Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 10:33
Hallo

Ik heb een opdracht van iemand gekregen die graag TomTom3 in zijn auto wil. Naja dat is op zich niet zo moeilijk.

Maar nu komt het. Hij wil er graag ook mee kunnen wandelen als de prijs het toelaat. Is er speciale navigatiesoftware waar je mee kunt wandelen, TomTom bevat namelijk alleen het wegennet.

Ik heb wel op diverse website's gezien dat er routes te krijgen zijn voor echte gps apparaten. Maar werkt dit ook met de PDA? zoja met welke software? Is 128mb toerijkend?

Mocht er geen geschikte software zijn. Of wanneer het te duur wordt, dan hoeft hij ook geen Bluetooth GPS ontvanger. Voor in de auto is dat niet echt nodige namelijk. Mocht het wel kunnen dan zou het ideaal zijn. PDA in de tas+gpsontvanger.

Het volgende gaat er komen:
iPAQ 2210 + Bluetooth GPS Kit
128MB CompactFlash-geheugenkaart

De combinatie aanbieding van de iPAQ 2210 wordt geleverd met de TomTom Navigator 3 - Benelux software, de TomTom Wireless GPS Receiver en de HR Richter PDA Houder.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:43

Nitai

Live the life you love.

Ehm een Bluetooths GPS is dan niet de beste oplossing...

Je kan dan liever een Compact Flash GPS nemen (zoals die van Rikaline ofzo). TomTom 3 kan je misschien helemaal laten vallen en een Navman nemen ;) Er is wel software om mee te wandelen, ik kom er alleen niet zo 1-2-3 op. Met geheugen zit het wel goed, heel de Benelux van TomTom is ongeveer 38 mb.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12

Sabbi

je denkt aan mij.

Juist, een navman 4410 BT gps, dat is zeker een goede oplossing als je mobieler wil zijn met je gps dan alleen in de auto (daarom heb ik de mijne gekocht, omdat ik niet alleen in de auto wil gpssen, maar ook op de boot/voet)
De muis houdt het 30 uur vol op z'n batterijen, fijn dus als je aan het wandelen bent (de tomtom BT muis bv maar 5 uur)
en wordt geleverd met allerhande banden om het ding stevig aan je rugzak of arm te sjorren.
De 4410 is de versie met navman SmartST v2 autonavigatie software (bevalt prima), de 4100 is de versie muis zonder software erbij...

voor wandelen e.d. gebruik ik memory-map navogator (maar bv ozi-ce en fugawi werken ook wel) icm gedigitaliseerde stafkaarten/waterkaarten

Voor mij werkt deze combinatie erg fijn, net jammer dat de ipaq niet zo lang meegaat als de gps. Als je echt het uit 1 stuk wil hebben, zou je een ipaq 5450 met navman sleeve of een X-merk-pda met compactflash-gps, maar dan wordt je pda wel een beetje bulky, en moet je ind de auto je pda echt tegen het raam plakken om een beetje goede gps ontvangst te hebben.

(ohjah, en als je een hoop geheugen wil gebruiken, kaarten zijn echt way groot! Ik heb nu 512 MB sd erin zitten, en heb daar zo'n 300 mb aan kaarten op staan)

[ Voor 8% gewijzigd door Sabbi op 12-05-2004 10:57 ]

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je hebt TomTom city maps. Die zijn bedoeld voor hiken door de stad.

En ik zou een BT toch zeker overwegen, want die heeft zijn eigen batterij! Een CF versie trekt al gauw 70mAh, waardoor je niet zo lang rond kan lopen...

geen zin zonder onzin

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38
Hoe wil die persoon de gps gebruiken bij het wandelen? Echt alle wandelroutes zien, of alleen maar kunnen zien waar ie vandaan komt, en weer naar de beginplek kunnen komen?

Zelf heb ik een fortuna GPSmart BT gekocht. Is gewoon een handheld gps (met display), welke ook Bluetooth heeft... Het bluetooth gedeelte gebruik ik icm met mijn ipaq 1940 en tomtom3 in de auto. Verder gebruik ik hem voor allerlei doeleinden. Een map inladen in deze handheld gps kan niet, maar dat kan bij de meeste goedkopere gpssen niet.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Appie Heijn
Banzi schreef op 12 mei 2004 @ 11:00:
Hoe wil die persoon de gps gebruiken bij het wandelen? Echt alle wandelroutes zien, of alleen maar kunnen zien waar ie vandaan komt, en weer naar de beginplek kunnen komen?

