inspire 5.1 DOA

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ik heb laatst bij een webshop een volledige pc gekocht (pcpriveproject). Alles in elkaar gezet en het werkt super alleen mijn boxenset (inspire 5.1) viel steeds uit. Na nog een weekje getest te hebben besloot ik hem terug te sturen.
De webshop liet me weten dat dit geen probleem was en dat ze hem zouden testen als hij binnengekomen was.
Nu is deze reeds sinds vorige donderdag aangekomen bij de webshop (handig die track&trace). Sindsdien heb ik niets meer van hun kant gehoord enkel als ik hen een mailtje stuurde, stuurde ze er een terug met de vermelding dat van zodra ze nieuws hadden dat ook zouden laten weten.

Kijk als het testen bij hun al zolang duurt en dan nog eens wachten op de omruil bij creative. Shit man dan begint het echt lang te duren.

Is het niet vanzelfsprekend dat je direct gewoon een nieuwe krijgt. Als iets binnen de week stuk gaat. We praten hier over een set van 180 euro.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

breinonline

Are you afraid to be known?

DOA houdt in dat je van de winkel, of web-shop meteen een nieuw product mee krijgt op het moment dat deze vaststeld dat het product wat de klant retouneerd daadwerkelijk niet juist functioneerd. Vaak gelden een aantal dagen of weken aan het begin van de garantie als DOA-periode. In het geval van Creative speakertjes is dat 30 dagen. Dat wil zeggen dat zodra zij de schade vastgesteld hebben, ze jou meteen nieuwe kunnen toezenden, zij krijgen het geld zonder problemen terug. Ik zou eens bellen waar je nieuwe speakerset blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 12-05-2004 10:24 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:43

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Kan ook nog wel even gaan duren hoor, reparaties en dergelijken staat al snel een week of wat voor ( 2 a 4 ). Het zou na testen ook nog eens aan je geluidskaart kunnen liggen (uit je verhaal heb ik niet op kunnen maken dat je een andere speakerset aan je peecee hebt gehangen ter test). DOA staat dacht ik een dag of 8 voor (gelijk aan directe omruil/geld terug garantie in winkels) en aangezien je daar al aan voorbij bent zijn ze niet verplicht het artikel direct om te ruilen.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Aan de geluidskaart ligt het niet of het moet de uitgang van de 5.1 set zijn (audigy zs)
want aan de andere uitgang heb ik mijn geluidsinstallatie hangen. En dat werkt perfect, maar het ligt niet aan de geluidskaart want het is de externe decoder van de inspire 5.1 die na een tijdje zichzelf uitschakeld. (vast door de warmte)

2 a 4 weken vind ik zwaar teleurstellend. Je koopt een nieuw produkt. en je kan er de eerste maand niet van genieten en dat zonder enige tegenmoetkoming. Balen

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Tasma
  • Laatst online: 22-07 10:50
binnen 8 dagen = DIRECT geld terug of nieuw product

na 8 dagen = regeling van de betreffende shop, ofwel terug sturen naar creative en
wachten of direct omruilen inde winkel en dan doen hun de afwikkeling met
creative wel.

• breinonline
  • Laatst online: 21:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik dacht dat Creative een DOA periode van 30 dagen had. Dat bevestigd hun site ook:
My product is faulty. What are my options?

If you have established that your Creative retail product is faulty by going through our troubleshooting process, the next thing you need to do is to verify the purchase date and take appropriate action as detailed below.

Less than 30 days since date of purchase

Should your store receipt indicate that your product is less than 30 days old and you have established that the product is faulty, either by troubleshooting it using the above mentioned link, or by consulting our technical support department, you have the option of returning the full product to the dealer/retailer for a replacement or credit. The 30-day time preriod may not apply in all instances, so please check the seller's replacement/credit terms. If your dealer is not available you can also contact Technical Support to arrange a replacement or repair.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
dat is goed nieuws :P

Ik heb net bericht gekregen dat de set opgestuurd is naar Creative zelf. Hoop dat ze daar niet te moeilijk doen. dan is alles terug snel in huis. :*)

edit: hoop dat ie niet terug bovenaan verschijnt

Maar alles is goed gekomen, heb em nu anderhalve week terug en alles werkt naar behoren.

[ Voor 30% gewijzigd door dread op 23-06-2004 14:27 ]

Pagina: 1