Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

plaats hier je ideeën "Wat te doen met oude hardware?"

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023
In mijn garage ligt nog een schiplading ouwe hardware! oude procs, mobo's HD's, ram enz enz. wat moet ik hier in godsnaam mee doen? heb al topics gevonden over het ombouwen van een oude proc tot sleutelhanger, heb zelf ook ooit zoiets gedaan met een strip edo-ram. maar dan houd ik nog vele andere hardware over. ook heb ik diverse isa netwerk, geluids en viedeo kaarten liggen. ik heb al (totaal niet origineel) een mobo tegen de muur. en ik heb een mod weten te maken met wat oude spullen die samen nog een pc vormden. maar wat te doen met de rest? graag originele ideeën hier! heb namelijk veel hardware en weinig inspiratie...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
je kunt de oude onderdelen gebruiken om een soort kast te maken voor een mod,
of gewoon alles verkopen en nieuwe kast kopen ;)

• Jgsvuden
ArchettA schreef op 12 mei 2004 @ 12:47:
je kunt de oude onderdelen gebruiken om een soort kast te maken voor een mod,
of gewoon alles verkopen en nieuwe kast kopen ;)
ik weet niet waar ik een kast van 2,50 kan kopen, maar ik denk adt de zooi bij elkaar niet veel meer opbrengt :P

maar dat van die kast is wel goed idee, brengt mij meteen op nieuw idee, een pc maken, aansluiten, en dan samen met alle andere niet werkende hardware in een bak flikkeren, zodat dat er als een bak ouwe troep uitziet, maar er toch een werkende pc in zit... alleen gevaar voor kortsluiting :S

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Johannusvanudos schreef op 12 mei 2004 @ 12:40:
graag originele ideeën hier!
Wegflikkeren. >:)

Ik was zelf ook zo'n bewaaraap, totdat ik het toch echt beu was. 80 Kilo hardware de deur uit. Opgeruimd staat netjes. :9

Verwijderd

welkom op GoT ;)

je mag ook alles bij mij dumpen :) er zit altijd wel iets nuttigs tussen,probeer iig even uit te zoeken wat het allemaal is. Misschien zit er wel iets leuks tussen :)

• Jgsvuden
dat is wel zonde, dan kan je het nog beter aan de kindjes in africa geven, die kunnen er dan tenminste nog een jaar of drie van eten ;)

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 15:49

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik laatst ook maar alles bij de gemeente loods weggeflikkerd. Vroeg die gast daar of het nog goed spul is. 8)7

Overigens bejaarden willen ook weleens een pc proberen. kun je er nog leuk geld aan verdienen.

[ Voor 31% gewijzigd door Zerora op 12-05-2004 12:58 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 16:50

Khaine

Python liefhebber

Of je sloopt allerlei kleine chips en whatever eropzit van alle hardware af en maakt er een digitale 48-bits wekker van ?

Hoe ??

Geen id ...

Maar je bent tweaker of je bent het niet he .
Als de hardware nog enigsinds iets voorstelt (pentium 1 ofzo) dan zou ik al die dingen in orde maken en ze schenken aan iets van bijstandsscholen ofzo . Of plekken waar ze gewoon geen cent hebben voor een PC . Desnoods maak je er "servers" op maat van voor de daklozenstichting ?

Verzin wat leuks :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Vroegah maakte een collega van m'n pa klokjes van harde schijven. motortje eruit, asje eruit, zo'n klokdingetje kopen, op de plaats van het oude motortje lijmen, wijzertjes erop en je hebt een klokje.

• Jgsvuden
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 13:05:
Vroegah maakte een collega van m'n pa klokjes van harde schijven. motortje eruit, asje eruit, zo'n klokdingetje kopen, op de plaats van het oude motortje lijmen, wijzertjes erop en je hebt een klokje.
VET! hulde voor het geniale idee _/-\o_
ga het meteen uitproberen :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Johannusvanudos schreef op 12 mei 2004 @ 12:55:
dat is wel zonde, dan kan je het nog beter aan de kindjes in africa geven, die kunnen er dan tenminste nog een jaar of drie van eten ;)
Zal wel zwaar op de maag liggen dan! :D

• Jgsvuden
King_Louie schreef op 12 mei 2004 @ 13:08:
[...]

