Sorry voor deze noob vraag, tzal vrij simpel zijn. Ik heb een dvdlabel waarbij ik de rand wil wegsnijden. Ik wil er dus een cirkel uitsnijden die net iets kleiner is dat de image. Hoe doe ik dit in photoshop 7.0?
euh door een eclips tool te selecteren en dan het gewenste rondje selecteren
dan ctrl+x en dan knipt ie dt weg
dan ctrl+x en dan knipt ie dt weg
www.degroot-it.nl
bij PS8.0 in het toolrijtje: 9de van boven aan de rechterkant (het lijntje dus), met rechts klikken en Ellipse Tool selecteren
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
uhh, ik krijg wel een rondje (ovaal) maar hoe krijg ik deze nauwkeurig? Als ik hem handmatig aanpas/versleep krijg ik hem niet mooi rond.
Als je shift ingedrukt houdt onder het maken van die cirkel blijft ie een cirkel en wordt ie geen ovaal
superB
Als je shift ingedrukt houd heb je een 100% mooi rondje.
En als je denkt dat je het goed geselecteerd hebt, die je Edit, Invert Selection. Dan wordt de selectie omgedraaid en is datgene wat jij weg wil hebben geselecteerd.
En als je denkt dat je het goed geselecteerd hebt, die je Edit, Invert Selection. Dan wordt de selectie omgedraaid en is datgene wat jij weg wil hebben geselecteerd.
Druk de ctrl en/of shift en/of alt toetsen maar eens in. Onderaan in de statusblak kan je lezen wat de tool in combinatie met de ingedrukte toets precies doet. Dit geldt overigens ook voor andere tools.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Uhh het wil nog steeds niet echt lukken lol.
Ik heb een cirkel, hou ik shift ingedrukt gebeurt er niks. De cirkel wordt niet groter.
Dus ik gebruik voor nu ff pad vrije transformatie (niet echt perfect ,maar ik krijg de cirkel redelijk close) De cirkel wordt zwart, transformatie en ik knip het weg. Alleen wil ik het plakken krijg ik alleen de buitenrand. Dus juist het tegenovergesteld wat ik wil.
Ik heb een cirkel, hou ik shift ingedrukt gebeurt er niks. De cirkel wordt niet groter.
Dus ik gebruik voor nu ff pad vrije transformatie (niet echt perfect ,maar ik krijg de cirkel redelijk close) De cirkel wordt zwart, transformatie en ik knip het weg. Alleen wil ik het plakken krijg ik alleen de buitenrand. Dus juist het tegenovergesteld wat ik wil.
Als je eenmaal een selectie hebt gedaan, kan je hem met de selectie tool niet meer vergroten, verkleinen, alleen met shift/alt stukken toevoegen/wegnemen. Je kan het beste Transform gebruiken, CTRL+T. En dan met shift aan een van de hoeken trekken.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Ik stel voor dat je de bijgeleverde manual eens gaat bekijken; of op zoek gaat naar goede Photoshop handleidingen die wellicht online zijn te vinden
Als je trouwens precies datgeen hebt geselecteerd wat je niet wilt hebben kun je je selectie toch inverten?
En het plaatsen van een opmerking dat je een domme vraag stelt geeft je nog niet het recht om zonder enig zoekwerk een topic te openen.
En het plaatsen van een opmerking dat je een domme vraag stelt geeft je nog niet het recht om zonder enig zoekwerk een topic te openen.
[ Voor 22% gewijzigd door Spider.007 op 12-05-2004 10:48 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ja ik weet dat ik best ff de manual kan doornemen. Maar dit is het enigste wat ik ff moet weten van photoshop, afgezien dat dvdlabel heb ik dat proggie nooit meer nodig. Een beetje lui ik weet het.
Edit en ik heb wel degelijk zoekwerk gedaan. Googlen en de helpfiles van photoshop brachten geen uitkomst. Natuurlijk als ik een halve dag ga zoeken vind ik het heus wel. Maar weet je wat. Laat maar. En gebruik aub niet van die zware woorden zeg. "het recht hebben om een topic te openen" god.....
Thnx voor de reply's van de overige members. Ik ga nog ff oefenen.
Edit en ik heb wel degelijk zoekwerk gedaan. Googlen en de helpfiles van photoshop brachten geen uitkomst. Natuurlijk als ik een halve dag ga zoeken vind ik het heus wel. Maar weet je wat. Laat maar. En gebruik aub niet van die zware woorden zeg. "het recht hebben om een topic te openen" god.....
Thnx voor de reply's van de overige members. Ik ga nog ff oefenen.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 10:56 ]

Neem de "Elliptical Marquee Tool"

Maak je selectie door een rondje te trekken. Als je hierbij de "Shift" knop ingedrukt houd, word het een perfect rondje. Houd je ook nog eens de "Alt" knop ingedrukt, dan kan je in het middelpunt beginnen met selecteren.

Nu kan je nog de selectie "omdraaien, zodat alles behalve jou rondje geselecteerd word.

Druk op "Delete" om de rest te verwijderen, en we houden... de Japanse vlag over! \o/
Het is bijna een belediging van Photoshop dat mensen dit grafische hoogstandje gebruiken om even wat te prutsen... Neem dan Paint ofzo.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
/me Eensch isExirion schreef op 12 mei 2004 @ 11:52:
Het is bijna een belediging van Photoshop dat mensen dit grafische hoogstandje gebruiken om even wat te prutsen... Neem dan Paint ofzo.
ik geloof hier helemaal niets van.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 10:52:
Edit en ik heb wel degelijk zoekwerk gedaan. Googlen en de helpfiles van photoshop brachten geen uitkomst.
zoektocht: "selecting circle photoshop" (vrij basic toch?)
result: http://www.ilrs.mdx.ac.uk/comp/gen/pdfs/photoshop1.pdf
een heel pdf bestand met allemaal selectiemethode's. Waar zocht jij precies op?
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
als ik het goed begrijp koop je een of ander superduur grafisch pakket, en nu weet je niet hoe je een cirkel moet uitsnijden???
lolol
indd, als iemand dit soort dingen al niet snapt dan isset zonde van de harddisk ruimte of het geld
indd, als iemand dit soort dingen al niet snapt dan isset zonde van de harddisk ruimte of het geld
tenzij je photoshop als default image viewer gaat gebruiken natuurlijk
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
zo kan ie wel weer 
Ik verwacht van de topicstarter in het vervolg iets meer inzet
Ik verwacht van de topicstarter in het vervolg iets meer inzet
[ Voor 63% gewijzigd door Spider.007 op 12-05-2004 12:31 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()