Toon posts:

Asus p4p800-e deluxe boot prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe mobo installed en alles erop en eraan gedaan, ben zefs geen koelpasta vergeten :).
Nu is het probleem dat elke keer dat ik boot zegtie dat er een neiuwe cpu installed is en als ik op F1 druk dna kan ik naar bios gaan en met F2 kan i kdefault verder gaa nen dan kom ik gewoon in windows en dan draait alles gewoon. TOch vind ik het een merkwaardig probleem en ik snap niet wara het aan kan liggen.

cpu: P42.6 533fsb

Als ik iets vergeten ben te vertellen meld het even :)

p.s. Als ik windows service pack 1 wil installen zegt ie dat atapi.sys wordt gebruikt en dat ie niet verder kan maar er staat nix in mijn taakmanager, dus dat is ook vreemd. (dit was mayB niet geheel voor dit topic maarja mayB is er een verband :P)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
NIemand een idee?
Zelf denk ik dat het door iets raid-achtigs komt.
Dit door die foutmelding @ uitvoeren service pack 1.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:49

gws24

Thinking is hard!

Als het goed is moet het bios automatisch je cpu herkennen en bv je FSB goed zetten.... Misschien even handmatig instellen in bios?

edit: Het niet kunnen installeren van SP1 kan inderdaad aan de raid drivers liggen:
http://www.jsiinc.com/SUBP/tip7900/rh7933.htm

Maarre..... geef even wat meer systeem specs

[ Voor 41% gewijzigd door gws24 op 12-05-2004 15:32 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
handmatig invullen al geprobeerd werkt niet :(

Uhm specs
hd:seagate 120 gb 7200
dvd-rom: Sony
intern geheugen: 512 pc 2700/333mhz
videokaart: sapphire radeon 9800 pro

Hmzz btw oplossing voro dat atapi.sys probleem want van die website wordt ik niet veel wijzer.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 16:31 ]

Verwijderd

in de bios nóg een keertje opslaan en wat doet ie dan?

Verwijderd

Topicstarter
psies hetzelfde hij blijft zeggen new cpu installed als ik boot

Verwijderd

cmos jumper laten staan?

Verwijderd

Topicstarter
uhmmmm ik heb nergens aangezeten dus ik dnke het wel, ik zou btw niet eens weten waar ie zit :P

hmmmzzz btw als ik die anders zet wat gebeurd er dan psies? Moek dan ook were gaan formatten? Want wat doet dat cmos psies, want ik niet echt bekend met mobo's

Ik kan me trouwens wel iets herrineren dat ik een juimpertje perongeluk eraf schoot en mayB verkeerd erop gedaan hmzzz naja ff proberen zo maar als ik ter horen krijg dat het safe is om te doen :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
errmm ik heb even gekeken met boekje erbij en volgens mij staat ie op clear CMOS en dat zal niet zo goed zijn of wel? :) Nu is mijn vraga dus ofik dat gewoon zo kan changen zonder dat er problemen komen

Verwijderd

ja dat kan je gewoon veranderen :p
maar volgens mij zou die normaal gesproken al niet moeten booten als die jumper op clear cmos staat ?

1/2 = normale setting
2/3 = CLEAR CMOS setting.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx ik ga nu eerst werken en dan zien we wel of het werkt :) thnx en idd hij staat op normaal ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmzzz okay werkte ook niet,
ik begin een beetje 'desperate' te worden van deze melding hoewel ik wel gewoon op windows kan komen enzo maarja overclocken gaat nu dnek ik niet zo goed enzo.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederbord :/ Maar vraagje: wat voor HD heb je? S-ATA of IDE?? Gebruik je RAID of niet??

Als je geen RAID gebruikt moet je ten eerste al the Promise RAID controller uitzetten in de Bios: ga in de Bios naar 'Advanced' en vervolgens naar 'Onboard Devices Configuration'. Als je GEEN RAID gebruikt zet dan de 'Onboard Promise Controller' op 'DISABLED'

Dat is iets wat je in ieder geval al gedaan moet hebben, als je tenminste geen RAID gebruikt.

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

ik heb ditzelfde probleem ook op mn werk gehad.
van alles geprobeerd,
CPU handmatig ingesteld
nieuw bios erop etc. (van alles wat hier ook in andere reply's staat)
niets hielp, kon hem dus mooi RMA terug sturen.
heb um nog niet terug maar goed we hebben hier genoeg bordjes liggen die het wel deden :)

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

Verwijderd

Topicstarter
mjah promise al uit gezet en ik gebruik IDE en geen raid, maar ngo steeds heeft hij er egen zin in :) Als niemand meer wat weet dan ga ik hem wel terugbrengen naar bedrijf.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 12:25 ]

Pagina: 1