Zelf heb ik een fortuna GPSmart BT gekocht. Is gewoon een handheld gps (met display), welke ook Bluetooth heeft... Het bluetooth gedeelte gebruik ik icm met mijn ipaq 1940 en tomtom3 in de auto. Verder gebruik ik hem voor allerlei doeleinden. Een map inladen in deze handheld gps kan niet, maar dat kan bij de meeste goedkopere gpssen niet.
Hij wil echt wandelroutes zien :) Ut liefst op een kaart :) Zoiets als dit --> Afbeeldingslocatie: http://www.memory-map.co.uk/images01/3d_view_screen_lg.jpg Maar dan kleiner :)

Ben er wel uit dat het zo'n bluetooth geval wordt. Aangezien ik zeer goede ervaringen heb gehoord in de auto. Te voet zijn er misschien wel betere oplossingen maar deze zullen dan in de auto weer minder werken.

Gaat mij echt om de software en bijbehorende routes/kaarten, waar die te krijgen zijn.Op onderstaande website zijn gratis routes. Maar die zijn bedoelt voor "echte" GPS apparaten heb ik begrepen.
http://www.wandelpad.nl/index.html
Maar dit is wel hetgene wat ie in gedachten heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Appie Heijn op 12-05-2004 11:25 ]

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

daar op die site staan files die je in OZI-ZE in kan laden (en dus met een kleine conversie ook in fugawi of memory-map)

• Appie Heijn
Volgens mij heb ik iets gevonden:

OziExplorerCE
ICM
GPSTracks

Alleen weet niet of dit wel via kaartjes gaat :?

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Dat kan je direct inladen in ozi jah, maar je moet dan wel zelf voor je eigen kaarten voor in ozi zorgen (zit nl copyright op enzo)

• Appie Heijn
Ze zijn gewoon gratis te downloaden op die GPStracks website hoor :)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 11:45
Waarom neemt 'ie eigenlijk geen PDA met ingebouwde antenne?

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/image.php?id=4075

MiTac Mio 168

[ Voor 41% gewijzigd door Marco op 12-05-2004 12:13 ]

• Appie Heijn
delict schreef op 12 mei 2004 @ 12:11:
Waarom neemt 'ie eigenlijk geen PDA met ingebouwde antenne?

[afbeelding]

MiTac Mio 168
Tomtom ondersteund volgens mij alleen de volgende PDA's
Mitac Mio 528, Mio 338, Mio 338 Plus, Mio 339, Mio 558

• Marco
Appie Heijn schreef op 12 mei 2004 @ 12:25:
[...]
Tomtom ondersteund volgens mij alleen de volgende PDA's
Mitac Mio 528, Mio 338, Mio 338 Plus, Mio 339, Mio 558
Volgens pdashop wordt 'ie geleverd incl. TT3. :)

• Appie Heijn
delict schreef op 12 mei 2004 @ 12:26:
[...]

Volgens pdashop wordt 'ie geleverd incl. TT3. :)
|Ik zie het ;) zijn er nog meer zulke PDA's met ingebouwde antenne ?

Alleen diz wel een 300mhz processor :( maja kweenie of dat echt van belang is :? En hij ondersteund ook geen CF :( Zou display van zelfde kwaliteit zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Appie Heijn op 12-05-2004 12:32 ]

• Marco
Er zijn ook redelijk goedkope CF antennes voor bv de Asus MyPal serie.

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Appie Heijn schreef op 12 mei 2004 @ 11:54:
Ze zijn gewoon gratis te downloaden op die GPStracks website hoor :)
Pardon? Er zijn op gpstrack alleen track te downloaden, lijstjes met waypoints dus, kaarten zijn zekers wel copyrighted en niet daar te downloaden...

• Appie Heijn
Sabbi schreef op 12 mei 2004 @ 13:36:
[...]

Pardon? Er zijn op gpstrack alleen track te downloaden, lijstjes met waypoints dus, kaarten zijn zekers wel copyrighted en niet daar te downloaden...
Weet je wel een website die die kaarten wel aanbied?

