Toon posts:

Content verbergen bij afdrukken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in HTML of PHP te bewerkstelligen dat wanneer een bezoeker een pagina vanuit de browser afdrukt, bepaalde onderdelen hiervan worden uitgesloten? Bijv een stuk tekst of buttons. En zo ja, natuurlijk: Hoe?
Het gaat in dit geval trouwens om een pagina met een formulier waarvan dus alleen het ingevulde formulier moet worden afgedrukt.
Ik heb wel gezocht maar niks gevonden, vreemd want het lijkt me toch niet een zeldzame of moeilijke procedure.

Alvast bedankt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:22
Ja, dat kan. Print stylesheet. :)
Even zoeken op CSS media="print"

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is dus inderdaad zo simpel als ik had gehoopt, bedankt!

Verwijderd

Dit is dus één van die gevallen waarin het zou kunnen voorkomen dat je een totaal andere stylesheet gebruikt voor verder exact dezelfde pagina. Als je zorgt dat je layout zoveel mogelijk met CSS verzorgt, en zo weinig mogelijk met HTML, dan levert dit over het algemeen weinig problemen op. :)

Een beetje creatief omgaan met display: none; en marges, en je komt een heel eind. Bedenk je dat je bij een stylesheet voor print een vaste grootte van het medium hebt (A4 over het algemeen). Hier kan het zinnig zijn om de lettergrootte in punten op te geven.