I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Verwijderd
Stel, je hebt een GeForce 4 MX440SE met 128 mb geheugen en een TI4200 met 64 mb geheugen, welke zou nou sneller zijn
Precies, geheugen zegt niet alles en de 9700 mobile is een betere chip dan de 9600.
Daar moet je dus eerst achter komen want als mijn geheugen goed is dan zou de mobiele 9700 maar 4 pijplijnen hebben en dus net zo "snel/langzaam" zijn als een 9600 op dezelfde Mhz snelheden.....
There is no place like ::1
Hij is dus wel sneller dan de 9600, maar ik vraag me af of dat heel veel uit maakt als hij z'n textures niet kwijt kan (omdat hij te weinig geheugen heeft)....expect MR9700 to be that bit quicker with 28% more core speed and 32% more memory bandwidth.
Zou iemand dat kunnen toelichten? Want ik vraag me af of het echt zo extreem zal zijn als boerenlater zegt. Als het niet zo veel uitmaakt (dat geheugen/core verschil) dan ga ik waarschijnlijk idd voor de 9700.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Edit: Lees eens die post, maar vergeet niet dat de 64mb 9700 wel een 200mhz tragere cpu heeft. Dus eigenlijk is er niet veel verschil tussen de 2.
[rml]WolfJe63 in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 9100"[/rml]
[ Voor 31% gewijzigd door pisart op 12-05-2004 16:27 ]
Het probleem zit mij dus eigenlijk in de toekomst. Ik zie in games bladen (PCGameplay) dat 64 MB steeds meer het minimum wordt en dat 128 zelf aangeraden wordt. Met de blik op de toekomst wil ik toch wel een beetje future-proof laptop hebben. Niet één die al na 2/3 jaar is afgeschreven (bijna 2000 euro in 2 jaar is me een beetje te snel, zeker als student zijnde).pisart schreef op 12 mei 2004 @ 16:12:
De 9700 64mb is zeker sneller dan de 128mb 9600. Die extra 64mb ga je alleen gebruiken als je op hoge resolutie's en AA of AF gaat draaien, maar de 9600 is daar niet de geschikte kaart voor. Dus ofwel zou ik die 64mb 9700 halen ofwel een andere laptop zoeken met de 9700mb 128mb.
Edit: Lees eens die post, maar vergeet niet dat de 64mb 9700 wel een 200mhz tragere cpu heeft. Dus eigenlijk is er niet veel verschil tussen de 2.
[rml]WolfJe63 in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 9100"[/rml]
Gamen op een laptop is toch nooit "perfect" ...behalve als je hem in de muur steekt ( en waarvoor het je dan een laptop? )the_shadow schreef op 12 mei 2004 @ 19:27:
[...]
Het probleem zit mij dus eigenlijk in de toekomst. Ik zie in games bladen (PCGameplay) dat 64 MB steeds meer het minimum wordt en dat 128 zelf aangeraden wordt. Met de blik op de toekomst wil ik toch wel een beetje future-proof laptop hebben. Niet één die al na 2/3 jaar is afgeschreven (bijna 2000 euro in 2 jaar is me een beetje te snel, zeker als student zijnde).
Ik denk dat de 9700 Pro 64Mb de snelste keus is... en ja..misschien dat sommige games wat klagen over weinig geheugen.
Kijk een FX5200 non ultra met 256Mb is ook maar een slappe langzame kaart..geheugen is een factor maar niet DE factor ( de GPU is duidelijk een zwaardere factor )
There is no place like ::1
Toekomst? Dan kan je beter geen laptop kopen, de 9700 is trager dan de desktop 9600 PRO en deze is geen goede keus, als je het koopt met een oog op de toekomst. Als je de 64mb 9700 kan je nu nog goed gamen en binnekort zal je aanvaardbaar kunnen gamen. Maar verwacht niet doom3 of half life 2 op hoge resolutie en alle fransjes.the_shadow schreef op 12 mei 2004 @ 19:27:
[...]
Het probleem zit mij dus eigenlijk in de toekomst. Ik zie in games bladen (PCGameplay) dat 64 MB steeds meer het minimum wordt en dat 128 zelf aangeraden wordt. Met de blik op de toekomst wil ik toch wel een beetje future-proof laptop hebben. Niet één die al na 2/3 jaar is afgeschreven (bijna 2000 euro in 2 jaar is me een beetje te snel, zeker als student zijnde).
Ik wil best compromissen sluiten, maar het is ook weer zo dat ik niet wil dat ik spellen die over 2 jaar uit komen helemaal niet meer kan spelen, omdat m'n kaart al weer te sloom is.pisart schreef op 12 mei 2004 @ 20:50:
[...]
Toekomst? Dan kan je beter geen laptop kopen, de 9700 is trager dan de desktop 9600 PRO en deze is geen goede keus, als je het koopt met een oog op de toekomst. Als je de 64mb 9700 kan je nu nog goed gamen en binnekort zal je aanvaardbaar kunnen gamen. Maar verwacht niet doom3 of half life 2 op hoge resolutie en alle fransjes.