[ASP.NET] Connectie met access database

Pagina: 1
Acties:

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 11:42
Ik ben bezig in asp.net dmv c# script een connectie te maken met een access database. Ik heb een stukje voorbeeldcode van een site gehaald en dat zag er goed uit zou gewoon moeten werken. Als ik nu echter probeer om dit stukje code uit te voeren krijg ik de volgende foutmelding:

System.Data.OleDb.OleDbException: The Microsoft Jet database engine cannot open the file 'C:\Cyberguide\cg.mdb'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data. at System.Data.OleDb.OleDbConnection.ProcessResults(Int32 hr) at System.Data.OleDb.OleDbConnection.InitializeProvider() at System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open() at ASP.index_aspx.Page_Load(Object Src, EventArgs E)

Blijkbaar is er iets nog niet helemaal goed met de rechten van mijn database want ik heb al dubbel gechecked of een ander proces de database gebruikt en ik heb ook al gereboot. Ik weet niet precies wat voor rechten er op de het mdb bestand moeten komen te staan. Zo ongeveer iedereen mag onderhand het bestand wijzigen.
Ik draai btw windows server 2003 en de database is gemaakt in office 2003 prof.
Iemand een idee wat ik fout doe?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 23:56
Waar staat die mdb file ?
Heeft de aspnet user of de IUSR_xxxx account rechten op die mdb file ?
Staat die DB open in design mode ?

etc....

https://fgheysels.github.io/

• hornage
de mdb file staat nu nog in dezelfde dir als het aspx filetje. Dus zoals in de foutmelding te zien is in c:\cyberguide
De DB is iig niet open in access, dat bedoel je waarschijnlijk met oftie in design mode zit. Ik heb bij security administrator, administrators en system staan. Deze drie hebben alle rechten om dingen te wijzigen. Wat je precies bedoelt met die andere users weet ik niet

[ Voor 12% gewijzigd door hornage op 12-05-2004 12:10 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 23:56
Als je die users niet kent, dan adviseer ik je om eerst eens wat basisdingen over asp.net te leren.
ASP.NET gebruikt een bepaalde user - account bij het uitvoeren van asp.net applicaties.

https://fgheysels.github.io/

• hornage
ok, niet ingewikkeld snap ik. Ik wil leren hoe het dan werkt met asp.net
Hoe kan ik dan zorgen dat de user die asp.net gebruikt toegang krijgt tot mijn database?

Verwijderd

Eigenschappen van je map... Tabblad beveiliging, Gebruiker toevoegen, de IUSR_xxxx of aspnet user toevoegen.

Het is zeer zeker aan te raden dat je de basis van windows beveiling onder de knie hebt voordat je begint te programmeren met ASP.NET

En het volgende punt is dat je hoogst waarschijnlijk ook een Virtuele Map moet definiëren in je IIS
Pagina: 1