Toon posts:

[WIN2K Server] Probleem met NAT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar hoe het mogelijk is om met mijn adsl verbinding NAT op te zetten ik heb inmiddels alle forums en op google gezocht maar nergens is mijn probleem te vinden !!

Mijn probleem is :

Ik heb een internet verbinding ADSL van zonnet met een Alcatel router, nu wil ik meer dan BV 5 pc's op internet hebben !!
We hebben thuis 4 werkstations en 1 server maar in het netwerk moeten meerder pc's op internet kunne IVM met reparaties enz driver heb bekende probleem.

Nu weet ik dat ik met Windows 2000 server NAT aan kan zetten en door middel van NAT dus die meerdere internet verbindingen tot stand kan brengen.
Maar mijn probleem is nu hoe ik NAT moet configureren.

Ik krijg het 10.0.0.160 ip van de router af met gateway 10.0.0.138
En het intern 192.168.0.50 t/m .100 gegeven
Mijn server is 192.168.0.1

Ik heb het een en het ander al wel geprobeerd en tot lang in de nacht aan het knooien geweest maar het wou niet lukken.

Mijn vraag is nu heeft iemand hier iets over ?!?!?!

BVD donderjager

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :Y)

Dit is een probleem die heel veel (ik durf te zeggen: bijna elke) Tweaker zichzelf heeft gesteld. Hier is dan ook al gruwelijk veel over geschreven op en buiten GoT. Howto's & Guides heeft een uitleg voor ICS, in Software Algemeen zijn veel topics over programma's als Winroute te vinden en Network Troubleshooting heeft zelfs een aparte FAQ ervoor: Hoe deel ik Internet ? :)

Daarnaast was een van de eerste hits die ik had toen ik op www.microsoft.com/windows2000 ging zoeken naar 'server 2000 NAT': http://www.microsoft.com/...umns/cableguy/cg0301.mspx

Genoeg? :p

Zo niet, begrijp ik niet helemaal wat er nu verkeerd gaat en hoe je de boel hebt ingesteld, naast de IP adressen. Hoe ziet je routing tabel er uit? :)

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 12-05-2004 14:28 . Reden: Herstel: 'sever 2000 NAT' vond natuurlijk niets 8)7 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dan zoek ik dus met de verkeerde woorden hartelijk dank hiervoor

vanavond gelijk ff opnieuw proberen !!!