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de beste oplossing het gebruik van een handheld GPS.
Als je dan toch een PDA wilt voor in de auto met TomTom. Overweeg dan de aanschaf van een Handheld GPS i.c.m. met de PDA.

Je hoeft dan geen GPS muis aan te schaffen, maar b.v. een GPS uit de Garmin Etrex serie.
Deze GPS kan je dan aansluiten aan de PDA. Dit is dan inwezen de GPSmuis geworden. en kan je met de PDA gewoon navigeren met TomTom.
Je heb dan nog wel een speciaal kabeltje nodig, maar die zijn wel te krijgen via het net.

Als je dan wilt gaan wandelen of fietsen met een GPS, dan kopel je gewoon de GPS los, en heb je het volledige apparaat tot je beschikking voor het wandelen of fietsen, met alle voordelen die daarbij horen..

De Handheld GPS is waterdicht, kan tegen schokken en vallen. En tegen dit alles is een PDA niet bestand.

Met deze oplossing kan je van alle mogelijkheden profiteren.

De kaartjes op GPStracks zijn bedoeld als overzichtskaartjes, om een indruk te krijgen hoe de route verloopt. Ze zijn niet geschikt voor het projecteren van routes.

Hiervoor kan je het beste een topografische kaart inscannen, uit b.v. de ANWB topografische atlas. Deze scan kan je dan calibreren in een programma als "GPStrackmaker" of "Oziexplorer".
GPStrackmaker is een gratis programma en kan je downloaden vanaf

www.gpstm.com

In dit programma zijn ook alle tracks in te lezen van GPStracks.
Hoe je dit doet staat op de site www.gpstracks.nl.
aan de rechter bovenkant vind je dan de programma's, en hoe je de *.trk bestanden kan inlezen.

Succes

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 14:39:
Persoonlijk vind ik de beste oplossing het gebruik van een handheld GPS.
Als je dan toch een PDA wilt voor in de auto met TomTom. Overweeg dan de aanschaf van een Handheld GPS i.c.m. met de PDA.

Je hoeft dan geen GPS muis aan te schaffen, maar b.v. een GPS uit de Garmin Etrex serie.
Deze GPS kan je dan aansluiten aan de PDA. Dit is dan inwezen de GPSmuis geworden. en kan je met de PDA gewoon navigeren met TomTom.
Je heb dan nog wel een speciaal kabeltje nodig, maar die zijn wel te krijgen via het net.

Als je dan wilt gaan wandelen of fietsen met een GPS, dan kopel je gewoon de GPS los, en heb je het volledige apparaat tot je beschikking voor het wandelen of fietsen, met alle voordelen die daarbij horen..

De Handheld GPS is waterdicht, kan tegen schokken en vallen. En tegen dit alles is een PDA niet bestand.

Met deze oplossing kan je van alle mogelijkheden profiteren.

De kaartjes op GPStracks zijn bedoeld als overzichtskaartjes, om een indruk te krijgen hoe de route verloopt. Ze zijn niet geschikt voor het projecteren van routes.

Hiervoor kan je het beste een topografische kaart inscannen, uit b.v. de ANWB topografische atlas. Deze scan kan je dan calibreren in een programma als "GPStrackmaker" of "Oziexplorer".
GPStrackmaker is een gratis programma en kan je downloaden vanaf

www.gpstm.com

In dit programma zijn ook alle tracks in te lezen van GPStracks.
Hoe je dit doet staat op de site www.gpstracks.nl.
aan de rechter bovenkant vind je dan de programma's, en hoe je de *.trk bestanden kan inlezen.

Succes
Bedankt voor je info, ik denk niet dat ie op 2 apparaten zit te wachten. Met wandelen bedoelt ie waarschijnlijk dan ook echt wandelen. Niet bergbeklimmen door water lopen e.d. Dus ik denk zelf dat een PDA het wel kan doen.

Heb nu de volgende configuratie in gedachten die ik hem ga aanbieden :):

MiTAC Mio 168 + TomTom Navigator 3.0 software + 256 MB SD
De combinatie aanbieding van de MiTAC Mio 168 wordt geleverd met de TomTom Navigator 3 - Benelux software en een Dane Elec 256 MB SD geheugenkaart.

€639

Pagina: 1