Zal wel zwaar op de maag liggen dan! :D
jah, idd, oude hardware is wel groot meestal, niet echt geschikt voor consumptie...

miss kunnen ze het een en ander ombouwen tot grondwaterpomp...

[ Voor 13% gewijzigd door Jgsvuden op 12-05-2004 13:13 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je ervanaf wil, ben ik altijd bereid het aan te nemen :)

Maarreuh, ik heb thuis een winnt4 servertje staan, das nog een 486, 32mb edo( ? ) en het draait prima, het einige moderne erin is de harddisk: 120gb :P

Wat koeling betreft: die zit er niet in, en de harddisk is erg stil, dus ik heb geluk.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
Wat ik met oude hardware doe, is van 10 hoog naar beneden in de sloot gooien, en dat dan filmen. Of een filmpje maken... Oude AT server kast neegezet met wat stekkers achterin.. film ik eerst een maat die bezig is in Windows, vervolgens een blauw scherm krijgt, dan een tafelpoot pakt en die kast helemaal aan gort slaat, vervolgens uit het raam flikkert naar buiten :D

Kunnen best grappige filmpjes worden :9

57696520646974206c65657374206973206e657264

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Johannusvanudos schreef op 12 mei 2004 @ 13:12:
miss kunnen ze het een en ander ombouwen tot grondwaterpomp...
'Waterkoeling in de praktijk haha'

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Jgsvuden
het is niet het feit dat ik het kwijt wil,
ik wil er iets cools mee doen, iets leuks, iets origineels...
dat spul moet ff een tweede leven krijgen

en ik heb ook al een linuxservertje draaien op een p1 200, die met dubbele koeler overgeklockt is naar een 250 Mhz (hoezo nutteloos) maar nu draait hij wel prima

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Jgsvuden
spone schreef op 12 mei 2004 @ 13:14:
[...]

'Waterkoeling in de praktijk haha'
LOL :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Jgsvuden
Sluuut schreef op 12 mei 2004 @ 13:14:
Wat ik met oude hardware doe, is van 10 hoog naar beneden in de sloot gooien, en dat dan filmen. Of een filmpje maken... Oude AT server kast neegezet met wat stekkers achterin.. film ik eerst een maat die bezig is in Windows, vervolgens een blauw scherm krijgt, dan een tafelpoot pakt en die kast helemaal aan gort slaat, vervolgens uit het raam flikkert naar buiten :D

Kunnen best grappige filmpjes worden :9
"Gezocht: Flat op 10 hoog met sloot eronde, en groot genoege garage voor oude hardware" :P

nee, is opzich ook een idee...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 22:07

AdLentis

Gadget Inspector

Schroef alle moederborden en hdd's tegen de buitenkant van een kast, steek er wat kaarten in, een aantal kabels en ledjes erbij, hopla... een hele grote nepcomputer. :P

[ Voor 3% gewijzigd door AdLentis op 12-05-2004 13:26 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Jgsvuden
AdLentis schreef op 12 mei 2004 @ 13:24:
Schroef alle moederborden en hdd's tegen de buitenkant van een kast, steek er wat kaarten in, een aantal kabels en ledjes erbij, hopla... een hele grote nepcomputer :-P
ja, maar dan is net nog niet echt heel nutting... :S

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 22:07

AdLentis

Gadget Inspector

Johannusvanudos schreef op 12 mei 2004 @ 13:26:
[...]

ja, maar dan is net nog niet echt heel nutting... :S
't Is decoratie... Als je de ledjes mooi laat knipperen lijkt het net zo'n computer van een film uit 1980 ofzo.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Jgsvuden
ok, dan ist wel cool :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verras je buurjongen met oude rommel :)

- Hoef jij het niet op te ruimen!
- Ben je van je oude zooi af
- buurjongen blij
- buurjongen der moeder half blij :P

Onzin topic!

• Jgsvuden
geen onzin topic, er wordt een onzin topic van gemaakt door zulke posts, ik vroeg serieus naar ideeen om oude hardware te modden, maar dan niet als computer, maar als een ander nuttig gebruiksvoorwerk, zoals een flessenopener van ram, een sleutelhanger van een proc of een klok van een hdd, hier worden serieuze ideeen gevraagd zodat ik weer wat te knutselen heb!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Sorry Johannesvanudos, maar uit ervaring weten we dat dit soort opsomtopics altijd volstaan met onzin. Daarom gaan deze dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.