Toon posts:

[W2KS] Backup apparaat toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem :)

Een werkende backup procedure is gestopt nadat we de server een nieuwe plek hebben gegeven.
Het volgende probleem doet zich voor:

- Backups worden gewoonweg niet gemaakt.
- Backupapparaat staat niet meer in "computer management" onder "removable storages"

Wel staat hij netjes geinstalleerd in "apparaat beheer".

mijn vragen:

- Hoe kan ik de tapestreamer weer terug krijgen in het "computer management"?
- Is er een andere manier om een backup apparaat op te roepen in een backup programma (veritas)?
- Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben voor mij :)

edit:
een reboot is mij ook binnengeschoten echter dit is geen optie voor mij.. alleen als allerlaatste redmiddel

Jorim.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 11:36 ]

Verwijderd

Ik zou toch adviseren om te rebooten, al zeg je zelf dat dat het laatste redmiddel is; neem toch aan dat die server ook down is geweest tijdens verplaatsen. Zo niet; weet je wel heeel zeker dat alle kabels zonder beschadigingen zijn overgekomen en/of in hetzelfde poortje weer zijn geplugd??

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het een externe drive is uit- en aanzetten?
Het apparaat weghalen onder apparaat beheer en dan opnieuw detecteren?

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips,

ja de server is wel uit geweest tijdens verplaatsing ;) daar heb ik dan ook 4 weken van te voren een afspraak over gemaakt en om 23:00 's avonds kon de server offline... :)

het is een externe idd, maar ook dat heb ik al geprobeerd.

ik ben er van overtuigd dat het gewoon een reboot moet zijn aangezien het apparaat staat in apparaatbeheer.. hij is alleen nog niet opgenomen in configuratiemanagement.. ik denk dat het zwaar overwerken wordt vandaag :D

Verwijderd

Waarom overwerken??

Gewoon een reboot schedulen en later even inbellen om te kijken of 'ie weer werkt... En wel je uurtjes schrijven...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Als je Arcserve als backup pakket gebruikt hoef je geen Windows Driver geïnstalleerd te hebben, da's o.a. alleen nodig bij NT Backup. ArcServe gebruikt namelijk een eigen driver.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Die Arcserve en Backup Exec drivers zijn (imnsho) meestal beter geschreven dat de drivers die met de cd van Windows meekwamen.

Beter qua performance en stabiliteit en meestal dan ook volledig geïntegreerd in je backup pakket.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik om 23:00 de server gerestart het apparaat stond nu netjes in compter management en alle openstaande backup taken begonnen direct te draaien .. owh yeah ^^

>:)
Pagina: 1