Sitecom Ad-Hoc & Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 17:07
Ik heb me compleet suf gezocht maar ik heb de oplossing niet gevonden, helaas.

Om een lang verhaal kort te houden, dit is mijn configuratie:

PC1
Sitecom WL-016 PCI Kaart
Windows XP (clean install)

PC2
Sitecom WL-016 PCI Kaart
Windows XP (clean install)

Ik heb dus op PC1 de software geinstalleerd, gezet op Peer-to-peer, IP ingevuld & subnetmasker. Dan druk ik op connect en dan wordt de status blauw (zoals het hoort: vol bereik). De verbinding (WLANverbinding) heeft de status: Draadloze verbinding niet beschikbaar). Als ik 1 wijziging aanbreng in Eigenschappen en op OK druk dan is hij wel beschikbaar. Hetzelfde verhaal op PC2. Dus je zou denken dat als je dat iedere keer doet (beetje onzin om iedere keer wat bij Eigenschappen wat te veranderen) heb je 2 werkende WLAN verbindingen en vol bereik. Nou mooi niet: ik kan dus niet op internet, ik heb op mijn Server PC (PC1) aangevinkt bij de WLAN verbinding dat andere via die verbinding het internet op mogen. Als ik dat aanvink kom ik mooi niet op PC2 op het internet.

De Werkgroep/naam is hetzelfde bij beide pc's.
Het kanaal is hetzelfde op beide.
Op PC1 heb ik een IP ingevoerd bij de kaart (in het programma van Sitecom) die in het boekje staat, bij PC2 heb ik diezelfde IP ingevoerd alleen het laatste getal 1tje hoger (192.168.1.x).

Het lijkt mij alsof ze langs mekaar heen werken, want PC1 kan een werkende WLAN verbinding hebben, terwijl die bij PC2 wel werkt :S.

Ik weet het echt niet meer, ben echt al heel de dag bezig en daarom went ik me tot jullie :).

Ik heb zelf als dus een clean install XP gedaan op beide pc's, de Wireless Zero dinges op PC1 uitgezet, en overal gekeken maar ik kan niks vinden wat mijn probleem kan oplossen, helaas.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen? BTW: ik heb kabelinternet.

EDIT: typo's
---
Het werkt dus niet, nu heb ik nog twee vragen:

1) Moet ik na het instaleren van de software ook nog de Windows XP Thuisnetwerk Wizard runnen?
2) Welke internetconnectie moet ik nu delen voor het internet? Is dat mijn inbelverbinding of de WLAN verbinding?

Het liefst wil ik dat er ge-internet kan worden op PC2 (client), en bestanden delen vind ik ook wel handig. Is het nou echt niet mogelijk?

[ Voor 20% gewijzigd door Ad Hox op 11-05-2004 23:32 ]

• Ad Hox
Ik heb zoals ik al zei trouwens Kabelinternet met de volgende instellingen:

DHCP UIT
IP Setting: Enable (IP PC1: 192.168.1.1, PC2: 192.168.1.2)
WEP UIT
Netwerkname: Mshome (zowel op PC1 als op PC2).

Ik ben ten einde raad? 8)7

• Ad Hox
Bedankt voor al jullie reacties allemaal _/-\o_

Nee hoor het kan natuurlijk best dat gewoon NIEMAND het weet. Ik ben terug gegaan naar de winkel, en daar zei een andere verkoper dat hij het thuis ook (nog) niet aan de praat heeft gekregen. Hij adviseerde mij een Acces Point van 79,-, maar aangezien ik dit niet contant had heb ik gevraagd of ik de kaartjes mocht omruilen voor een ander merk.

Ik heb nu twee draadloze netwerkkaarten van Q-Tec: ik stop ze erin, even wat gekloot met drivers omdat op PC1 WindowsXP al nieuwe updates had van de MS site, en PC2 niet. Maar daarna werkt alles vlekkeloos! Internet, bestanden & printer delen.

Sitecom Ad-hoc: :( :(
Q-Tec Ad-hoc: _/-\o_ _/-\o_