FTP in een novell netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 19:00

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
Ik zit hier op een basisschool een beetje mijn stage uit te zitten en ik moet hier een website maken. Heel leuk en aardig, websitje gemaakt klaar om te uploaden.

Domein aangevraagd en webspace allemaal gereed en nu wil ik mijn bestanden uploaden (doh B)).

Ik vind hier in de documentatie een papier waar opstaat ; als je wilt FTP'en moet je WS FTP downloaden en installeren als. Student, at school, for academic work. klaar gedaan en dan instellingen om te connecten.

Firewall moet aanstaan
hostname 10.10.10.1 (ik heb gecheckt en dat klopt want das de DNS)
userid : leeg
password : niet gebruiken
port : 21
Firewall type = user with no logon

nou jah de usergegevens ingevult natuurlijk.

druk je op connect krijg je de melding

connecting to 10.10.10.1:21
ocnnected to 10.10.10.1 port 21
220 service ready
USER info@cbs-de-eker.nl@ftp.cbs-de-eker.nl
501 syntax error - Use [ftpUser]<seperator>[ftpHost]
!connect to final destination failed, so quitting
--

Ik heb het ook al geprobeerd met Leechftp maar die zegt precies hetzelfde

Nou heb ik het thuis ook geprobeerd en daar werkt het wel gewoon.

Nou werk ik hier in een novell netwerk en ik heb ook admin rechten.

Als ik iets ben vergeten te zeggen meld het gewoon

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Waar moet je het naar uploaden? 10.10.10.1 lijkt me erg fout omdat dat een private range is.
(oh en novell heeft er weinig mee te maken denk)

[ Voor 22% gewijzigd door SSH op 12-05-2004 23:02 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Je moet niet de DNS hebben maar het ip-adres of de hostname van de server waarop je website wordt gehost. Die wordt ook door de proivder verstrekt en is ook vrijwel altijd in de faq te vinden van de provider. Welke hoster heb je?
edit:
Je hebt trouwens al wel een frameset geupload :S

[ Voor 13% gewijzigd door djluc op 12-05-2004 23:08 ]

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Lijkt me dat je username niet klopt, check dat eens. (ik neem aan dat die 10.10 private range even geedit is?)

[ Voor 36% gewijzigd door grhmpf op 12-05-2004 23:07 ]

Verwijderd

USER info@cbs-de-eker.nl@ftp.cbs-de-eker.nl
501 syntax error - Use [ftpUser]<seperator>[ftpHost]
De fout zegt het toch zelf user xxx@xxx.xx@xxx.xx moet volgens mij gewoon user@domein.nl zijn.

En Novell heeft er ind nix mee te zien en de vraagstelling is ind beetje vaag (onder andere dns enzo...)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Ip-reeks klopt inderdaad niet.

Check de site van je webspace voor instructies.

Zit je niet toevallig achter een firewall die je tegenhoud?
Dan zou ik dns ook nog kunnen verklaren, mits er dhcp word gedraaid?
Ga ik wel vanuit op een school maar dan nog moet je niet op de private reeks connecten.

Dus vraag effe aan een netwerkbeheerder of ze voor jou een rule kunnen aanmaken in de firewall voor ftpén.

[ Voor 68% gewijzigd door TRAXION op 12-05-2004 23:22 ]

Verwijderd

Mensen hou nou eens op over dat IP adres, dat is het probleem niet. Zie ook dit stukje uit zijn post:
ocnnected to 10.10.10.1 port 21
220 service ready
Hij krijgt dus gewoon verbinding met een FTP server. Het probleem zit 'm (zoals al vaker gezegd hier) in z'n username. Daar zitten nu 2 @'s in, en dat vind ie niet gaaf.

_Als_ er een @ in je username zit, moet je een andere seperator instellen. Wat makkelijker gaat is gewoon geen user/pass invullen, en 'm er om laten vragen. Je kunt ook met de handmatige FTP-commandos 'USER' en 'PASS' aan de slag.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 23:24 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

doe eens gewoon onder een command-box:

FTP ftp.cbs-de-eker.nl

Met een beetje mazel kent ie dat intern niet en moet ie wel via de buitenkant (lees: internet) ;)

En probeer ook eens gewoon als usernaam "info" (zonder de quotes) in te voren...kijk eens of dat werkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 23:23:
Mensen hou nou eens op over dat IP adres, dat is het probleem niet. Zie ook dit stukje uit zijn post:

[...]

Hij krijgt dus gewoon verbinding met een FTP server. Het probleem zit 'm (zoals al vaker gezegd hier) in z'n username. Daar zitten nu 2 @'s in, en dat vind ie niet gaaf.

_Als_ er een @ in je username zit, moet je een andere seperator instellen. Wat makkelijker gaat is gewoon geen user/pass invullen, en 'm er om laten vragen. Je kunt ook met de handmatige FTP-commandos 'USER' en 'PASS' aan de slag.
[off topic]
_daarom_ wordt ik dus soms nerveus op GoT...
[/off topic]

Verwijderd

bij mij op stage geef ik wel altijd mijn novell username en wachtwoord op als ik een FTP verbinding maakt met de server

Maar waarom ftpen naar de NDS server? daar kan je toch ook via \\servernaam bijkomen?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
With Vladimir^^

Maareh me heeft beginpost verkeerd gelezen 8)7

En zoals al 2x aangegeven het is inderdaad @ probleempje in wachtwoord

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 23:29:
bij mij op stage geef ik wel altijd mijn novell username en wachtwoord op als ik een FTP verbinding maakt met de server

Maar waarom ftpen naar de NDS server? daar kan je toch ook via \\servernaam bijkomen?
wowowowow nu sla je wel alles door elkaar hoor... Laten we even wachten op de poster zijn reply, met de huidige antwoorden is hij al een heel eind opweg lijkt me...

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 23:23:

[...]

Beetje voorbarig niet. Je hebt namelijk zogenaamde firewall/proxy's waarbij je via de proxy een connectie kan opzetten naar hosts op het internet. Dir prompt kan dus net zo goed van die ftp proxy zijn. De host waarna hij probeert te connecten heeft namelijk gewoon een internet adres Pinging ftp.cbs-de-eker.nl [217.22.54.6] with 32 bytes of data: Zoals d-weawer hierboven al vermeldt moet het goed gaan als je alleen de username@Domain gebruikt. Dat is is iets wat in je ftp client ingesteld moet worden. In leech ftp vind je dit onder options => firewall.

[ Voor 28% gewijzigd door snakeye op 13-05-2004 21:17 ]

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28
foutje bedankt.

[ Voor 96% gewijzigd door snakeye op 13-05-2004 21:10 ]

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Pagina: 1