Toon posts:

Hylafax fax 2 email ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

ik ben bezig met het configgen van Hylafax. Het werkt nu, faxen worden ontvangen en in de map /var/spool/hylafax/recvqd ofzo gezet. Die kan ik ook inzien en openen, dus so far so good. Alleen is mijn opzet van het programma dat hij de fax doorstuurd naar een mailadres. Dit moet gedaan worden in de file /var/spool/hylafax/etc/FaxDispatch

Daarin heb ik een entry gezet als eerste:

ttyS1) SENDTO=mijn@emailadres.com;FILETYPE=tiff;

Maar geen mail word ontvangen op het opgegeven adres.

Die entry zou tog voldoende moeten zijn, aangezien ttyS1 mijn werkend/ontvangend modem is?

Does anyone know how?

bedankt alvast;

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je logs van Hylafax en je mailserver? Want wij kunnen natuurlijk niet ruiken waar het misgaat ;) Verder heb ik de ballen verstand van Hylafax (ga er wel binnenkort maar eens mee klooien) maar dat terzijde

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
werkt je lokale MTA? (sendmail/qmail/postfix/whatever)

Mijn FaxDispatch ziet er trouwens als volgt uit:
SENDTO=tingelingelingehopsasa@parse.nl;
FILETYPE=pdf;

Verwijderd

Topicstarter
Hi, nou kzal je vertellen waar het probleem lag. Mijn mailserver stond niet open voor relay vanaf localhost. Dit heb ik even opengezet en ik krijg netjes een mailtje. Het enige problee is dat de bijlage in deze maar 0 kb is, en ook niet te openen. Dit is vrijwel vreemd omdat in de /var/spool/hylafax/revqvd nogwat map het faxje wel staat, en hier wel te openen is !?!?

Ik snap ut nie :?