Toon posts:

Socket 370 en FCPGA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag weten of een FCPGA proccessor op een socket 370 mobo kan .

en weld moederbord ik het beste kan nemen voor mijn PIII 800

Verwijderd

Ik weet niet waarom ik hier antwoord op ga geven..... waarschijnlijk medelijden ofzo... |:(

Leer je begrippen want de eerste vraag slaat op stront en op vraag 2 is mijn antwoord Asus CUSL2-C met i815EP chipset 8-)

Verwijderd

Topicstarter
tja het spijt me maar ik zet niet met regelmaat een pc in elkaar dus daarom weet ik niet of een socket370 en FCPGA het zelfde is !!

maar is het ja of nee ??

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dacht het niet, maar ik zou het ook wel willen weten.. iemand die normaal antwoord kan geven?

Verwijderd

Een Intel Pentium III FC-PGA CPU past op een Socket 370 moederbord.

Ik geef toe dat mijn eerste antwoord een beetje hard was. De vraag is niet dom maar overbodig als je een beetje tweakers.net volgt of in de reviews kijkt.

Verwijderd

Kan niet. Wel met een slot 1 converter van fcpga naar slot 1, maar dat past dus niet bij jou.
Vecter

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 11:31 schreef Vecter het volgende:
Kan niet. Wel met een slot 1 converter van fcpga naar slot 1, maar dat past dus niet bij jou.
Vecter
Waar heb jij het over???? zowel FC-PGA als Socket 370 hebben niks met slot 1 te maken en de Intel Pentium III 800 is er zeker weten als FC-PGA.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Socket 370 is een type processor-voet. De naam wijst er al op dat hij 370 pinnen heeft.
FC-PGA is een benaming voor de manier waarop de processor geconstrueerd is. Voor socket 370 zijn er 2 gangbare processortypen in omloop:
PPGA (Plastic Pin Grid Array)
FC-PGA (Flip-Chip Pin Grid Array)
PPGA is een processor met zijn core aan de kant van de pins. Rest is nu niet zo belangrijk.
FC-PGA: nieuwe bouwwijze. De processor zit niet meer aan de onderkant maar aan de bovenkant. Vandaar Flip-Chip. Het voordeel hiervan is dat de core aan de kant van de cooler zit, en dus veel beter te koelen is.

Beiden typen verwerken hun signalen op een andere wijze. Dat wil zeggen dat signaal "A" bij een PPGA processor over een andere pin kan lopen dan bij een FC-PGA processor. Er is dus een verschil in communicatie.

Socket 370 moederborden kunnen niet per definitie met beide soorten processoren communiceren. Er zijn PPGA-only moederborden, moederborden die beiden ondersteunen en moederborden die alleen FC-PGA onderteunen. Die informatie kan je over het algemeen krijgen op de website van de fabrikant.

Alle Pentiums boven de 600mhz zijn FC-PGA processoren (ook wel Coppermine) trouwens.

Moederbord-advies: De Asus CUSL-C. Beste kwaliteit met een goede prijs. De CUSL2-C ondersteund uitsluitend FC-PGA processoren.

Hoop dat dit duidelijk genoeg is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben zeer dankbaar erg duidelijk en helder uitgelegd .

En bedankt voor het tijdrovende stukkie (nogmaals)
Pagina: 1