Ik heb na een half jaar windows 2000 eens opnieuw geinstalleerd. Ik heb de laatste maanden altijd prima kunnen werken met de Detonator 4x.xx serie.
Tot mijn verbazing kreeg ik bij alle geteste 4x.xx drivers de volgende foutcode bij het proberen in te stellen van de refresh-rates (Eigenschappen desktop -> Instellingen -> GF4 Ti 4200 -> Refresh Rates):
Ik heb het forum en google afgezocht, maar blijkbaar is dit een zeldzaam probleem of werkt de oplossing niet. Het probleem doet zich volgens deze sites voornamelijk voor op windows 98/Millenium en/of in combinatie met een Diamond videokaart.
Dit heb ik geprobeerd:
- Monitor-drivers gecontroleerd en Plug&Play monitor geprobeerd
- Register-sleutels gecontroleerd op fouten.
- Het bestand desk.cpl is versie 5.0.2195.6601 en is niet corrupt.
- Internationale versie van de drivers geprobeerd.
Ik vermoed dat er OF een of ander vaag conflcit is OF de kaart defect is, aangezien het systeem in deze configuratie altijd goed heeft gewerkt, maar dit kan ik niet even makkelijk controleren.
P.S. Ik kies bewust voor de 4x.xx serie, omdat ik Thief 1 wil kunnen spelen (deze werkt niet met de 5x.xx serie) en de drivers zijn bij mij stabieler en hebben een betere beeldkwaliteit/snelheid verhouding. Het instellen van de refresh-rates werkt trouwens wel met de 5x.xx Driver-serie op mijn Ti4200.
mijn systeem
Tot mijn verbazing kreeg ik bij alle geteste 4x.xx drivers de volgende foutcode bij het proberen in te stellen van de refresh-rates (Eigenschappen desktop -> Instellingen -> GF4 Ti 4200 -> Refresh Rates):
Toen ik deze foutmelding kreeg heb ik Windows 2000 nogmaals compleet kaal (met service pack 4 geintegreerd) geinstalleerd. Ik heb de volgende Detonator-drivers geinstalleerd: 43.45, 45.23 en 45.33. Alle drivers geven precies dezelfde fout.An Error Occurred While Windows Was Working with the Control Panel file C:\WINNT\System32\Desk.cpl
Ik heb het forum en google afgezocht, maar blijkbaar is dit een zeldzaam probleem of werkt de oplossing niet. Het probleem doet zich volgens deze sites voornamelijk voor op windows 98/Millenium en/of in combinatie met een Diamond videokaart.
Dit heb ik geprobeerd:
- Monitor-drivers gecontroleerd en Plug&Play monitor geprobeerd
- Register-sleutels gecontroleerd op fouten.
- Het bestand desk.cpl is versie 5.0.2195.6601 en is niet corrupt.
- Internationale versie van de drivers geprobeerd.
Ik vermoed dat er OF een of ander vaag conflcit is OF de kaart defect is, aangezien het systeem in deze configuratie altijd goed heeft gewerkt, maar dit kan ik niet even makkelijk controleren.
P.S. Ik kies bewust voor de 4x.xx serie, omdat ik Thief 1 wil kunnen spelen (deze werkt niet met de 5x.xx serie) en de drivers zijn bij mij stabieler en hebben een betere beeldkwaliteit/snelheid verhouding. Het instellen van de refresh-rates werkt trouwens wel met de 5x.xx Driver-serie op mijn Ti4200.
mijn systeem
[ Voor 3% gewijzigd door Ronnie_T op 12-05-2004 00:00 ]
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU