geflashd, kenmerken daders help me
nou dan ga ik is van wal, na wat ik hier allemaal gelezen heb. het is inderdaad een heel groot probleem in rotterdam, ik ben er ook heel goed ingeluisd en ben daar door 800 euro kwijtgeraakt.
met zen allen kunnen we er wat aan doen, dus help me voordat er meer slachtoffers vallen
op marktplaats.nl stond een heel mooie pocket pc 3870 voor 199 euro toen februarie 2003 een spectaclulaire prijs. ik gelijk bellen, en het zaakje bleek nog nieuw te zijn ook, maar ik moest er wel minimaal drie kopen, ik dat allemaal geloven en kocht er vijf omdat ik wel afnemers had hoor... ik had alleen zijn gsm nummer en ging met de trein naar r'dam samen met mijn broer. we hadden afgesproken op het station dat we daar elkaar zouden ontmoeten. in de trein belde ik voor de zekerheid nog even, en hij zei dat hij nog een koper had, en of ik dat geen probleem vond, nou ik natuurlijk niet, klinkt vertrouwd dus alleen maar beter.
nou uit de trein gestapt stond de verkoper netjes te wachten, en gaf netjes een hand (zonder ipaqs) en wij met 800 euro, hij zij dat we alles veilig af zouden handelen in een winkel. Nu gingen we naar de tweede koper, die stond ook netjes te wachten maar aan de andere kant van het centraal station in r'dam. hij stelde zich ook netjes voor en zo liepen we al praatend r'dam in. ondertussen liet de zogenaamde dealer ons allerlei apparatuur zien, en hij wist er best veel van. de andere klant stelde ook vragen enz..
we landen in een straat met allemaal appartementen en een kledingwinkel dus soort flats, nou die ene koper was eerst aan de beurt en gaf geld aan de compaq dealer, die liep het huis binnen (ik dacht dat het een huis was maar het was een huis voor ongeveer 20 appartementen allemaal boven elkaar). hij kwam even later met een grote tas terug met de nodige spullen en ja de goede, dat wekt natuurlijk een hoop vertrouwen. de andere klant was tevreden en zei ons gedag. nu waren wij aan de beurt, wij betaalden netjes en hij zou dan om de spullen gaan zo als hij bij de vorige klant dat gedaan had. hij verdween in huis en kwam nooit meer terug, wij maar wachten en op en duur beseffen...
verloren zaak dus en 800 euro kwijt.
uren bij de politie schoot allemaal niet op gewoon puur opgelicht.
wij zijn dus om de tuin geleid door die nepklant die zich voordeed als echt geintesseerde klant die ook de nodige spullen kreeg.
de daders zagen er zo uit
de verkoper:
blanke huidskleur marrokaans uiterlijk
witte basebal pet sportschoen
witte broek
wallen onder zijn ogen(waarschijnlijk druggebruik)
hij sprak met een marrokaans/italiaans accent
was ongeveer 1m85 lang en had een ericson telefoon met kleuren display dacht t200
de andere nep klant:
donker getinte huidskleur
zwarte jas
klein moedervlekje boven zijn lip
zwarte schoenen
en sprak met een marrokaans accent
mocht er nou iemand zijn die precies hetzelfde heeft meegemaakt met dezelfde daders laat het weten aub
we kunnen er misschien met meerdere personen wat aan doen want dit soort dingen moet niemand meer overkomen!!!!!!!!!
alle reacties en verhalen zijn welkom zelf zoek ik hele dagen het internet af op zoek naar heling of iets in die term, maar daar kom je op zo'n manier niet verder mee.
[
Voor 97% gewijzigd door
Amien90 op 13-05-2004 07:21
]