Toon posts:

Intern naar eigen externe adres werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik met mijn router bijv een HTTP server heb draaien en ik heb de poort goed gemapt werk alles extern perfect! met mijn interne IP adres (bijv. 10.0.0.3) werk het ook ok.
Maar wanneer ik intern naar mijn externe adres ga werkt het niet...
dat zou toch ook moeten werken...?
toen ik vroeger met mijn USB modem rechtstreeks aan internet hing werkte het wel perfect?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 16:18

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Da's betrekkelijk simpel te verklaren. Je interne range (10.0.0.x) wordt op het Internet niet gerouteerd. En dat weet je Router dus ook. Dus als je een packet op de Inkomende poort van je Router (bijv. 216.128.134.234) stuurt met source 10.0.0.3, dan zal je rouuter dus nooit iets terugsturen, omdat 'iue nu denkt dat je LAN poort 'gespoofed' is. Gewoon veilig dus.

Als je interne web page het goed doet, en je Port Forward staat goed ingesteld, dan werkt het ook aan de buitenkant. Sommige dingen 'doen het nou eemaal'. Vraag anders een vriendje even om te checken. Ikzelf check e.e.a. altijd via m'n laptop die met VPN bij m'n werk ingebeld is....

Greetz,

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

tenzij je modem de CI commando IP NAT Loopback on ondersteunt, kun je dit intern testen anders idd extern laten testen door iemand.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Extern testen via een proxy site?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Inbellen met een modempje en klaar je kunt het testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok dat snap ik,
en ik weet dat het extern werkt...
en intern werkt het ook..!
alleen wanneer ik intern op mijn externe adres connect... dat werkt niet...
en das onhandig...
DaRealRenzel schreef op 11 mei 2004 @ 23:41:
Da's betrekkelijk simpel te verklaren. Je interne range (10.0.0.x) wordt op het Internet niet gerouteerd. En dat weet je Router dus ook. Dus als je een packet op de Inkomende poort van je Router (bijv. 216.128.134.234) stuurt met source 10.0.0.3, dan zal je rouuter dus nooit iets terugsturen, omdat 'iue nu denkt dat je LAN poort 'gespoofed' is. Gewoon veilig dus.

Als je interne web page het goed doet, en je Port Forward staat goed ingesteld, dan werkt het ook aan de buitenkant. Sommige dingen 'doen het nou eemaal'. Vraag anders een vriendje even om te checken. Ikzelf check e.e.a. altijd via m'n laptop die met VPN bij m'n werk ingebeld is....

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :P

Verwijderd

Dat komt omdat je router met NAT werkt, als je een proxyserver instelt moet het wel werken.

edit:
Je kickt trouwens iets te snel en deze reacties hadden je ook geholpen:
Extern testen via een proxy site?
Inbellen met een modempje en klaar je kunt het testen
Waarbij de proxyserver een optie is die je zo uit kunt proberen en je blijkbaar niet gedaan hebt alvorens te kicken.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:55 ]

Pagina: 1