er lomp d.m.v.
code:
1
2
3
| Project Ziggers raised exception class EZSQLException with message 'SQL Error: Access denied for user: 'blabla@blabla' (Using password: YES) Process stopped. Use Step or Run to continue. |
Wat is de manier om deze netjes af te handelen met een gewone ShowMessage en het programma gewoon open te laten staan?