Moeilijke shoutcast

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 11:10

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Ok search geprobeerd, veel over shoutcasten gelezen in de search maar niet over mijn probleem.

Wat ik wil: zelfde idee als www.TSNcentral.com.
5 personen praten over ventrilo (soort teamspeak) over van alles en nogwat
1 persoon heeft achtergrondmuziek draaien.
dit alles moet gestreamed worden.

Het probleem is het volgende: als je "what you hear" door laat streamen naar de shoutcast, hoor de dus de muziek, het praten van de andere mensen op ventrilo. Het probleem is dat ventrilo datzelfde doorstuurt naar de andere leden, die horen dus tijdens hun gepraat af en toe zichzelf terug en hebben constant muziek onder de stem van de andere persoon (dat laatste is het probleem niet, dat eerste wel).

Om de stream compleet te maken moet de sound hoster die de muziek draait zijn eigen stem opnemen, dat kan je doen door what you hear icm een niet gemute microphone output aan te zetten.

Het probleem zit em dus in de echo, wat je eigenlijk wil is dat ventrilo alleen de microphone input doorstuurt, en de shoutcast gewoon alles (als je in ventrilo de sound input veranderd naar microphone, gebeurt dat ook in de windows volumeregelingen, deze zijn dus niet onafhankeleijk van elkaar.. Is er een manier/programmaatje om dat klaar te spelen?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik zou denken aan een apparte geluidskaart om de shoutcast te regelen..

You don't need eyes to see, you need vision