Toon posts:

[2000] Harddisk type herkenning van RAID*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand hoe ik precies kan zien wat voor type hardware ik in mijn Server heb zitten? Ik dacht dat ik dit kon zien in eventviewer, maar die is corrupt geraakt door een server crash. Nu dacht ik misschien dat er tools waren hoe ik precies kan zien wat voor harde schijven ik heb in mijn Windows 2000 Server systeem. De server afsluiten en in de serverkast kijken wat voor harde schijf erin zit kan ik ook niet maken tijdens werktijden. Ik moet namelijk een harde schijf vervangen die gemirrored is. Weet er iemand een oplossing?

Alvast bedankt :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 13:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Systeemdocumentatie :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Apparaatbeheer > Schijfstations :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er even op wijzen dat ik het niet kan zien in device manager. Het is namelijk een raid en dan zie ik alleen de promise controller en niet welk type schijf erop aan gesloten is :?

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

De order erbij pakken??? :? Ik neem aan dat je die nog hebt toen je de server bestelde? Beetje jammer dat je die vraag hier moet stellen... 8)7

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
Order? Het is een server die samengesteld is met een asus moederboard. Ik wil graag weten of het technisch mogelijk is in Windows 2000 om alle aangesloten hardware te detecteren met een tool zoals type harde schijf. Je gaat me toch niet vertellen dat het niet mogelijk is? Ik weet op Unix en Linux is het dmesg en die verteld me precies wat voor type schijf erin zit. En mijn evenviewer is corrupt. Geen andere mogelijkheden?

Verwijderd

Die harde schijven kan je niet uitlezen zonder te rebooten. Als je reboot kan je in de BOIS van de RAIDkaart komen en daar kan je het type zien. Een andere oplossing is het utility gebruiken wat bij de RIADkaart geleverd wordt (tenminste bij dawicontrol). Deze laat de status en type schijven zien en hoe ze zijn aangesloten.

Ik snap niet waarom je het niet op de order kan lezen. Zelfs als alle onderdelen bij een andere winkel zijn gekocht zou je de rekeningen nog steeds moeten hebben ivm garantie enz.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 11:35 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Promise heeft daar tooltjes voor. Zoek maar op de website van Promise. Erg serieus is je bedrijf overigens niet geloof ik... als het werkelijk zo'n bedrijfscritische server is (kan onder werktijd niet rebooten) dan vind ik een bij elkaar geraapte clone-pc wel een ERG knullige oplossing... Overigens als je die schijf moet vervangen zal je server alsnog uitmoeten, ide is niet hot swappable. Lang leve SCSI :)

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Computer Management -> System Info -> Components -> Storage -> Drives

Verwijderd

Topicstarter
We hebben ook compaq proliant servers, maar die worden juist vervangen door systemen met asus mainboards. Knullig? Nou ik wil niet veel zeggen, maar die systemen draaien al zeker een jaar achter elkaar en goed stabiel. Vooral de systemen waarop Linux geinstalleerd is. Die zijn tot nu toe nog niet gecrashed _/-\o_ Waarom een compaq server waarvan je veel servicekosten en SLA's als je het ook kan met "clone systemen" kan doen. Of wil dat al per definitie zeggen dat het 'crap' is? :r Sorry hoor maar die ervaring heb ik niet. En onze klanten zijn tevreden :Y) De windows systemen willen wel eens blue screens vertonen maar de up time is in zijn algemeen goed.

Nu ontopic :)

NRGetic thanks voor de reply :) Het staat er helaas niet bij. Alleen de controller en hoe groot de schijf is. Niet het type schijf. Lijkt wel alsof Linux de hardware op een andere manier detecteerd. Toch eens kijken naar de promise tools dan

• Mickey68
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05-2021
Aida32 system info tool, ff googlen dus !

• Mickey68

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

AIDA32.HU, THE WEB SITE OF AIDA32 IS CLOSED :+
NRGetic thanks voor de reply Het staat er helaas niet bij. Alleen de controller en hoe groot de schijf is. Niet het type schijf. Lijkt wel alsof Linux de hardware op een andere manier detecteerd. Toch eens kijken naar de promise tools dan
Sorry for the false info...heb het net ook ff gechecked...

• Mickey68
Laatste versie op bovenstaand adres, wordt ook niet meer geupdate !
Sorry for false adres

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Gniffel gniffel. Google is your master.
via google gevonden:
http://www.softpedia.com/...pts/downloadhero/13-5-46/

en dan mirror 2 gebruiken, de eerste is van aida zelf en sinds die gesloten is...

veel succes en don't lose your cool, ik ben ook een paar dagen bezig geweest om een bepaalde geluidskaart te installeren. Niet bepaald vergelijkbaar met jouw probleem, maar hou het rustig en dan komt hopelijk alles weer goed.

[ Voor 1% gewijzigd door Eichii op 12-05-2004 12:10 . Reden: Typo ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit. Verder, voor Windows (en Linux ook) is het aangeboden volume door de raid controller 1 fysieke schijf en het is dan ook logisch dat Windows niet ziet welke schijven hierachter hangen.

Alleen specifieke raid-controller utilities (of drivers) kunnen vaak de daadwerkelijke configuratie erachter zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die tool gedownload en ik gebruik hem nu. Heb ook de promise raid manager geinstalleerd. Blijkbaar is een van de schijven corrupt geraakt maar dit kan ik alleen maar bevestigen door een checkdisk uit te voeren en dan de schijf die waarschijnlijk corrupt is geraakt opnieuw te "rebuilden" in de promise tool.
Bedankt voor de reacties allemaal :)
Pagina: 1