Toon posts:

Arcserv & Novell "server memory has been restored"

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij vertellen wat de volgende melding betekend op een Novell server met daarop draaiend Arcserv.

"Server memory has been restored, jobs wil now been processed" Dit heeft denk ik te maken met Arcserv, of zit ik helemaal verkeerd.

ik hoor graag wat het kan betekenen....

thanx

p.s. sorry meer info heb ik niet wat betreft server of versie's van de software.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
hier hebben we weinig aan welke versie van novell & arcserv en waarom denk je dat het arcserv is ???
en heb je al op google gezocht ??

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op de melding gezocht in google!

Ik denk dat het arcserv is omdat hij op dat moment ook de jobs gaat processen....

verder heb ik geen verdere info wat betreft de versies..... sorry.. daarom hoop ik dat iemand de melding bekend voor komt zodat ik weet in welke richting ik het verder moet zoeken....

Verwijderd

ArcServe laat een job alleen lopen als er x% vrij cache geheugen beschikbaar is. Waarschijnlijk was dat niet het geval op het moment dat de job gescheduled was. De job is pas gaan draaien toen er weer voldoende geheugen beschikbaar was.

De hoeveelheid geheugen die nodig is, is ergens in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 10:13:
ArcServe laat een job alleen lopen als er x% vrij cache geheugen beschikbaar is. Waarschijnlijk was dat niet het geval op het moment dat de job gescheduled was. De job is pas gaan draaien toen er weer voldoende geheugen beschikbaar was.

De hoeveelheid geheugen die nodig is, is ergens in te stellen.
Iemand nog een idee waar dit in te stellen is? Of zijn er wellicht mensen die er anders over denken dan wat yeah_right heeft geschreven???

iig bedankt Yeah_right voor je antwoord!

Verwijderd

Je kunt het via de manager instellen, of via asconfig.ini onder de sectie schedular:
CacheBufferThreshold. Je kunt ook je job op een andere tijd starten, of even in de syslog kijken of een nlm de melding "cache memory out of available cache buffers" genereerd.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 10:45:
Je kunt het via de manager instellen, of via asconfig.ini onder de sectie schedular:
CacheBufferThreshold. Je kunt ook je job op een andere tijd starten, of even in de syslog kijken of een nlm de melding "cache memory out of available cache buffers" genereerd.

Succes
Maakt het nog uit voor de server of arcserv zelf als je die cache treshold aanpast?

thanx

Verwijderd

Nope, je moet alleen ArcServe herstarten (geloof ik). Wij hadden 'm op 2% staan, omdat de server toch genoeg geheugen heeft. Kijk wel even hoeveel % cache geheugen de server heeft, omdat het wel een indicatie is dat er te weinig geheugen inzit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 11:03:
Nope, je moet alleen ArcServe herstarten (geloof ik). Wij hadden 'm op 2% staan, omdat de server toch genoeg geheugen heeft. Kijk wel even hoeveel % cache geheugen de server heeft, omdat het wel een indicatie is dat er te weinig geheugen inzit.
te weinig gewoon gehuegen (dimm / ddr) of te weinig Cache geheugen??? Die tweede zit toch in de processor verwerkt???

Verwijderd

dimm/ddr. Je zou rond de 70% available moeten zitten. (monitor/system resources/cache buffer memory, in bytes)

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 11:12 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo is het wel genoeg! Het is hier geen helpdesk. Als je dit soort dingen zelf niet weet kun je maar beter ver bij die server vandaan blijven, omdat je hem alleen maar omzeep gaat helpen op deze manier. Misschien tijd voor een cursusje?

Oja, als je dan toch aan het zoeken bent op GoT, neem dan ook voor Nos even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door. Daarin staat wat we hier van je verlangen als je een topic start, en zoals je zelf wel kan uitvinden hoop ik voldoet je SP hier echt niet aan!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.