Toon posts:

Epson c20UX geen inkt op papier!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een epson c20UX. Ik had een wecare zwarte cartridge dmv digital revolution resetter helemaal opgebruikt. Vervolgens heb ik er een reeds eerder gebruikte wecare zwarte cartridge ingedaan (ja dom ja). Hij was al eens gebruikt maar ik weet zeker dat er nog inkt in zat. Dat programatje geeft ook aan dat i voor 70% vol zit. Probleem: Er komt geen zwarte inkt op papier.

Nou vervolgens eens kijken hoe die cartridges op de printkop gedruk worden...En dat kun ej beter zien als je de kleuren cartridge er even afhaalt. Nou doe ik die er weer in.. Doet kleur het ook niet meer!!! Niet dat daar nog zo veel in zat maar toch genoeg!

Dilemma: 1 nieuwe cartridges kopen of 2 opzoek naar nieuwe printer (geen epson dan )

p.s. Nu las ik iets over lucht dat in de printkop kan gaan zitten. Oplossing... in lauw water en dat soort gein, maar zoals jullie weten zit die kop IN de printer dus dat gaat niet werken. Ander idee iemand

Verwijderd

hmmm de oude zwarte cartridge zou best opgedroogd kunnen zijn als hij gebruikt is?
Beweegt de inkt nog als je hem schudt? Of alleen de opening is opgedroogt door contact met de buitenlucht? Dat zou je kunnen verhelpen door de opening in lauw/warm water te houden. Maar waarom de kleur er ook ineens mee gestopt is? Dat duidt weer meer op probleem van de printkoppen zelf.? Heb je die allemaal gereinigd etc via de computer.?
Als dat niet werkt is het mischien zonde om eerst cartridges te kopen, en vervolgens alsnog een nieuwe printer te moeten kopen.?

Verwijderd

Topicstarter
idd. Beetje zonde lijkt me. Ik heb zeker 10 keer de softwarematige inktkopreining toegepast. De inkt iss niet opgedroogt en er zit ook genoeg in. Die zwarte heb ik aan de bovenkant ingerpikt( zat folie overheen) een miniscul gaatje dus. Daar heb ik op geblazen en er kwam aan de goede kant gewoon natte inkt uit! Nou hyet wordt een nieuwe printer ben ik bang..

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 12:41:
Dilemma: 1 nieuwe cartridges kopen of 2 opzoek naar nieuwe printer (geen epson dan )
Volgens mij een bekend Epson probleem. Heb zelf ook een Epson, welliswaar een ander type maar een vergelijkbaar probleem.
Zelfde dilemma dus...
Ik neig sterk naar de optie nieuwe printer. Koppen reinigen gaf in het begin nog wel verbetering...

Moet wel zeggen dat het met orriginele cartridges minder frequent optreed bij mij als met andere cartridges. Ik weet natuurlijk niet wat voor type je zelf gebruikt...

"It's better to burn out, than to fade away"

Verwijderd

Topicstarter
tsja..ik gebruik dus 'wecare' of 'pelican' cartridges. maar zo vreemd dat ook die kleurencartridge het ineens niet meer doet. Is er een andere manier om die koppen te reinigen?

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tja... een echte officiele andere manier om je koppen te reinigen is er volgens mij niet. Iig niet voor mijn type printer. Ik doe het nu steeds als ik wil gaan printen met het programmaatje 8)7

Vooral de kleuren is dramatisch. Dus als iemand wel een andere manier kent.. ik hou me ook aanbevolen. Ben inmiddels dus weer terug gegaan naar orriginele Epson cartridges (2 keer zo duur :( Bah) en dat gaat dus wel iets beter...

"It's better to burn out, than to fade away"

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Had jaren geleden zelfde probleem met HP 620c ofzoiets. inkt is vrijwel zeker opgedroogd/gaan klonteren, en misschien (hopenlijk niet) klonters in de kop zitten.

Mijn oplossing was toen : in de perscontainer ermee.... nieuwe printer kopen..

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Pagina: 1