Toon posts:

[xp] blauw scherm na 3x inschakel extern apparaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf het moment dat ik xp heb opgestart kan ik 3x een cd vanuit mijn brander lezen of 3x een usb apparaat aansluiten daarna krijg ik een blau scherm en start de pc opnieuw op. met bepaalde commando's alle systeembestanden opnieuw teruggezet maar het probleem nog steed niet opgelost.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk blauw scherm krijg je dan? :)

Verwijderd

Met bepaalde commando's systeembestanden teruggezet??

Oftewel, klinkt als een driver-probleem met non-certified drivers??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 14:26:
Met bepaalde commando's systeembestanden teruggezet??

Oftewel, klinkt als een driver-probleem met non-certified drivers??
nee, geen driver probleem maar windows xp heeft bepaalde commando's (sfc /scannow) waarmee je de systeem bestanden kan repareren. Die heb ik uitgevoerd om te kijken of dat een oplossing gaf. maar ook dit zonder resultaat.

verder zal ik nog wel een foto maken van het blauwe schem (zit nu nog niet achter die pc).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verder heb ik alle drivers en firmware's er al opnieuw opgezet maar niets helpt :'(

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:10 ]

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Misschien een voedingsprobleem?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Topicstarter
kan dat? mij windows draait notmaal uren zonder problemen. mijn normale dvd/cd speler kan ik zovaak openen als ik wil. hij doet het alleen als ik 3x een cd in mijn brander stop of 3x een usb apparaat aansluit.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 17:16:
kan dat? mij windows draait notmaal uren zonder problemen. mijn normale dvd/cd speler kan ik zovaak openen als ik wil. hij doet het alleen als ik 3x een cd in mijn brander stop of 3x een usb apparaat aansluit.
Dat lijkt mij idd ook sterk, ik wist niet dat het enkel gebeurt bij een USB apparaat of bij het gebruik van de brander.

Wanneer is dat probleem voor de eerste keer opgedoken? Na het installeren van nieuwe hardware? De brander of zo? Dan zou het kunnen duiden op een irq probleem.
Maak een screendump van het blauwe scherm, daar valt wellicht ook het eea uit te halen.

Heb je de hele boel al eens opnieuw geínstalleerd of systeemherstel met een herstelpunt VOORdat de problemen begonnen zijn.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is zo in één keer opgedoken (het valt je trouwens ook niet gelijk op) maar goed, systeemherstel bood geen resultaat en opnieuw installeren is geen optie door de vele programmatuur die erop staat. Het is namenlijk een zakelijke pc dus het is een hel of a job om alle applicaties en documenten terug te zetten. Het liefst zou ik het probleem oplossen zonder opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
goed hhier is het dan.. de foto van het blauwe scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.hi-computers.nl/bs.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 23-05-2004 20:19 ]

Verwijderd

Het bestand symevent is van Symantec, dus van je Virusscanner of Firewall.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel norton antivirus 2003 mischien een idee om er norton antivirus 2004 op te zetten?

voor de rest heb ik zonealarm als firewall.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 17:46 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ja, deinstalleer alle symantec gerelateerde programma's eens...

Hier stond een dode link.

Pagina: 1