Toon posts:

Keuze tussen Dimage Z2 en DX 6490

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 cameras, is er iemand die weet wat een wezenlijk verschil maakt tussen deze 2 cameras? waardoor ik mn keuze kan maken, ik kan namelijk niets vinden.

Verwijderd

Z2 vind ik persoonlijk een niet zo degelijke body hebben, maar heeft als voordeel dattie gewone AA`s gebruikt.
DX 6490 is zwart 8) , maar gebruikt een (te) hoge JPEG compressie en gebruikt een Lithium Ion batterij.

Al eens naar de Panasonic FZ10K gekeken? Of de Canon S1 IS? Deze twee cameras hebben ook een geweldige zoom, maar ook een Image Stabilizer, zodat je er ook nog wat aan hebt, aan die zoom....

edit: ze zijn wel iets minder compact, en iets duurder...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 09:48 ]

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Ik heb de minolta z2 besteld, ik heb hem ook in de handen gehad al, het is niet zo'n gammel ding als sommigen je doen geloven.

Reviews van de Z2: Steves Digicams | Megapixel
Review van DX 6490: Steves Digicams

Verwijderd

olympus c765 is dr ook nog :D

Verwijderd

Topicstarter
Al eens naar de Panasonic FZ10K gekeken? Of de Canon S1 IS? Deze twee cameras hebben ook een geweldige zoom, maar ook een Image Stabilizer, zodat je er ook nog wat aan hebt, aan die zoom....

olympus c765 is dr ook nog
-->die zijn weer net te duur :|
maar gebruikt een (te) hoge JPEG compressie
en is dit erg? :?

ik zat zelf te azen op de Z2 tot ik hoorde dat ie gammel was...maja toen viel me oog op de DX 6490 dankzij de cd DigiFoto CD-ROM (winmagazines) maja ik ben nu echt ff de weg kwijt, vind de Z2 lijkt me leip en de DX 6490 vind ik ook wel wat hebben, maarja welke het beste beeld heeft weet ik niet omdat de reviews daar dus ook over verschillen... dus heeft iemand een echte goede review over bijden over voornamelijk de kwaliteit van de fotos? maaruh uiteindelijk is en blijft mij vraag welke ist beste :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 13:46 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 13:22:
:kwoot

olympus c765 is dr ook nog
:/kwoot

-->die zijn weer net te duur :|

:nogmaalskwoot
maar gebruikt een (te) hoge JPEG compressie
:/nogmaalskwoot
en is dit erg? :?

ik zat zelf te azen op de Z2 tot ik hoorde dat ie gammel was...maja toen viel me oog op de DX 6490 dankzij de cd DigiFoto CD-ROM (winmagazines) maja ik ben nu echt ff de weg kwijt, vind de Z2 lijkt me leip en de DX 6490 vind ik ook wel wat hebben, maarja welke het beste beeld heeft weet ik niet omdat de reviews daar dus ook over verschillen... dus heeft iemand een echte goede review over bijden over voornamelijk de kwaliteit van de fotos? maaruh uiteindelijk is en blijft mij vraag welke ist beste :Y)
Quoten doe je zo:

code:
1
[quote]tekst[/quote]

Ontopic: Te hoge compressie zorgt er voor dat je kwaliteitsverlies hebt, dus ja dat is erg.

Welke het beste is? Dat hangt er vanaf wie je het vraagt, iedereen gebruikt dat ding anders en zal tot andere conclusies komen. Zelf zweer ik bij Canon-kleuren, maarja dat is dus persoonlijk. Daarnaast vind ik dat je niet echt veel mag verwachten voor dat geld :X
(Ik heb een DSLR, heb mijzelf verwend en verwen nu mijn opdrachtgevers met mijn foto's :P )

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
oke dus als ik het nu ff allemaal goed op een rijtje zet:
Z2 --> is misschien iets zwak, maar dat valt wel weer mee. Heeft beter beeld, gewone batt.
DX 6490 --> iets sterker gebouwd, maar slechtere beeldkwaliteit en li. batt.

oke dus als ik om het misschien wel gezeur van de zwakte van de Z2 heen kijk, is die cam. wel een stukkie beter als ik het dus goed begrijp? :) zo ja, dan heb ik mn keuze gemaakt en gaat ik lekker voor die z2...mocht de beeldkwaliteit +- toch gelijk zijn gaat ik voor de dx6490

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Zodra ik hem ontvang zal ik mijn mening hier wel neerzetten :)
Pagina: 1