ik ben op zoek naar hoe het mogelijk is om met mijn adsl verbinding NAT op te zetten ik heb inmiddels alle forums en op google gezocht maar nergens is mijn probleem te vinden !!
Mijn probleem is :
Ik heb een internet verbinding ADSL van zonnet met een Alcatel router, nu wil ik meer dan BV 5 pc's op internet hebben !!
We hebben thuis 4 werkstations en 1 server maar in het netwerk moeten meerder pc's op internet kunne IVM met reparaties enz driver heb bekende probleem.
Nu weet ik dat ik met Windows 2000 server NAT aan kan zetten en door middel van NAT dus die meerdere internet verbindingen tot stand kan brengen.
Maar mijn probleem is nu hoe ik NAT moet configureren.
Ik krijg het 10.0.0.160 ip van de router af met gateway 10.0.0.138
En het intern 192.168.0.50 t/m .100 gegeven
Mijn server is 192.168.0.1
Ik heb het een en het ander al wel geprobeerd en tot lang in de nacht aan het knooien geweest maar het wou niet lukken.
Mijn vraag is nu heeft iemand hier iets over ?!?!?!
BVD donderjager
Mijn probleem is :
Ik heb een internet verbinding ADSL van zonnet met een Alcatel router, nu wil ik meer dan BV 5 pc's op internet hebben !!
We hebben thuis 4 werkstations en 1 server maar in het netwerk moeten meerder pc's op internet kunne IVM met reparaties enz driver heb bekende probleem.
Nu weet ik dat ik met Windows 2000 server NAT aan kan zetten en door middel van NAT dus die meerdere internet verbindingen tot stand kan brengen.
Maar mijn probleem is nu hoe ik NAT moet configureren.
Ik krijg het 10.0.0.160 ip van de router af met gateway 10.0.0.138
En het intern 192.168.0.50 t/m .100 gegeven
Mijn server is 192.168.0.1
Ik heb het een en het ander al wel geprobeerd en tot lang in de nacht aan het knooien geweest maar het wou niet lukken.
Mijn vraag is nu heeft iemand hier iets over ?!?!?!
BVD donderjager