Toon posts:

[VNC] Kom niet door (PcCillin) firewall heen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb twee PC's, beide draaien windows XP (prof)
Ze staan in verbinding via een WLAN die via een router met firewall loopt.
Ze hebben statische adressen.
Beide PC's draaien de firewall van Trend micro (PCCillin)

Wil PC B overnemen met PC A.

Heb RealVNC server staan op B en vieuwer op A
Alles staat standaard instellingen en een wachtwoord is ingesteld.

Alleen op de PC firewalls heb ik geopend poorten 5500, 5800 en 5900 TCP IN en deny internet trafic.

Als ik probeer te connecten geef ik het IP nummer van PC B in maar krijg na enige tijd de boodschap "failed to connect to server" deze draait uiteraard wel op PC B.

Als ik eerst add client selecteer op de server en dan het ip adres van PC A die in listen mode staat ingeef krijg ik ook een foutmelding dus dat helpt ook niet.

Wat doe ik fout?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gooi nou eerst eens al dat firewall spul uit.

Werkt het dan wel?

Dan is dat alvast uitgesloten :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

En anders met je waarschijnlijk portmappen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 23:24

FastBunny

Give it the Works !

Werkt het wel als je de firewall op de pc's helemaal uitzet?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zonder de firewalls draait het wel.
Kan overigens wel pingen met de firewalls aan en heb wel een netwerk verbinding dus zit ergens met de juiste poort instellingen.

Ik wil niet vanaf buiten connecten maar echt alleen van A naar B, heeft poortmappen dan zin?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 12:23:
Ja, zonder de firewalls draait het wel.
Kan overigens wel pingen met de firewalls aan en heb wel een netwerk verbinding dus zit ergens met de juiste poort instellingen.

Ik wil niet vanaf buiten connecten maar echt alleen van A naar B, heeft poortmappen dan zin?
Nee, portmappen heeft geen zin aangezien alles nog binnen je Local Area Network is :)

Het ligt dus duidelijk aan je firewall instellingen.
Je zou ff die configs van de filrewalls kunnen resetten en dan weer een verbinding met VNC opzetten.
Als de firewalls dan gaan piepen zou je bijv. op 'always allow' oid kunnen drukken. Ik weet niet precies wat je allemaal gebruikt.

Check trouwens ook ff of je wel je Windows XP firewall uit hebt staan.

En je zegt al een firewall in je router te hebben zitten. Waarom dan ook nog lokaal op de PC's? Het gaat er toch om dat er geen mensen vanaf buiten naar binnen komen? Of wil je je LAN ook secure hebben voor evil huisgenoten ofzo >:)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

kan niet connecten met VNC (realvnc) > [VNC] Kom niet door (PcCillin) firewall heen *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oplossing,

Had deny internet traffic aangevinkt in de poort open settings van de firrewall.
Als ik deze op allow internet traffic zet dan werkt het wel.

Snap kennelijk niet goed de betekenis van die opties want ik dacht dat het
juist ook moest werken als ik internet traffic tegen hield.

Werkt nu. dus THX
Pagina: 1